Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Toprot, 6 weken in bloei , oogsten ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toprot, 6 weken in bloei , oogsten ?

    Korting op 420shop
    High ,

    Ik krijg wat last van toprot, mn planten staan in een kleine kas...
    Ze staan al 6 weken in bloei, en het weer word er de komende week niet beter op...
    Zal ik ze oogsten ?

    Hoor het graag , zie foto's !
    Attached Files

    #2
    Re: Toprot, 6 weken in bloei , oogsten ?

    Aan de hand van de trichomes moeten ze wel nog wat staan. maar ik zou zeker het rot goed in de gaten houden en eventueel als je het niet vertrouwt oogsten.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Toprot, 6 weken in bloei , oogsten ?

      Zien er mooi uit hoor knap werk
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Toprot, 6 weken in bloei , oogsten ?

        Je kan er ook voor kiezen door ze nog te laten staan en de rot weg te knippen OF zit het op alle toppen ? Ik kan het niet zo goed zien op die fotos
        NLX outdoor kweek 2011
        Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
        De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

        Comment


          #5
          Re: Toprot, 6 weken in bloei , oogsten ?

          Ik heb er 2 omgehakt, had er 4 staan...
          Op 1 van de planten zat aardig wat rot, en de 2e, die te zien is op de foto kreeg ook al een paar toppen met rot. Heb maar het zekere voor het onzekere genomen, aangezien de toppen al redelijk volgroeid waren.
          Er staan er nu nog 2 , die allebei iets later in de bloei zijn gegaan.

          Comment


            #6
            Re: Toprot, 6 weken in bloei , oogsten ?

            Dit is mijn mening, je hoeft ze niet te volgen maar zo doe ik het:
            Als je toprot ziet zo laat in de bloei, direct die delen van de plant knippen of de hele plant omhakken, de rotte plek houdt alle voedingstoffen tegen en als je dit laat begaan zal de rest van de top langzaam afsterven en dus waardeloos worden. Als je knipt ipv omhakt moet je er ook op letten dat je tot minstens 10 cm onder het laagst waarneembare plekje afknipt.
            Ikzelf trim ook nog alle bladeren van de planten die deze plant in kwestie raakte. Call me crazy maar heb vroeger al teveel aan toprot verloren, beter voorkomen dan bestrijden!!!!
            Verder nog een vraagje : wordt de lucht regelmatig ververst in die kas?

            Comment


              #7
              Re: Toprot, 6 weken in bloei , oogsten ?

              Zeer slim van je Copro je verwijderd bladeren van een gezonde plant en maakt daar door wondjes op de plant die buiten staat , Je maakt wondjes op je plant door bladeren te verwijderen en dat is nu met dit weer juist net wat een plant nodig heeft wondjes vocht en hup schimmel stam rot .

              Bladeren verwijderen maakt wonden veroorzaakt stam rot
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Toprot, 6 weken in bloei , oogsten ?

                Thnx 4 jullie antwoorden! Ik heb zoals ik al eerder schreef het zekere voor het onzekere genomen... De lucht word best vaak ververst , zet de ramen helemaal open waardoor er verse lucht naar binnen stroomt ! heb bijgaand nog een fototje gedaan van een doorsnee top , heb van 1 plant ongeveer 40 van dit soort toppen gehaald !
                Attached Files

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Toprot, 6 weken in bloei , oogsten ?

                    wat is trimmen??
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: Toprot, 6 weken in bloei , oogsten ?

                      een stukje eraf ^^ niet helemaal

                      Comment

                      Bezig...
                      X