Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haze soorten van A tot Z

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Haze soorten van A tot Z

    Korting op 420shop
    Ik heb een hele reeks sites van zaadbanken bekeken om zo eens te kijken welke Haze soorten er zoal zijn.
    En het is een behoorlijke lijst, en waarschijnlijk niet compleet. ik hou het gewoon bij de benamingen. want als ik deze lijst gedetailleerd zou uitwerken, ben ik enkele dagen zoet.
    En mijne wiet is bijna op.


    Amnesia haze
    Amnesia lemon
    Amnesia bilbo
    Amnesia mac ganja
    Ace silver haze
    Arjan's haze 1,2,3
    Arjan's ultra haze 1,2
    Arjan strawberry haze
    Atomical haze
    Afghan haze


    Budha haze


    C13haze
    Crystal silver haze

    Delahaze
    Dhaze
    Domina haze
    Dutch Haze


    Energy haze


    G13haze
    Goblinhaze

    Hazemist
    Hazydaze
    Hazeberry
    Hazespecial


    Libertyhaze
    Leshaze


    Magnum platinum haze
    Makohaze
    Mangohaze


    Nevilles haze
    NL5/haze
    NL5/haze mist


    Orangehaze


    Powerhaze
    Purplehaze


    Royalhaze
    Ripperhaze


    Superhaze
    Silverhaze
    Super silver haze
    Super shining haze
    Sterling haze
    Shamaniac haze
    Sweet haze
    Superlemon haze
    SPR haze


    Temple haze


    Utopia haze

    White haze


    Zo, kan er iemand mij uitleggen wanneer een wietsoort de naam Haze waardig is.

    #2
    Re: Haze soorten van A tot Z

    Seed-Finder - Results for your search

    831 Search-Hits for haze
    Vanuit www.seedfinder.eu

    Er zijn er dus 831 die verkocht worden. Tegen de 1000 aan.
    Wat ik weet is dat er een haze uit een lab gestolen zou zijn (volgens de legendes) die G13 genoemd is. -> researchers waren op zoek naar de meest potente soort.
    Verder is iedere bijna pure sativa wel haze te noemen. Volgens mij komt de nl5 x haze het dichtste bij het origineel dat ooit vanuit afrika(?) naar europa is gebracht.
    Arjan's en Neville's haze zaten ook in de buurt, maar ik lees vaak dat die van Neville meer overeenkomt met de 'haze van vroeger'.

    Wanneer hij 'waardig' is hangt volgens mij samen met de smaak, die zurig-dennen-geur-met-kattenpis zou moeten zijn. Maar iedereen die zijn plant haze wilt noemen, is daar vrij in. Daar zijn helaas geen regels voor.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Haze soorten van A tot Z

      De G-13 is geen Haze LR2, maar een pure indica.

      Er is heel veel discussie over wie nu in godsnaam de breeder was van de Original Haze.
      Er zijn vele urban legends over de uitvinders van de haze, zoals dat verhaal van 'the Haze Brothers' maar dat schijnt lulkoek te zijn.
      Op het forum van mr. nice staat een topic over de origine van haze: http://www.mrnice.nl/forum/4-talk-sh...gins-haze.html
      Als ik dit vergelijk met andere verhalen lijkt dit me de beste samenvatting.

      De originele Haze was een kruising tussen Mexicaanse, Colombiaanse, Indiase en Thaise sativa's.
      Door de jaren heen zijn er verschillende stekken en reeksen zaad verspreid geraakt en werden deze weer gekruist met andere soorten.
      Zelfs de breeders die de originele genetica in hun bezit hebben gehad weten blijkbaar niet goed meer wie de originele breeder was van deze soort.

      Toch wel mooi dat deze soort zijn naam volledig eer aandoet en het verhaal rond haar herkomst zo 'hazey' is

      En terecht, af en toe rook ik wel eens graag een haze-soortje als ik zin heb in wat sterkers.
      Een degelijk gekweekte haze is qua smaak en effect toch nog altijd de top.

      Comment

      Bezig...
      X