Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goed zaad kopen ? het product waar de naam aan verbonden is dat werkelijk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goed zaad kopen ? het product waar de naam aan verbonden is dat werkelijk?

    Korting op 420shop
    Ik lees veel op het forum namen van wietsoorten en vele benamingen.Ik ben ook in diverse zaken geweest en heb veel folders doorlopen.Hoe weet je nu of het echt het product is wat je denkt te kopen.Het is toch maar geloven wat je koopt.Is het de originele soort of een kruising ervan?Het is een commercieel product geworden met veel prijs verschillen en ook kwaliteit verschillen.Ik ken bijvoorbeeld de white widow van 12 jaar geleden en nu en daar zit behoorlijk wat verschil in,Kan iemand mij hierover iets meer vertellen en hun ervaring ben erg benieuwd wat er uit zo een discussie komt. Is er zoiets als naam bescherming? Ik zag namelijk al soortenmet een r naast productnaam

    #2
    Re: Goed zaad kopen ? het product waar de naam aan verbonden is dat werkelijk?

    als je koopt van de bekende zaadbanken of kwekers zelf is er niks aan de hand.
    wil je iets kopen maar vertrouw je het niet dan kun je nog altijd even rond vragen of het 'n goede of slechte keus is

    wil niet zeggen dat je 1000-en keren nieuwe topic gaat openen.
    koop bv bij 420shop en je weet zeker dat je krijgt wat je vraagt.
    white widow bv kopen van greenhouse
    Northern light van sensi seeds
    Kwaliteit heeft 'n prijs die je moet WILLEN betalen
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Goed zaad kopen ? het product waar de naam aan verbonden is dat werkelijk?

      Wie zeg da 420 shop goeden zaden heeft hoe weet je wat je koop ?
      hoe kan het dat Whitewido van vroeger niet meer het zelfde is als nu?
      Orangebut was mn lievelings wietje als je da nu gaat kweken is het echt niet meer zelfde als toen.

      Hoe weet je of het zaadje wat jij denk te kopen ook echt het zaadje is dat je wil kopen en niet toevallig een goedkope versie die er op lijk
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Goed zaad kopen ? het product waar de naam aan verbonden is dat werkelijk?

        Hoe weet je dat je wel echt White widow of Orange bud kreeg bij die shop ?
        Hoe weet je eigenlijk of dit leven wel echt is ?
        Red-Pill-Blue-Pill-300x209.jpg
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Goed zaad kopen ? het product waar de naam aan verbonden is dat werkelijk?

          I'll take the blue pill
          sigpic

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Goed zaad kopen ? het product waar de naam aan verbonden is dat werkelijk?

              Je gaat er toch niet zomaar van uit dat een zaadbank Goed is ?

              En tis ook nie zo dat alleen duur zaad goed is toch?
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Goed zaad kopen ? het product waar de naam aan verbonden is dat werkelijk?

                lees wat ik schreef en hou op met melken ..

                Comment


                  #9
                  Re: Goed zaad kopen ? het product waar de naam aan verbonden is dat werkelijk?

                  Bella took the red pill.....
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Goed zaad kopen ? het product waar de naam aan verbonden is dat werkelijk?

                    Ik merk wel dat meningen verschillend zijn en er veel mensen met ervaring zijn die wijze woorden spreken.Ga nu de volgende kweek maar eens voor het zaad van de 420 shop en zal mijn ervaring met jullie delen. Ik blijf erbij dat kritisch zijn goed is voor de consument als ook de leverancier. Smaken verschillen gelukig wel en voorkeur ook, dat maakt het leven afwisselend en mooi. Ik ben het ermee eens dat de werkzame stoffen vaak goed en effectief zijn met wat voor een benaming dan ook.

                    Comment


                      #11
                      Re: Goed zaad kopen ? het product waar de naam aan verbonden is dat werkelijk?

                      Ik ben hier zelf vrij verdeeld over: ik heb zowel klote als boven verwachting goede ervaring met (heel) goedkoop zaad. Enkel slechte ervaring van duur zaad van gerenomeerde zaadbanken. Goedkoop zaad van gerenomeerde zaadbanken heeft mij nog nooit teleurgesteld.

                      Bij een prijs van twee tientjes per 5 of zelfs 10 zaden, weet ik wat ik mag verwachten; niks.
                      Bij een prijs van 25 euro voor 3 zaden, verwacht ik goudbergen of minstens 10 gram per plant; die heb ik nooit gekregen. Terwijl een minimum van 15 gram toch geadverteerd stond. Ik vind het zelfs moeilijk om daar onder te blijven. Dutch Passion heeft me daarbij geholpen afgelopen jaar. Da's balen, had ik beter voor dat geld naar de shop kunnen gaan.

                      Kweekverslagen geven bij mij de doorslag. Alleen dan weet je wat je ongeveer mag verwachten. Geen kweekverslag over die soort? Geen aankoop. Ook gesponsorde kweekverslagen gaan direct uit de selectie; er komt altijd iets positiefs uit. Maar dat is lastig te vinden hoor! Toen ik mijn taiga#2 reviewde op een door dutch passion gesponsord forum, kreeg ik direct een bak zeik over me heen. Je weet na een paar comments vaak al wie er een vinger in de pap heeft.

                      Een zaadbank als sensiseeds staat erom bekend dat ze de genetica in stand houden die ze hebben. Tien jaar later zou je dus dezelfde soort moeten krijgen. Of dat echt zo is, is nog maar de vraag.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Goed zaad kopen ? het product waar de naam aan verbonden is dat werkelijk?

                        Sinds al die fora er zijn kan je wel overal afkijken, keuze genoeg dan he ivm goed zaad, een ander deed het je voor en je ziet ineens de pro's en contra's waarom je dat type zaad zou kopen bij die bepaalde breeder, of niet.

                        Comment


                          #13
                          Re: Goed zaad kopen ? het product waar de naam aan verbonden is dat werkelijk?

                          Een hoop breeders hebben zelf ook webshops en dan koop je daar of op de sites die daar gelinkt staan als verkooppunt.
                          En White Widow RIP is al sinds 1996 niet meer.
                          Sommige zijn verbasteringen hier van en soms nog geen eens.
                          Als je de echte WW kweek zoals het nu gebeur dan zou je weinig overhouden plantje heeft een geheimpje in de 3 tot de 5de week van de bloei anders haal ze het einde niet zoals gewenst.
                          Men sprak toen over extra stikstof je zag het plantje ook vergelen als ze dit niet kreeg.

                          Comment


                            #14

                            Comment

                            Bezig...
                            X