Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Terpenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Terpenen

    Korting op 420shop
    Beste natuur liefhebbers,

    vraagje:

    Ik probeer zaden uit te kiezen op basis van smaak profielen. (Terpenen) met namen varianten veel waar pineen in zit ivm m’n astma..
    Nou vroeg ik me af of er ergens een lijst is die ik nog niet gevonden heb, of mss een site die dat goed omschrijft welke soorten welke terpenen bevatten.
    Hopelijk dat hier iemand me in kan helpen🙏🏽


    Als er meer animo voor is is het mss een idee om er een aparte terpenen lijst topic van te maken ?? aangezien wss in de toekomst daar steeds meer vraag na zal komen denk ik.
    Last edited by Bo$wachter; 7 November 2022, 13:55.

    #2
    Oeh eh, vraagje voor Lr2 denk ik.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Laten we hopen dat hij zich hier meld en zich wil mengen in het gesprek

    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Goede vraag. Gewoon LR2 taggen. Als die tijd heeft zal hij zeker antwoorden.

    #3
    Oef, dat is een lastige vraag. Terpenen zijn ontzettend complex en per plant kan het profiel ontzettend verschillen omdat we er traditioneel gezien niet op selecteren.
    Ik ken geen planten die steeds stabiel uit een test komen en het aansturen van terpenenproductie is nogal afhankelijk van talloze factoren.

    De meeste sativa's bevatten een hoger terpenenprofiel (als in: meer verschillende typen) dan indica's maar aangezien er zo lang en zoveel gekruisd is, is niet met zekerheid te zeggen wat nu echt de beste keuze is.
    De analyses zijn vaak duur, dus ik verwacht geen grote databases met overzichten maar de Amerikanen hebben mij vaker verbaasd. Misschien dat websites zoals leafly enigszins soelaas kunnen bieden.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Zal eens op die site kijken bedankt voor je reactie 👌🏼

    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Duidelijk verhaal, dank je LR2.

    #4
    Misschien wel goed om te vermelden dat wij de meeste terpenen best goed kunnen ruiken. Pineen is vernoemd naar dennenbomen, genus pinus (ha!). Terpentine / Turpentine is de aardolievorm van terpetijnolie, die traditioneel gewonnen wordt uit dennenhars. Een van de hoofdbestanddelen van terpetijnolie is alfa-pineen.

    Een soort die veel weg heeft van dennebomen (niet sparren, hoewel de harsen daarvan ook veel pinenen bevatten) of ceder, daar kun je misschien op zoeken. Maar blijkbaar zit Salie er ook vol mee, en salie ruikt weer heel anders. Dus wellicht dat indica's er ook rijk aan kunnen zijn. Ik weet 't niet.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Denk dat dat hele terpenen gebeuren door Amerikanen voor ons wordt uitgezocht uit eindelijk.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Silver haze mss, ik dacht zoiets te herkennen erin. Maar ik moet nog onafhankelijke meningen vragen met een test.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Kan kan, geen idee wat ik iig heb gezien stond ssh er niet tussen. Hoop onbekende namen voor mij en OG kush. Die kush zie ik elke keer terug komen in tegenstelling tot die andere

    #5
    Contacteer mediwiet eens.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ga even hun site bekijken, bedankt voor te tip

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Bedoel jij de stichting mediwiet?

    #6

    Wellicht kan je via volgende site verder komen: https://www.kannapedia.net/strains/rsp11014

    Dit is een 'strain-pagina' daar omlaag scrollen en je komt van alles tegen wat je zoekt volgens mij?
    Via de zoekfunctie kun je wellicht ook specifiek jouw gewenste soorten vinden?


    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Jow bedankt man, dat ziet er zo op het eerste gezicht veel belovend uit! Ga dr van t weekend eens even rustig voor zitten en die site uitpluizen. Bedankt!

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Zijn toch veel namen die ik nergens kan bestellen helaas🥲

    #7
    Vooral voor de buiten kweek zijn terpen belangrijke eigenschappen tegen rot .De Citrus uit de jaren 80/90 van positronics die ook echt naar Citroën riekte had 0,0 echt geen enkel probleem met het Hollandse na zomer weer.




    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Is die soort niet meer te krijgen denk je?

    #8
    Nee. Nu ik terug lees besef ik dat de soort geen Citrus hete maar dat het Citral was.

    Sensi Seeds is toevallig óók in 1985 opgericht net als Pocitronics. Sensi was er de huis zaadbank die stekken leverde. Er was een binnen en in het voorjaar een buiten stekken bank waar je als lid gewoon stekken kon kopen.

    Dus misschien heeft Sensi nog wat af in huis?
    Neem dan een andere Citrus terpen houdend genetica

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Bedankt! We gaan is bij sensi even kijken wat ze hebben. Wat een tijd zeg, kan me er niks bij voorstellen dat ik zo ergens stekken kan kopen! Tijden veranderen en niet perse in positieve zin helaas🙃

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Er was ook een kruising citral afghaan skunk genaamd double diamond, ik weet niet of daar zaad van was, tot 2004 kon je die als stekken kopen in groningen.

    #9
    Collega’s.

    Ik hoor laatste tijd steeds vaker mango smaak voorbij komen maar ik heb hem zelf nog nooit mogen proeven…iemand tips? Myrceen zou een terp moeten zijn die ik er in terug zou moeten vinden.. ik hoor het graag 🙋‍♂️

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Boh ja maar waar ga je tegenwoordig nog een echte Santa Maria vinden 🤷🏼‍♂️laat staan die andere daar heb ik nog nooit van gehoord😂

      Hedde ni nog wa zaad ergens in de hoek verstopt😛

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Santa moet je Greyvol effe vragen.

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Die Santa Maria kun je bij spees Cees bestellen, ik heb nog genoeg voorlopig..

    #10
    Kan je niet beter sog kweken en stekken nemen, mooi noteren welke dewelke zijn en dan die stek verder gebruiken en later meerdere stekken van nemen?

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Mss in de toekomst.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Even slecht getypt maar gwn voor de juiste terpenen te zoeken

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja ik had net zoveel gerookt als jij volgens mij, dus ik kon het nog volgen

    #11
    https://www.cnnbs.nl/soma-magische-g...acht-terpenen/

    Comment


      #12
      2 van de in mijn ogen de terpeenrijkste soorten die ik ooit gerookt heb
      deze geuren overstemmen zelfs een goed haze
      de NYC Diesel regular had ik besteld
      Maar alles ging mis en het heeft veelste lang geduurd
      als goedmakertje kreeg ik de somari regular extra
      En die is nergens meer te koop
      Zelfs niet bij hun zelf
      Mijn 2024 project
      om in de toekomst al mijn mooiste feno's te bestuiven
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Nyc diesel kocht ik vroeger (10j+) altijd in Toermalijn in Tilburg. Die smaak herinner ik me nog steeds alsof het gisteren was.. was me dat een lekker soortje
    Bezig...
    X