Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat doet wat??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat doet wat??

    Korting op 420shop
    Beste Forumleden,

    Ik heb hier op JD gezocht maar niet gevonden,

    Ik lees bij de bijsluiters van zaden :

    60% Sativa en 40% Skunk of iets dergelijks.

    Nu is mijn vraag waar kan ik vinden wat iedere soort nu precies voor effect heeft. Welke 'soorten' ruiken nu sterker tijdens de bloeifase (Ik dacht met hogere % skunk).
    Ik kon er niks over vinden en lijkt me toch leuk en nuttig om te weten.
    Grow bitch! Grow!

    #2
    Re: Wat doet wat??

    1545752_744168395593729_909547494_n.jpg
    Is alvast een begin
    If life keeps putting you down, You better stay high

    Comment


      #3
      Re: Wat doet wat??

      Meh, ik heb bijna altijd hetzelfde gevoel, bij welke soort dan ook. De ene keer wat slaperiger dan de andere keer, maar met het oogstmoment (vroeg of laat oogsten) kun je daar een beetje in spelen. Tenminste, dat vind ik zelf.
      Qua geur is er geen verschil. Qua potentie ook niet.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Wat doet wat??

        Ja DenSchimmige zulke dingen! Zou mooi zijn als ze een hele pagina hadden met dit soort dingen! Duidelijk en leuk om te weten om eens te kijken of je idd verschillende highs kunt hebben.

        LR2 :

        Ik merk dus weleens verschil na een joint, Soms ben ik te stoned voor worden maar kan nog wel een aantal dingen doen. Echter soms ben ik zo stoned en wil alleen op de bank hangen en als de afstandsbediening net te ver ligt kijk ik langer als gewild naar elk programma. Ik vroeg me daarom af of het verschil tussen : sativa en indica etc echt zo groot zijn.

        Dit jaar ga ik voor een aantal sativas en indicas dus ben benieuwd
        Grow bitch! Grow!

        Comment


          #5
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Wat doet wat??

            Er zijn inderdaad teveel dingen die invloed hebben op het eindresultaat.
            Zo is het lijstje wat ik poste de algemene eigenschappen van elk beide soorten.
            Maar neem bijv. Trichomes.. deze hebben ook weer verschillende uitwerkingen afhankelijk van status.
            Oogsten tijdens cloudy/milky trichomes geeft hetzelfde effect zoals ze bij sativa wegschrijven.
            Oogsten met Amber kleurige trichomes zou weer het effect van de Indica's veroorzaken.

            Houd wel in de gaten dat deze beide partijen hun eigen invloed op het geheel hebben
            Je zou je indica eigenschappen dus kunnen versterken door te oogsten met vooral amber trichomes.

            En zo zijn er nog wel een paar zaken meer..
            If life keeps putting you down, You better stay high

            Comment


              #7
              Re: Wat doet wat??

              QnQ Bedankt voor de link! Die komt echt van pas en heb er meteen een bladwijzertje van gemaakt.


              Ja ik moet zeggen respect dat jullie zoveel weten van wiet/kweken, Ik hoop daar ook nog eens te komen.

              Ja als eerste zal ik bekennen ik heb puur op hoogte van de plant gekozen (Royal dwarf , Amphetamine), En bij die bestelling zat een informatie boekje over de plantjes ivm thc en sativa en indica etc. Dus ik had geen flauw idee dat dat eigenlijk niet de moeite waard is en dat je beter hier en elders info kan opzoeken.

              Ik rook al zolang en moet eerlijk zeggen voor mij is bijna elke wiet hetzelfde alleen de een is wat sterker, Maar af en toe voelen ze toch anders en via JD had ik vernomen dat dat aan de soort zou kunnen liggen.
              Dus vandaar dat ik dacht misschien dat je echt bepaalde soorten high kan kweken. Ik hou van haze maar af en toe in bepaalde situaties zou het ook wel wat minder mogen haha.

              Maar dat van die Trichomes snap ik nog niet, Daar moet ik mezelf nog helemaal in gaan verdiepen. Word wel moeilijker zo (Niet minder leuk) om een bijv indica ook echt indica te krijgen. Enigszins ook teleurgesteld dat het op papier zo mooi word uitgelegd en het dan toch iets anders is in praktijk.
              Grow bitch! Grow!

              Comment


                #8
                Re: Wat doet wat??

                Ow dat leer je vanzelf.. ik ben ook pas sinds november begonnen.

                Als je zelf gaat kweken ga je wel wat meer verschil merken bij wiet omdat je je eigen er meer in gaat verdiepen.
                Op meer dingen gaat letten etc.
                If life keeps putting you down, You better stay high

                Comment


                  #9
                  Re: Wat doet wat??

                  Da's het leuke van de hobby, je hebt zelf invloed op het eindproduct.

                  Over 3 jaar heb je een moestuin en kweek je je eigen groenten.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat doet wat??

                    Ja ik ben veel aan het lezen en hoop ook goeie resultaten te halen ooit. Maar vooral geduld hebben en daar kan ik nog heel veel terrein winnen.

                    Ik heb er zoveel zin in, Lekker de bossen in me plantjes zetten en hopen op een hele lekkere zomer. Enne kwa moestuintjes lijkt idd een kwestie van tijd, Er zijn er al 3 in de familie. Dus misschien heb ik onbewust ook al groene vingers
                    Grow bitch! Grow!

                    Comment

                    Bezig...
                    X