Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Soortje gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Soortje gezocht

    Korting op 420shop
    Hey,

    ik vroeg me af of er iemand een soortje kan aanraden voor volgende zomer?
    Ik zou graag in vollegrond of grote potten een monsterplant kweken (geen autoflower) buiten in nederland. Liefst oogsten in september, veel opbrengst, schimmelbestendig, zoveel mogelijk thc, mentale opwekkende high boven fysiek vermoeiend, hou van citrussmaak.

    Waarschijnlijk een te lange lijst aan voorwaarden maar ze staan in volgorde met de belangrijkste eerst.

    Kan er iemand mij bepaalde aanraden van bepaalde zaadbanken waar je ervaring mee hebt?

    Verder nog heb ik gelezen dat indicas het best doen maar dat sativas de betere high produceren (niet vermoeiend stoned) maar ook helaas langer moeten rijpen met deze korte zomers hier🥲.

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties😋🥳

    #2
    Goeiemiddag, ik heb dit jaar een frisian dew van dutch passion gekweekt zonder schimmel. Deze plant was rond de 2.5 meter exclusief de pot. Ik ben nu bezig met drogen en ben zelf ook benieuwd wat voor high deze geeft. Misschien ken je deze proberen?
    Attached Files

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Wat is de inhoud van die potten? Welke voeding heb je gebruikt? Een delicatere vraag, hoeveel oogst dat ongeveer per plant zoiets groot?

    • Loekiewiet
      Loekiewiet commented
      Editing a comment
      Ik heb hier ongeveer 500 gram gedroogd af gehaald, maar het ken wel meer zijn denk ik. De voedingen die ik gebruikt had waren: terra grow, terra bloom en nog wat mestkorrels.

    #3
    Oogsten in september kan slechts bij een handvol soorten. En daarmee bedoel ik een handvol als in: vijf.
    Er zijn ongeveer 5 soorten die zo vroeg klaar zijn.
    3 daarvan kun je commercieel krijgen, een daarvan is frisian dew. Durban poison zou kunnen, sensi heeft ook nog wat early soorten maar die zijn soms wel en soms niet early.
    Die van sensi bevatten wel meer citrustonen.

    Schimmelbestendigheid daar hoef je niet op te rekenen, want veel planten zijn dat simpelweg niet. Maar als de bloei vroeg begint kun je het wel vermijden.

    De overige 2 soorten die niet commercieel te krijgen zijn, zijn de White Rihanna Forum en de Punisher Forum Toevallig heeft het forum daar een aantal zaden van ontvangen. Als ze die vermeerderen dan zal die WR wel in de smaak vallen denk ik.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Bedankt 😊

    #4
    In Maart het plantje binnen opgroeien en dan kan die begin mei in de grond (voor grote planten) & optijd verduisteren dat heeft het meeste succes in Nederland, anders zit je altijd met de vochtige/ koudere laatste maanden.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Ik vrees ervoor dat ik die disipline niet beb om iedere dag het zelfde uur daar een zeil over te trekken😅

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Moet je dat dan iedere dag overtrekken en terug doen af doen? Of 1 keer om de bloei te veroorzaken?

    #5
    Ja iedere dag totdat natuur het zelf overneemt door korter dan 14 uur licht. Hiervoor moet de nacht minstens 10 uur duren​. verschilt per jaar maar meestal is dat eind augustus. Dan hoef je niet meer te verduisteren. Ondanks dat het meer arbeidsintensief is, is het beter dan budrot en je oogst weggooien na maanden werk. Heb dit jaar daarom autos gezet in Mei en had een mooie buiten oogst eind Augustus.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Zojuist bij iemand geweest die zijn voorraad voor het jaar wou maar al zijn grote op 1 na zijn gesneuveld. Ook het gene wat hij geoogst had was te vroeg.

      Ik had er dan nog niet aan gedacht als het regent en je doet ze in een tent. Dat je savonds ze weer uit de tent moet halen om dat de rv te hoog kan zijn na regen.

      Een lichtpuntje is dat je op een bepaald ogenblik kan stoppen (augustus).

      De vraag is met mindere groei of dat nog beter uitkomt dan met autoflowers🤔.

    #6
    Of weet er iemand een AF soortje die veel opbrengt?
    Ik weet niet in hoever ik de websites van de zaadbanken kan vertrouwen.
    Het zou dan de bedoeling zijn om mijn elektriciteit te besparen tijdens het jaar.
    staat weinig over hoe je plantjes verduisterd in volle grond.

    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      AF soorten brengen in zijn algemeenheid niet veel op, wel hogere kwaliteit.
      Zaadbanken zijn niet te vertrouwen, dus het is wijs om zelf op zoek te gaan naar kweekverslagen en aan de hand daarvan zelf een oordeel te vellen. We hadden ooit een cannabis soorten database op het forum, maar geen idee wat daar van over is.

    #7
    Ik kijk wel eens naar tutorials van autoflowers, Amerikaanse. Die hebben dan altijd autoflowers met 25zijtakken, met bijna halve pond opbrengsten. Of ze hebben in de States een soort steroïde, sta ik niet van te kijken btw. Of het zijn gewoon fems. en zelfs dat vind ik nog monsterlijk.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Reuzengroei mbv colcichine. Extreem giftig spul . Maar idd die nieuwere generaties afjes zijn ni normaal meer he.

    #8
    Es de " think different" af opzoeken van dutch passion als ik het nog niet gezegd heb. Ze hebben nog een paar afjes struiken !
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Mss is een zware autoflower het antwoord voor ons klimaat als je niet dagelijks wilt verduisteren op in de zomer en klaar wilt zijn voor de schimmelmaandjes.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Vroeg beginnen, twee afjesrondes in 1 seizoen gemakkelijk haalbaar denk ik...

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Dat is ook een optie. Maar heeft iedereen die niet verduisterd en in volle grond kweekt met een normal feminised seed last van schimmel?
Bezig...
X