vraagje over genetica.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ivo207
    Senior Stoner
    Member
    • Jun 2010
    • 27

    #1

    vraagje over genetica.

    Korting op 420shop
    er zijn meerdere zaadbanken die bepaalde soortjes aanbieden die alleen maar feminized zijn.
    ik het mogelijk om deze soort dan te kruizen met een duidelijk andere soort(sativa indica of rudalis) om in de 3de generatie weer die zelfde plant te hebben als waarmee je begon?
    ik heb met mijn biologie lessen geleerd dat je naar 3 keer pas 100 procent zeker bent van een zuivere soort. maar ik weet niet hoe dat zit als je van een soort alleen maar het vrouwlijke deel hebt.

    als iemand dit wel weet hoor ik het graag.
  • Weedjewel
    Special member
    Lucky Member
    • Nov 2010
    • 808

    #2
    Re: vraagje over genetica.

    Flinstoned ff vragen........ i_love_monty_heart_custom_personalized_tshirt-p235209647559687142qm0a_400.jpg

    Comment

    • moreweed
      Exquisite Grower
      MemberLucky Member
      • Dec 2009
      • 5939

      #3
      Re: vraagje over genetica.

      met wiet werkt het wel wat mistiger dan met de fruitvliegjes en erwtjes uit je biologieboek Ivo, want waar de hiervoor genoemden duidelijk onderscheidbare eigenschappen hebben is dat bij wiet stukken minder duidelijk.

      Om echt terug te kunnen kruisen is daarnaast een lange adem en een redelijk minimum aantal planten vereist...
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: vraagje over genetica.

        Het is not done om met feminized planten zaden te maken vanwege de verhoogde hermafactor.
        Die blijft erin zitten, de planten uit de zaden zullen vrij snel hermaverschijnselen tonen bij geringe stress.
        Niemand zit erop te wachten om weken voor planten te zorgen en dan opeens halverwege de bloei overal ballen te zien.

        Bij Cannabis gaat men er vanuit dat je pas bij een F7 een echt stabiele soort hebt, mits je met reguliere zaden werkt, en, inderdaad, een flink aantal planten hebt om steeds dezelfde eigenschappen uit te selecteren.

        Mgoed, ik ben maar een hobbykwekert, er zitten hier op JD ook beroepszadenmakers.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • ivo207
          Senior Stoner
          Member
          • Jun 2010
          • 27

          #5
          Re: vraagje over genetica.

          ik dacht als je nou graag een northern light wilt doorkweken en die bevrucht met een kleine autoflower. dan zijn de verschillen tussen de fenotypen wel duidelijk.
          en wat word en met een stabiele soort bedoelt?
          is er kans bij een onstabiele soort dat een andere fenotype verschijnt?

          Comment

          • EL Guerilliero
            Advanced Grower
            • Nov 2012
            • 1090

            #6
            Re: vraagje over genetica.

            lees nogmaals QnQ zijn antwoord ..

            zelf ben ik ook zo een hardleers type die persee met eigen gefabriceerd zaad (deels uit feminised genen en deels uit ruderalis, netzoals jij dus) wilde leren kweken.
            ik heb veel geleerd .. vooral hoe het niet moet!

            mijn raad, herlees Q's antwoord, desnoods twee maal en doe het niet, niet met fems, niet met autos ..

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Re: vraagje over genetica.

              F1 hybrides zijn wel redelijk uniform en tevens de hardste groeiers. Vandaar dat Nomercy bijvoorbeeld adviseert om zelf niet door te kweken.
              Die verhoogde hermafactor blijkt afhankelijk van de methode die gebruikt is om de fems te verkrijgen. Maar dat geven zaadbanken niet zomaar bloot.. Regulier x regulier is de veiligste oplossing voor de lange termijn.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • angel777
                Cronic Grower
                • Mar 2010
                • 3409

                #8
                Re: vraagje over genetica.

                regulier herma vrij X regulier herma vrij = de veiligste oplossing, gezien er genoeg baggerzaad word aangeboden die zo herma gevoelig zijn als de pest!
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                Comment

                • moreweed
                  Exquisite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Dec 2009
                  • 5939

                  #9
                  Re: vraagje over genetica.

                  als hobbykweker vind ik die verschillende feno's juist wel leuk, ik hoef niet zo nodig eenheidsworst.

                  Dat gezegd hebbende : voor m'n guerillaprojectjes gebruik ik graag LR2 (de wietsoort, niet de forumgebruiker alhoewel die ook interessante eigenschappen bezit...) , die soort kruis ik weleens voor de grap maar de F1tjes daarvan gaan niet de vrije natuur in. Ik heb geen behoefte om naast de al bestaande guerilla-uitdagingen ook nog een soortonstabiliteit te introduceren bij die kweekjes.
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment

                  • HJM
                    Wicked Grower
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2010
                    • 3714

                    #10
                    Re: vraagje over genetica.

                    En zo is dat.

                    (al doen dit jaar soorten hufterig terwijl ze al jaren geen problemen gaven )
                    Koop liever goede reguliere zaden als je een zaden run wil maken.
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment

                    • moreweed
                      Exquisite Grower
                      MemberLucky Member
                      • Dec 2009
                      • 5939

                      #11
                      Re: vraagje over genetica.

                      dat merk ik hier ook HJM > "troep" groeit me om de oren, gewenst spul blijft achter.
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment

                      • ivo207
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Jun 2010
                        • 27

                        #12
                        Re: vraagje over genetica.

                        he jongens bedankt voor de info.
                        aangezien het wel de bedoeling is om goede zaden te hebben zal ik maar niet de energie in steken om uiteindelijk goede zaden te krijgen.
                        ik ga dus even voor volgend jaar een mooi soortje uitzoeken die ik kan doorkweken.

                        Comment

                        Bezig...