Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Captain's log - LR2's zaden bibliotheek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Captain's log - LR2's zaden bibliotheek

    Korting op 420shop
    Ik houd een excelletje bij, maar kan geen kwaad om 't effe in de cloud te zetten. Want ik ben niet zo goed met gegevens jaren later terug vinden.

    2022

    afbeelding.png

    12i/21i was een toffe man, veel sativa aandeel maar duidelijk eentje die dat had meegekregen van de Bubblegum en niet van de critical jack. Toch een duidelijke hybride die in het begin wel erg indica leek. Kleurde leuk paars tegen de helft van de bloeiperiode. Goede punisher-achtige geur, dus de selectie was niet heel moeilijk. De overige 3 mannen liggen wat stuifmeel betreft ook in de vriezer, maar dat was niet wat ik zocht. Die heb ik ook minimaal beschreven omdat 12i gewoon sterker was.

    Elke dag van de week 1 eppendorf buisje met stuifmeel "gevuld" tot er een duidelijk bodempje zichtbaar was. Dat heb ik gemengd met vijf rijstkorrels en wat siliconen droogkorrels. Daarna op -20 bewaard tot het nodig was. Priegelwerkje, maar het loont. Die 10 minuten per dag hebben me een kleine voorraad opgeleverd, ook voor de toekomst.
    Gewacht tot de pruiken goed zichtbaar waren en toen ben ik dagelijks gaan bestuiven voor een paar weken. Elke plant 2 toppen. De rest is om te roken.

    Op de dames heb ik een selectie uitgevoerd door na de 4e node af en toe over de stam te wrijven. Dat geeft een stevige indicatie van hoeveel smaak en geur er eigenlijk in zit, de uiteindelijke geur en smaak na het curen moet altijd nog blijken.. Maar je moet roeien met de riemen die je hebt. Ik heb 4 afvallers weggegeven of omgehakt omdat die tijdens het groeien al een onvoldoende kregen. Nog eens 2 dames heb ik af laten vallen omdat ze niet de kwaliteiten hadden die ik zocht. Een dame heb ik af laten vallen, maar na het drogen bleek toch dat het veel weg had van de BBG: mooi paars, volle smaak van bastognekoeken en komijn. Dus die tak met zaden heb ik later nog opgeduikeld. Gelukkig heb ik alles gelabeld dit jaar.

    De zaden zijn nu aan het nadrogen op kamertemperatuur, een dag of 4 (want ze komen uit vochtige toppen die een week hebben gehangen, geen risico met de droogmachine). Ze hadden afhankelijk van de soort een maand of 2 nodig om volledig af te rijpen; ik heb van het totaal slechts 4 slecht ontwikkelde zaden gevonden die af zijn gevallen bij het oogsten.

    AB5 gaat nog een mooie parel worden want dat is de punisher waar nauwelijks critical in zit, de enige laatbloeier/regulierebloeier van dit jaar. Volledig punisher Forum maar erg laat dus. Betwijfel of ik daar nog zaden van af ga halen. Maar aangezien er vroegbloei recessieve genen in zitten, die nu gekruist zijn met late AF/semiAF, zal die volgend jaar (voor de helft!) ook eerder zijn. Beetje afhankelijk van wat de dominante factor gaat zijn.

    Op het moment heb ik door deze kruisingen de volgende ontdekkingen gedaan in mijn genenpoel:
    • Er is een sterk regulier bloeiend allel, die is dominant over alles.
    • Er is een sterk semi AF bloeiend allel, die is dominant over AF en zwakke reguliere bloei.
    • Er is een zwak regulier bloeiend allel, die is recessief over sterk semi AF
    • Er is een zwak semi AF bloeiend allel, die is recessief over zwakke reguliere allelen en recessief over sterke reguliere allelen
    • Er is een zwak AF allel, AF allelen zijn altijd zwak en recessief
    • Paars kan zowel dominant als recessief zijn
    • Groen kan zowel dominant als recessief zijn

    Man 12i bloeide rond eind juli, begin augustus. Dames begonnen iets later. Waren allemaal in begin-eind september wel een keer klaar, behalve AB5, die staat nog buiten. Het is nu 25 oktober.


    Deze thread is schaamteloze registratie van mijn zijde en dient verder geen enkel nut. Het is alleen om voor mezelf bij te houden wat ik dit jaar heb gemaakt, zodat ik het zelf niet na hoef te zoeken.

    Jullie mogen commenten, misschien is er wat leuke discussie aan te zwengelen. Maar het hoeft niet.


    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    Probeer eens iets te kruisen karma genetics de headbanger bijvoorbeeld.

    Comment


      #3
      2023.jpg
      Update voor de boekhouding.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      Bezig...
      X