Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zoekende naar een nieuwe soort

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zoekende naar een nieuwe soort

    Korting op 420shop
    Hoi,

    ik wil de volgende keer 3 ww-tjes of pp-tjes en 2 anderen.
    de 2 anderen moeten smaken zoals Shiva, ww, pp of Santa Maria.

    Wat ook belangrijk is en tevens de reden dat ik 2 andere wil, er moet ook een behoorlijke oogst opbrengen. Santa heeft dat niet is mijn ervaring of het lag aan de stekken.
    mijn Shiva' s leverden in de jaren 90 tussen de 80 en 125 gram per plant (binnenkweek) op, Santa niet eens 50 gram.

    En nu heb ik 2 vragen:
    Ik kan het niet vinden maar is er al een topic waar alle smaken beschreven worden?

    En zo niet: wie kan me hierbij helpen en mij wat soorten doorgeven? Kan ik alvast uitzoeken welke het gaat worden.

    alvast bedankt

    #2
    Misschien grotere potten gebruiken, of meer licht ?



    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Seedfinder en growdiaries al bekeken?

    • Boomvalk
      Boomvalk commented
      Editing a comment
      Nee nog niet maar ga ik straks doen.

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ik vond de Northern Light van Vision erg lekker, had toen 4 ons onder 400 watt. Waren 4 planten, zat nog meer potentie in maar had last van thripsen en vergeling.

    #3
    Ik heb een topic gemaakt over een keuze voor WW. Wat ik heb gegroeid, is best lekker, maar niet in de minste richting van wat ik zocht.

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ijn-smaak-zijn

    Niet dat dat topic je veel gaat helpen, maar wel wat linkjes waar je ww kan kopen.

    Comment


    • Boomvalk
      Boomvalk commented
      Editing a comment
      Hmm...staat dubbel, dus weg gehaald

    • Boomvalk
      Boomvalk commented
      Editing a comment
      Heel veel kruisingen zie ik daar. Niet alleen de groeimethedode maar ook de wietsoorten zijn erg veranderd zie ik.

    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Ik ga die black widow nog een keer proberen, en ook de daar genoemde ww van old brotherhood. Maar dat zijn beide reguliere zaden. Eerst wat voorraad aanleggen.

      Van de hele seedfinder site kan ik maar weinig kaas maken. Ik zie en snap de kruisingen allemaal wel, maar ik geloof er toch bijzonder weinig van.

    #4
    Smaken verschillen ook per voedingslijn, wel/geen guano, aarde/koko/mapito, ....

    Comment


      #5
      Smaakbeschrijvingen zijn persoonsafhankelijk. Ik heb een onzettend goede neus en ik ken circa 200 kruiden van geur en smaak. Mijn vriendin heeft geen neus en kent basilicum en kerrie. Ze heeft een afschuwelijke smaak in parfums omdat bepaalde zoetere geuren gewoon niet aankomen, ze ruikt ze gewoon niet. Ik kan ruiken of collega's het afgelopen half uur in een ruimte zijn geweest op basis van hun wasmiddel.

      Als ik een kruid moet beschrijven, dan leen ik geurtjes en smaken uit die bibliotheek van 200 kruiden.
      Als mijn vriendin een kruid moet beschrijven dan leent ze geurtjes uit basilicum, gras of 'ja gewoon plant'.

      Zo is het met wiet ook.

      Daar bovenop komt het gegeven dat de ene WW de andere WW niet is. Die van de ene shop vind ik heerlijk, die van een andere shop smaakt naar iets anders.

      Leafly of strainfinder gaan volgens mij uit van een consensus; de meeste stemmen gelden. Maar ook daar zit je weer met het soortenprobleem: de soorten in de VS hebben misschien dezelfde naam maar het hoeft niet dezelfde plant te zijn.

      Ik kan je adviseren om gewoon te gaan proberen, in de derde of vierde week van de groei kun je vaak wel aan de stam wrijven en inschatten of het wat voor je is.

      De opbrengst per plant is afhankelijk van de kweker en de omstandigheden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Boomvalk
        Boomvalk commented
        Editing a comment
        Ik koop haast nooit in de shop alleen nu even omdat het niet anders kan. En idd de ene ww is niet de andere, zo kreeg ik ooit een plukje van een kennis en die smaakte echt raar, bleek dat hij op cocos groeide omdat het hergebruikbaar was volgens hem.

        Ik heb vroeger altijd binnenkweek op grodan steenwolvlokken gegroeid en groei nu sinds een aantal jaren enkel buiten op aarde. Maar zoals ik al zei, ik rook nu al 23 jaar dezelfde soort en wil graag 2 andere soorten om af te wisselen. Maar er zijn zoveel soorten die ik niet lekker vind smaken zoals Citro en Buddha Cheese, ak47, Amnesia en iets met purple...dacht purple haze.
    Bezig...
    X