Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe vinden jullie je nieuwe soortjes in het enorme aanbod van zaden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe vinden jullie je nieuwe soortjes in het enorme aanbod van zaden?

    Korting op 420shop
    zonder CBD, niet van dat spul waar een onervaren blower meteen out van gaat (ook al ben ik dat niet).
    Ik houd meer van van een opgewekt, helder en vrolijk gevoel, dan van dat suffe ik ga even liggen gevoel, maar aan de andere kant is ontspanning toch ook belangrijk.
    Terwijl ik dit typ merk ik al dat dit zinloos is, dat gevoel heb ik ook als ik van die filters instel waarbij je "effect na gebruik" kan aangeven. Veel effecten spreken elkaar tegen en toch wil je ze beide.

    Ik ben benieuwd of iemand hier een nuttig antwoord op heeft, maar ik vind het ook heel leuk als je gewoon even gezellig komt kwebbelen op mijn eerste topic van dit jaar.



    #2
    Geen Think Different alleszins.

    Comment


      #3
      Slome Joop Welkom terug uit je winterslaap

      Voor mij kan er niet genoeg THC opzitten, ik zoek dus vaak op een hele andere manier Maar als ik het volgende van je lees:

      Ik houd meer van van een opgewekt, helder en vrolijk gevoel, dan van dat suffe ik ga even liggen gevoel, maar aan de andere kant is ontspanning toch ook belangrijk.
      Is het eerste wat ik denk: "Eerder oogsten dit jaar".
      Doorzichtige > milky > amber > zwarte trichomes, ik hoef het je allemaal niet uit te leggen Ik denk dat je, even los van de soortjes, hiermee voor een groot deel het effect kan bepalen.

      Het is iets heel anders als de vraag die je stelde, maar misschien heb je er wat aan
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #4
        Dank je voor je warme welkom terug kroket !

        het eerste wat ik denk: "Eerder oogsten dit jaar".
        Ik ben het helemaal met je eens en eigenlijk doe ik dat ook al. Afgelopen jaar had ik ook vrij vroeg geoogst en dat op zich beviel mij goed. Ik denk alleen dat ik eens zonder CBD moet gaan proberen, ja PROberen, dus geen amateurberen!

        ik zoek dus vaak op een hele andere manier
        Ben dan toch nog steeds benieuwd op welke manier? Ga je op de verhalen van anderen (op dit forum) af, of struin je alle zaad websites af, of toch nog iets anders?

        Comment


          #5
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Ben dan toch nog steeds benieuwd op welke manier?
            Poeh.. Hoe hou ik dat antwoord kort en bondig

            Allereerst hou ik een klein lijstje bij, met soortjes (uit de coffeeshop) die mij goed zijn bevallen, en soortjes waar anderen op dit forum erg enthousiast over zijn. De voorselectie..

            Afgelopen keer moest ik erg prijsbewust zijn met het bestellen van zaden, en zo vielen er al veel soortjes af. De tweede (ongewenste ) selectie zeg maar..

            Vervolgens kijk ik naar het effect. Overdag rook ik graag een wietje die me onder andere rustig maakt, maar niet aan de bank vastlijmt. Voor de nacht een soortje waarvan ik knock out ga. En voor de avond iets wat daar een beetje tussenin hangt.
            Daarvoor kijk ik voornamelijk naar het percentage indica/sativa. Dat zegt mij meer dan al die verkooppraatjes en medische wonderen die ze erbij verzinnen

            Daarna kijk ik nog naar het aantal bloeiweken en een klein beetje naar de aangegeven hoogte. Met verschillende soortjes probeer ik die redelijk dicht bij elkaar te zoeken.

            En als laatste, iets wat ik nog niet eerder heb gedaan, ga ik ze voortaan opzoeken op seedfinder.eu
            Iets wat ik hier geleerd heb op het forum, want daar kan je toch belangrijke informatie vinden! Zo heb ik nu twee Gorilla Glue dames in de kast staan, waarvan de kans groot is dat ze herma-genen hebben. Dat vermeld de verkoper natuurlijk niet, maar is wel te vinden op seedfinder.eu Als ik dat op voorhand wist, had ik die Gorilla's niet besteld!
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Bij zamnesia hebben ze geen hermas.

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Heb de Gorilla's bij hy-seeds besteld.. Tot dusver nog geen herma verschijnselen, maar ik hou er wel rekening mee.. Pas als ze geoogst zijn ben ik gerust gesteld

            • Weske
              Weske commented
              Editing a comment
              Sorry reppel??
              Ik kan je een zakje zaadjes laten zien van de laatste oogst nu al weet ik niet welke plant nu herma was

            #7
            Dank je QnQ voor de bevestiging. Dat neemt bij mij de frustratie weg dat ik niet kan vinden waarvan ik de hoop heb dat het bestaat, maar dat in werkelijkheid niet doet. Ik ga dan inderdaad op zoek naar een soort zonder CBD en met medium THC en dan vroeg oogsten.

            Dank je kroket voor het delen. Ik kan daar toch wel wat mee. Je bedoeld denk ik dat je de dag begint met sativa en richting de nacht steeds meer over gaat op indica, of begrijp ik het nou verkeerd?

            seedfinder.eu had ik ook al gezien, maar ik vond de mogelijkheden om soortjes te vinden door middel van hun filters niet heel geweldig. Het is natuurlijk wel een mooie databank en als je gericht op een soort zoekt kan je daar wel info vinden. Vind jij (en andere) de info van seedfinder.eu over het algemeen betrouwbaar(der)?

            Zie mijn eerdere verwarring:
            ...een auto Jack soort, waarvan niet helemaal duidelijk is is die nou met of zonder CBD is. Vorig jaar stond er op een website dat er 5 CBD en 10 THC in zat...of andersom....vergeten....te veel gevaped Als ik nu op die zelfde bewaarde link klik, dan staat er dat er geen CBD in zit. Dat is vreemd, maar waar...
            Ik moet eerlijk bekennen dat ik Jack met Critical heb verward. Bij Jack hebben ze nooit 5/10 opgegeven, maar wel Gemiddeld/Gemiddeld, dus MET CBD.
            Zie hier de info over deze Jack: https://www.zamnesia.nl/zamnesia-see...feminized.html
            THC 16%
            CBD <3%
            En dan hier de info over de zelfde Jack: https://en.seedfinder.eu/strain-info...atic/Zamnesia/
            THC: Medium
            CBD: Medium
            De info van Zamnesia is de info waarop ik destijds mijn keuze op gebaseerd heb en dat was niet 16% THC, toen stond bij Zamnesia ook dat THC en CBD gemiddeld waren. Zamnesia heeft de info afgelopen winter aangepast. Blijft een vreemd verhaal dit.

            Ik heb nog contact gehad met Zamnesia over de verdwenen zaad filters. Het blijkt dat ze eraan werken om het te verbeteren en dat kan nog wel een paar maanden duren. Dat is jammer en voor dit jaar heb ik daar dus niets aan. Hopelijk komt er iets moois uit na die lange update.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              De layout van seedfinder is een tijdje geleden flink gwijzigd. De omschrijving van een soort is nu de omschrijving van de maker van de zaden dus die is niet heel betrouwbaar.
              Ik lees eigenlijk het bovenste stukje globaal, de breeder/verkopers vinden ze allemaal de beste dus dan zegt het niks meer eigenlijk.
              De genetica kun je nog wel zien (al staat er vaak unknown -die hoef ik zelf niet, ik koop geen dure zaden met onbekende oorsprong of van “legendary oorsprong.
              Niemand heeft de legendarische genetica dus dat is in 99% van de gevallen ook bs.
              Vaak staan er nog linkjes naar kweekverslagen onderaan en (niet overal) foto’s van kwekers uit de praktijk.

              De zoekfunctie is wat ingewikkeld maar wel erg uitgebreid. Als je daar even mee bezig bent krijg je dat wel door.

              Wel jammer van die cnnbs-like reclame tegenwoordig.

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Meen je QnQ

            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Dat is balen Q van die verandering op seedfinder. Die info heb je inderdaad niet veel aan, steeds dezelfde kreten bij de vele soortjes.

              Jullie hebben me toch wel een beetje op weg geholpen. Als is het alleen maar doordat ik nu weet dat er niet een wonderzoekmachine bestaat waar ik geen weet van heb.

              Als ik iets interessants vind, dan ga ik zeker even kijken bij seedfinder wat er daar voor extra info te vinden is.

            #8
            Ik kies impulsief, "Oeh rode wiet!" Red Jack gekocht.

            Comment


            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Tja, heb daarom nu 8 soortjes staan ... En jack herer vind ik top. Die zit mee in die Red Jack.

              Ik was op 420 aan het snuisteren en had juist een pluk Amnesia gekregen, dus maar Amnesia meebesteld.

              Verhaal gehoord over het begin van de AFjes, dus lowryderzaad gekocht van dien joint doctor .. zo gaat dat in mijn geval alleszins.

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              gheheh

            • Slome Joop
              Slome Joop commented
              Editing a comment
              Jack ben ik tot nu toe ook het meest tevreden over. 8 soortjes hebben staan lijkt me heerlijk. Helaas op mijn balkonnetje moet ik het een beetje bescheiden houden. Maar ik heb niet te klagen hoor, het is heel gezellig op mijn balkonnetje en ik kan er meer dan genoeg kweken voor eigen gebruik. Ik moet alleen wel kritisch blijven kijken naar wat ik neer zet vanwege de beperkte ruimte.

            #9
            Bij veel sites kan je nieuwe soortjes vinden staan onder een apart rubiek vaak zelfs
            eventueel bij de top 10 kijken of je daar iets moois tussen vind als de site up to date is
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment

            Bezig...
            X