Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce Banner III in SOG tips en tricks gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruce Banner III in SOG tips en tricks gezocht

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb deze strain gekocht:
    https://en.seedfinder.eu/strain-info...rowers_Choice/

    Fabrikant website:
    https://www.growerschoice.nl/en/femi...zed-5pack.html

    Ik wil in de helft van mijn tent voor SOG gaan:
    1) Denk je dat ik hem onder 120 cm kan houden?
    2) Hoe lang stel je 24/24 of 18/24 voor om tot een lengte van 120cm te komen in SOG-configuratie?
    3) Hoe geven jullie water in SOG?

    SOG= kortere groeitjid en meer potten. Je moet natuurlijk eens eerst testen om te kijken hoe hoog ze komen, en de volgende kweek dan aanpassingen doen ivm groeifase.


    grtz!!

    #2
    Met een SOG zet je eigenlijk zoveel (kleine) potten neer, dat je (vrijwel) direct op 12/12 kan en het oppervlak zich toch goed vult. De hoogte blijft daardoor beperkt (en makkelijk onder die 120cm).

    Als water geven lastig wordt, kan je bijvoorbeeld een stuk tuinslang over de schenktuit van je gieter drukken. Dan kom je overal makkelijk bij.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Of ze in een bak zettenen via en onder water geven

    #3
    #1: Ligt eraan wat erboven hangt
    #2: Zie #1
    #3 Misschien zo'n wasmachine-lekbak bij de Doe-het-zelf halen ?
    Die zijn er in diverse maten. 70x70 is meest gangbaar, maar als je even zoekt zijn er nog meer maten verkrijgbaar. (60x60, 90x90)
    Dan kun je van onder via die bak water geven.
    Ze krijgen dan wel allemaal hetzelfde dus misschien dat er 1 of 2 uitvallen maar bij SOG maakt dat niet zoveel uit.
    Ik weet niet welk oppervlakte het om gaat, anders kun je ook 3 of 4 andere bakken zoeken om er onder te zetten dan kun je evt. ook verschillend water/voeding geven.

    Ik ben niet zo van het vanonder water geven, maar andere kwekers kunnen daar prima mee overweg dus dat werkt even goed als je het onder de knie hebt.

    (ZoeteMango was me voor, maar je ziet natuurlijk wel dat ik 10 minuten met die post bezig geweest ben dus eigenlijk was ik eerst)

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      Hallo,

      bedankt alvast.

      nou ja, "SOG": ik zet 4x4planten (potten van 13 liter: 23x23cm van boven) onder gavitapro 1000DE die op 600watt staat... en die ik niet ga toppen.
      dus het zijn geen 30 planten ofzo... maar wel 16

      kroket lukt het onder de 120 ook met 16 potten?
      na hoeveel dagen raad je 12 uur aan en neem max 100 cm hoogte dan hehe, dan heb ik nog wat over ?

      mvg Manzo

      Comment


        #5
        Meestal zet je een SOG gelijk op 12/12.
        je kan ook een weekje wachten en dan op 12/12.. Dat is het mooie van binnen, jij bent de baas.
        Persoonlijk zou ik gelijk op 12/12 gaan.

        Sorry QnQ
        Wist overigens alleen dat je dat soort bakken had maar waar je ze kon krijgen wist ik dan weer niet.
        sigpic

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          In de betere tuincentra hebben ze die ook.

        #6
        Oorspronkelijk geplaatst door Manfred View Post
        nou ja, "SOG": ik zet 4x4planten (potten van 13 liter... ...en die ik niet ga toppen...
        Dan zou ik het ook geen SOG noemen, maar gewoon een normale kweek zonder poespas

        Heb geen ervaring met de Bruce Banner, dus geen idee hoe ze groeien. Maar als ik van de volgende informatie uit ga:
        • 13 liter potten (normaal formaat).
        • Geen SOG.
        • Dat het ongeveer 5 weken duurt voordat een cannabisplant volwassen is (correct me if I'm wrong).
        • Dat men na ongeveer 2 weken op 12/12 over bloei spreekt.
        Zou ik ze minimaal 3 weken laten voorgroeien.

        Hoe hoog ze worden is voor een deel afhankelijk van de plant (soort) en pot (liters). Echter heb jij hier zelf het meeste invloed op. Onder de 100cm houden is dus altijd mogelijk

        Gaan ze heel hard kan je; eerder op 12/12 gaan, toch toppen, LST toepassen, croppen, terugsnoeien, ...

        Eigenlijk zou ik zou ik zeggen: Niet te veel over nadenken en gewoon gaan. Reageer op wat de planten doen. Hou een verslag bij en vraag daar advies op het moment dat je het nodig hebt. Handel in het moment..
        Je eigen ervaring is toch het meeste waard en geen kweek is gelijk. We kunnen je op voorhand een complete werkwijze geven, maar de kans is groot dat je daarvan moet afwijken.
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • Manfred
          Manfred commented
          Editing a comment
          SweetMango kelderkastje : dus eerst twee weken 18, dan 12, en dan beginnen ze na vier weken te bloeien, wat de minimumleeftijd is om te beginnen bloeien? zie je dat iedereen iets anders denkt op internet lees je constant andere meningen en zie constant andere video's en zo DD

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Onze hobby kan zeer verwarrend zijn soms ja.

        • SweetMango
          SweetMango commented
          Editing a comment
          Ja minimaal 4 weken oud voor bloei.
          We kunnen er lang of kort over hebben maar na 3/4 weken kunnen ze pas echt naar bloei gaan xD
          Keuze aan jou is om gelijk 12/12 te doen.. Wat eigenlijk niet meer oplevert dan minder stroom kosten.. Voor de rest begrijp ik dat het meer een nadeel is om ze gelijk te 12/12.

          Maar wak al zei als ruimte je grooste vijand is dan zou ik wel gelijk 12/12 doen.

        #7
        Ik ga ze als volgt water geven: ik ga geen schaaltjes onder de potten zetten, maar wel vijverfolie. Ik ga elke pot voorzien van een darm aangesloten op een omgekeerde colafles waar de bodem van is. zo kan ik nog doseren. en omdat ze zo dicht bij elkaar staan, als ik teveel heb gegeven, moet ik niet ertussen kruipen om het schaaltje terug te gieten, maar loopt het eruit bij de buren. ik kom trouwens niet zoveel tegen dat de schaaltjes nat worden.

        Comment


          #8
          Twee weken groeien als je ze meteen op 12/12 zet kroket ?
          En dat geldt voor deze strain specifiek, want dat verschilt erg per soort.
          Een goeie Jack herrer of SSH wordt bijvoorbeeld gewoon 1-1.5 meter hoog als je dat doet.
          Ik zou de genetica eens moeten zien, heb ik die al opgezocht? Idunno.
          Met een flink aandeel Indica blijven ze wel kleiner met 12/12

          Mgoed met een paar plantjes kun je ze idd beter een week of 2-3-4 op 18/6 houden en dan voor een week of 10 op 12/12
          Als je haast hebt twee weken 18/6 en niet toppen. (dat scheelt een week)

          Last edited by QnQ; 28 February 2020, 22:15.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Heb ik nooit gezegd volgens mij? Of begrijp ik je verkeerd? ​​​​​​​

          • Manfred
            Manfred commented
            Editing a comment
            staat de genetica hier? ik moet zelf eens wat meer lezen over fenotypes https://en.seedfinder.eu/strain-info...rowers_Choice/

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Yep, ik ben weer op m'n laptop geklommen, da's makkelijker zoeken.
            Het lijkt een F2 van de BB3 van Delta 9 labs. En dat is een OG Kush x Strawberry Diesel.
            Een F2 kan eigenlijk alles uitkomen wat in de genetische lijn zit, mega onstabiel.

            Ik neem aan (hoop) dat ze die nog even doorgetrokken hebben naar een F3 of hoger.
            Als ze dan ook op de originele eigenschappen geselecteerd hebben zou je een bijna 100% Indica moeten hebben.
            Mja, er zit wel wat als-kan-hoop in dat verhaaltje.

            (Nope, ik zie dat Kelderkastje het over 2 weken groei had)
            (Solly, het valt allemaal niet mee 's avonds op de bank met gsm)

            Wat ik zou doen met deze BBIII
            Zaaien, 18/6, kijken hoe snel het gaat, en als ze halverwege de beschikbare hoogte zitten omschakelen naar 12/12
            Toppen kan, maar Indica's herstellen minder snel daarvan dus dat kost een weekje extra groei.

            Kweken kan op 101 manieren en iedereen doet het net iets anders.
            Het is aan jou de manier te vinden die voor jouw situatie het beste resultaat geeft.

          #9
          Ik ben nu met een ronde bezig met 16 planten. Na 17 dagen 18/6 zijn ze op 12/12 gegaan en weer 18 dagen later de eerste bloeiharen. Heb ze toch wel flink moeten snoeien om je voorkomen dat het een jungle of green zou worden. Mijn les voor de volgende keer is wel of minder planten of kleinere potten. De planten zijn nu 85cm en de strek is er nog niet uit

          De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

          Comment


          • Waldpiek
            Waldpiek commented
            Editing a comment
            Ik zit nu in de 4e week bloei, heb ze niet getopt en zijn ongeveer 1 meter hoog nu. Mijn potten zijn 11 liter. Heb de topjes die geen direct licht krijgen weg gehaald. Je kunt geen internodes weghalen....... daarmee zou je een plant amputeren

          • Manfred
            Manfred commented
            Editing a comment
            met internodes weghalen bedoel ik de zijtakjes op de internodes hehe, ik heb dat gedaan voor de onderste twee tot nu toe. heb je ze ook onder TCL licht voorgegroeid? zo van die 55watt TL groeilampen? mijn BBIII zitten nu op max 20cm lengte na 17 dagen groei...bij jou was dat dan hoger veronderstel ik?
            Last edited by Manfred; 24 March 2020, 16:01.

          • Waldpiek
            Waldpiek commented
            Editing a comment
            Check mijn kweekverslag

          #10
          Last edited by Manfred; 9 April 2020, 13:39.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ze gaan groeien omdat ze meer licht krijgen!

            Strek is als ze te weinig licht krijgen.

            Plantjes groeien/bloeien onder elke lamp, maar het resultaat is er ook naar.

            Groei de volgende keer onder hps en je ziet het verschil.

          #11

          Ik groei nu onder HPS hoor. ik vroeg me af of ze minder strekken als je in het begin in de grote tent een metal halide lamp hangt, en erna een bloeilamp-HPS
          Last edited by QnQ; 13 April 2020, 12:58. Reden: citaat opgerookt

          Comment


            #12
            Yep, als je ze onder MH/HPi laat groeien zijn de internodes (ruimte tussen de nodes) korter, dus krijg je meer nodes op dezelfde lengte.
            Dat betekent vanzelf ook meer toppen dus.
            De lengtegroei gaat dan wel iets langzamer.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Manfred
              Manfred commented
              Editing a comment
              yes! thanks! en dan heb ik dus ook meer ruimte boven de planten vooraleer de bloei begint, en vooraleer ik dus overschakel op een HPS bloeilamp ???
          Bezig...
          X