Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doet er iemand mee? eigen soort maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Het project is veel groter dan ik voorzien kan om het goed te doen, tenzij over meerdere locaties en teveel tijd zal vragen.

    Ik ga in mijn oldskool topic wel een zadenronde doen, maar dan met reeds veredelde soorten. Een mannelijke Super Silver Haze x Neville Haze Mango en die hybride dan kruisen met een oldskool Roadkill Skunk. Geen commerciële doeleinden, puur voor eigen gebruik en de fun.

    Uit de P1 van (SSH x NHM) x Roadkill zullen wel zeer boeiende feno's opduiken .

    Gewoon stekkies op 12/12 dag/zonlicht. Als ik dan zaad in mijn tent op andere soorten vind, weet ik van wie het is
    Keep it simple and don’t invent with your mouth.

    Comment


      #17
      Jullie zijn nog steeds goed bezig zie ik. Long time no see.

      Ikzelf ben nu meer bezig met andere kruiden. Cannabis is een van de hoekstenen in de fytotherapie, maar lang niet de enige.
      En ik werk nu liever met wilde soorten uit oost Europa / Rusland. Die zijn niet stoned, maar wel zeer werkzaam.

      Het grootste deel van mijn zadenbank is nu in zuid America.
      Daar geven ze de boel nu vrij.

      Bovendien heb ik meer nodig dan Cannabis om gespoten idioten en besmette wakkeren op de been te houden.

      Groetjes uit Huize Zonneschien.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


      • TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        Heel interessant, er zijn zo veel werkzame stoffen die we nog moeten onderzoeken, met veel potentieel.
        Ik merk ook veel meer rust na het roken van CBD bijvoorbeeld, anekdotisch natuurlijk, maar de wetenschappelijke studies komen nog.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Als ik cbd rook voel ik helemaal niks. Dat cbd is veel te veel op gehyped. Ik heb een chronische ziekte, de olie met de liters naar binnen gewerkt bij wijze van spreken. Diegene die dit heeft op gehyped met doel om een nutteloos bijproduct te verkopen. Slim zal vast een jood achter zitten(nee dit is niet antisimeitissch, was ik maar een jood dan hoorde ik ook bij de alpha homo-sapiens)ik steun hun plannen om de wereld uit te dunnen. Zijn ze goed mee bezig door oorlogen te starten en Europa vol te laten lopen met vluchtelingen om op deze manier de blanke man uit te roeien en ons gedachte goed.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Deze man, gespoten idioten!!! Pas maar op de moderator politie is niet zo blij, met zoals zij het zouden zeggen WAPPIES!!! Ik steun je, je bent zo te horen een man naar mijn hart. Waarom zijn de oost europese niet stoned, daar komt toch de landras ruderalis vandaan?

      #18
      Ik vond het volgende artikel op een buitenlands forum geplaatst door ene "frisianduck"

      A protocol for rapid generation cycling (speed breeding) of hemp (Cannabis sativa) for research and agriculture
      : https://www.biorxiv.org/content/10.1....507554v1.full


      F5.medium.gif

      So, summary of the protocol they propose, applicable to photosensitive cannabis:

      2 weeks of growth at 24/0.

      4 weeks at 12/12, during which pollination occurs.

      3 more weeks at 24/0, after the first week at 24/0 (so in week 8 ) watering is stopped (water sress induced to speed up seed ripening)

      plants are grown in 1 liter pots (they compared growth in 0.2 liter and 1 liter, unexpectedly 0.2 liter increased time to flower).

      or, in their own words:

      Hence, we propose the following protocol for rapid generation cycling for photoperiod-sensitive hemp cultivars (Figure 5):
      • Seeds are placed on soil and germinated in darkness for two days.
      • To facilitate a rapid vegetative growth of the plants, the seedlings are subjected to two weeks of continuous light.
      • To induce flowering and facilitate pollination and seed setting, plants are grown under short-day conditions (12 hours of light per day for approximately 4 weeks or until the first seeds have set).
      • To facilitate seed ripening, the plants are subjected to continuous light. Additionally, water stress is induced once seeds have reached their full size in order to accelerate seed ripening.
      • Seeds are harvested approximately 30 to 35 days after flowering when they turn brown.

      With the method described here, a generation time of under nine weeks (61 days) from seed to seed can be achieved. This very short generation time can enable hemp researchers as well as breeders to perform crosses in a time-efficient way. Hence, this method can be used to create mapping populations for genetic studies and generate new hemp cultivars with defined genetic characteristics in a shorter amount of time.
      One of my own thoughts when you want to apply this yourself: in this paper, they used 3 cultivars, all hemp. The photosensitive varieties they used were fedora17 and felina32. They also used finola.

      So their findings on the results of ultra-short days might not apply to something with flowering behaviour way outside the bounds of the varieties they tested, i.e. tropical sativa landraces.

      (if you read the article, there are also some other intersting tidbits in it I think. for example, the observation that flowering speed varies with inductive daylength in the photosensitive varieties, but not in finola, showing finola is really insensitive to photoperiod. Also some stuff about sex expression in monocious hemp in the different light treatments. And they also do an STS treatment and describe well the dose and timing they use to induce reversal)




      Comment


        #19
        Welaan wappie, ik ben een SNAPPIE.

        Ik heb niets met of tegen het Joodse volk, Ik denk dat het eigenlijk (genetisch) khazaren zijn.
        En ook daar word de gewone man als slaaf gehouden, net als wij.
        En ook zij worden bespeeld en geïndoctrineerd met een wereldbeeld waar niets van klopt. Net als wij.

        Maar over die wilde wiet uit Hongarije, Roemenië en jawel, Oekraïne is nog zoals de natuur het bedacht en bedoeld heeft.
        Alle cannabiolen en terpenen is een evenwicht die je bij moderne hybrides niet meer tegen komt. Mea Culpa, Mea Maxima Culpa.

        Ze worden op goede grond wel 3mtr hoog en maken geen rookbare koppen zoals bij de moderne hybrides.
        Maar de olie en tinctuur ervan is bijzonder werkzaam.
        En je kan het overdag gebruiken zonder knetter stoned te worden.

        tokaj hide.jpgDit zijn alleen de toppen van een veel grotere plant.
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #20
          Even on topic , ik vind het een mooi plan ! maar ben bekend met alle problemen die er bij komen kijken.
          Last edited by atmosphere1; 15 February 2023, 11:38.

          Comment


          • Silas
            Silas commented
            Editing a comment
            We hebben dat al een keer geprobeerd via LR2 zijn er zaden uit gedeeld, maar dat is niets geworden.
            Zoals je al zei, teveel problemen en het niet na komen van afspraken is funest.

          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Niet alleen dat, daar is ook nog bonje over geweest ghehe

          #21
          Welke zaden wil je hiervoor gebruiken? Hoe sterk kwa thc? Voor buiten in ons weer te kweken zonder verduistering? Gaan we de indica toer op of de sativa?
          welke smaken wil je bereiken?

          lijkt me toch moeilijk om alle neuzen dezelfde richting te laten wijzen. 1 mistake van iemand kan alles laten verpesten wss?

          Comment


            #22
            Niet alleen dat, daar is ook nog bonje over geweest ghehe
            Bonje wil ik het niet noemen, teleurstelling is het. En de definitieve keuze om al mijn genetica maar voor mezelf te houden.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #23
              Wellicht een oud inactief topic, ik bezit nog de pure genitica van de Jamaica Landras een volle sativa.
              ooit bemachtigd van een oud forum lid.

              jouw idee heb ik uitgevoerd in het verleden, er komt zoveel meer bij kijken,wil je een beetje een goedde soort maken met goedde genetica.

              Het is veel werk je hebt redelijk ruimte nodig en selecteren en geduld hebben en weer herhalen.

              Tis niet wat je ff in een of 2 kweekjes doet.

              Comment


              • JimBean
                JimBean commented
                Editing a comment
                Vraag me ook af of je de gemeenschap niet meer een plezier doet met het vermenigvuldigen van die pure genetica en die te verspreiden onder zoveel mogelijk mensen.

              • Yuna
                Yuna commented
                Editing a comment
                @jimBean,de zaden heb ik al een tijd,wellicht zullen sommige zelfs niet meer ontkiemen.
                De bloei alleen al van deze is 15+ weken.

                2. Niet de ruimte voor, en 3 niet de zin meer voor.

                Tijden veranderen,helaas is het er niet beter op geworden en zijn ze gek geworden.

                Las van de week een stukje nog de beste man hadden ze de woning gesloten omdat er enkel een lampje werd gevonden en een kweektentje dat opgeborgen lag. Niet opgezet niet in gebruik niks.

                Ik houd het wel bij mijn jaarlijkse 5buiten plantjes kweek.

                Gr yuna.

                Ps in de oude tijd hadden we mooie stabiele soorten,waar veel oud leden hier gekweekt mee hebben, en sommige enkele leden die er nog zijn van die tijd.

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Misschien naar lr2 sturen?

                Als hij die nog niet heeft.
            Bezig...
            X