Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Info over Deense wietsoorten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Info over Deense wietsoorten.

    Korting op 420shop
    Hey leden van JD,

    Ik ga volgend jaar weer beginnen aan een mooie buitenkweek en ik ben al langzamerhand begonnen met het uitzoeken van mijn zaden. Nu ben ik laatst gestuit op Deense wietsoorten. Ik kan hier helaas niet al teveel info over vinden en de info die ik kan vinden is al wat verouderd. Wat ik heb kunnen vinden is dat de soort Danish passion en Danish gold wel erg goed zouden zijn. Ze zouden begin September al klaar zijn en ze zouden ook nog een mooie opbrengst hebben. Ik kan deze zaden alleen nergens vinden. Ik vroeg me daarom eigenlijk af of er mensen op JD zijn die er meer ervaring mee hebben en dat zouden willen delen met mij en andere leden van JD. Bijvoorbeeld of er andere goede strains zijn, waar je ze kan kopen en de ervaringen van de betreffende soorten? Ook het delen van Deense verslagen van de soorten is natuurlijk geen probleem, want die kan ik ook nergens vinden...

    Grtzz,

    #2
    Probeer je zoektocht ff uit te breiden naar Deense zaadbanken.
    Daar komen ze vandaan en zijn ze te vinden.
    De info is wat ouder, de soortjes ook.

    Ik heb er een paar gekweekt, en dat van september-klaar is natuurlijk onzin.
    (als dat waar was zou iedereen ze kweken eh......maar je ziet ze nergens meer)
    Sommige bloeien iets eerder, begin september ofzo, maar dan begint de bloeitijd pas.

    https://skunk-froe.dk is zo'n site, en zo zijn er wel meer. Ff googelen ofzo ?
    Ik weet niet hoe je Deens is ?

    Enige foto's die ik nog heb zijn van de Nadia maar die had ik laat gezaaid.
    Ook gewoon eind september pas bloei.



    Wil je vroege bloeiers kom je bij autoflowers uit.
    Gemiddeld doen die er allemaal drie maanden over.
    Dus je kunt uitrekenen wanneer je moet beginnen als je op een bepaalde tijd klaar wil zijn, moeilijker is het niet.


    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Als ik de paar verslagen moet geloven die ik gelezen heb waren het wonderplanten, maar dat valt helaas dus wel mee...

      Mijn Deens is inderdaad niet heel goed, maar deze site https://skunk-froe.dk/ had ik ook al gevonden. Ik kon daar alleen de juiste zaden niet vinden. Dat zal wel komen, omdat ze te oud zijn.

      Ik denk dat ik deze buitenkweek inderdaad maar op af’jes ga doen, want heb dit jaar voor de tweede keer op rij rot in sommige planten gekregen, omdat ze eind Oktober nog niet klaar waren en daar heb ik volgend jaar echt geen zin meer in.

      Welke Deense zaden heb je eigenlijk allemaal getest Q?

      Comment


        #4
        Ik heb wat Deense soorten gehad, maar die vallen in het niet met wat er gewoon lokaal te verkrijgen is. Ze waren niet beter, sneller, specialer of resistenter dan zaadjes die ik hier gewoon in de winkel koop.
        Daarnaast zat er een nare hennep-ondertoon aan. Als je van polm hasj houdt is dat prima, anders is het gewoon wat saai.

        Ik zet liever een paar black domina's die uit elkaar vallen van de toprot en waar ik misschien 10% van de oogst aan over houd, dan dat ik nog een keer iets Deens in de tuin zet. Het is gewoon de moeite niet waard in vergelijking met alle andere opties die er zijn.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Harm420
          Harm420 commented
          Editing a comment
          Ik blijf het dan toch raar vinden dat de enkele verslagen die ik gelezen heb er zo lovend over waren.

          Nouja dan gaan we maar op zoek naar een paar goede auto’s met een hoge opbrengst. Dat is hier tenminste ook niet zo moeilijk te vinden.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Soms ligt het eraan waar je die leest.
          Er zijn sites waar mensen gesponsord worden om een positief verhaaltje te maken.
          Ik ben het wel met je eens, het zag er jaren geleden veelbelovend uit, maar helaas is het niet veel geworden met die Denen.

          De Northern Lights autoflowers doen het hier erg goed buiten, net als de Powerplant auto van wietzaadjes.
          Mja, er is keus genoeg inderdaad

        • Harm420
          Harm420 commented
          Editing a comment
          Sorry voor de late reactie hoor, maar ik heb als autoflower toch de beste ervaringen met glueberry og auto van dutch passion. Ik ben sowieso wel redelijk fan van deze breeder. Iedereen in mijn omgeving die deze breeder
          heeft gebruikt, heeft er goede resultaten mee gehaald. Maarja dat kan ook puur toeval zijn.. de glueberry og zit er voor mij dit jaar in ieder geval bij.
      Bezig...
      X