Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Genetisch bepaald?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Genetisch bepaald?

    Korting op 420shop
    Omdat Bubblegummer (feminized) van femaleseeds m'n eerste soortje was en het goed beviel,zette ik ze vaker.bij elke ronde zag ik dat de soort een afwijking had aan sommige bladeren.
    Nu plantte ik vorige ronde een zaadje dat uit een topje viel,en dat had dezelfde afwijking.Is hier iemand bekend mee?
    WP_20141124_001.jpgWP_20141124_002.jpgWP_20141124_004.jpg
    Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

    #2
    Re: Genetisch bepaald?

    Zo heb ik elk jaar de Grapefruit van Femaleseeds staan, ook een superlekker soortje. Maar dit ben ik nog nooit tegengekomen.
    Het feit dat je het elke keer tegen komt is wel het bewijs dat deze afwijking in de genetica zit.
    Waardoor, waarom, en of het gevolgen heeft weet ik niet.
    'n Gevalletje foutjebedankt ? Grappig wel, zolang het geen negatief effect heeft.
    Zou het Femaleseeds zelf eens vragen misschien ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Genetisch bepaald?

      Ik heb zulke bladeren weleens gezien, ook tegengekomen op planten.. Maar ik heb ze niet door kunnen kweken. Het zal vast genetisch zijn; een deelfoutje in de ontwikkeling. Maar het kan geen kwaad volgens mij. Leuk toch, beetje variatie tussen de eenheidsworst
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Genetisch bepaald?

        Dit is de eerste keer dat ik het zie, ziet er wel grappig uit. Het is idd genetisch bepaald en niet schadelijk.

        Comment


          #5
          Re: Genetisch bepaald?

          Grappig, BubbleGummer is ook wel mijn favoriet. Ik heb op mijn BubbleGummer dames ook wel "vreemde" bladeren gehad, maar weet niet meer of ze er specifiek zo uitzagen. Zal zometeen wel even kijken bij mijn dames of zij dat ook hebben. Al zijn ze nog wel wat klein.

          :edit: Kan het op mijn plantjes zo snel niet vinden.
          Last edited by Wietefras; 25 November 2014, 21:13.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Genetisch bepaald?

            Ik heb de link effe doorgestuurd ben benieuwd wat ferry ervan te zeggen heeft

            Comment


              #7
              Re: Genetisch bepaald?

              Ben ook wel benieuwd, bedankt God, voor het menselijk contact!

              Comment


                #8
                Re: Genetisch bepaald?

                Er is niks mis met de kwaliteit van de zaadjes of planten,alleen zijn de vingers op de bladen wat vreemd gezet.
                Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                Comment


                  #9
                  Re: Genetisch bepaald?

                  De vorm van het blad is inderdaad genetisch, de vergeling/paarse steeltjes is wel weer wat anders volgens mij.

                  Comment


                    #10
                    Re: Genetisch bepaald?

                    Niet genetisch bepaald, maar genetisch gemodificeerd.
                    Natuurlijk is het niet goed en kan het wel "kwaad", die plant groeit zo nooit optimaal.
                    Benieuwd of we dit soort rare dingen met gefeminiseerde soorten vaker gaan zien.

                    Comment


                      #11
                      Re: Genetisch bepaald?

                      met feminiseren word gebruikt gemaakt van chemische rommel
                      'n vrouwelijke plant word bespoten met silverthiosulfaat om vrouwelijk stuifmeel aan te maken.
                      als je met genetica gaat knoeien krijg je ten alle tijden afwijkingen in je eindproduct
                      of dit nu welof niet ten goede komt van het eindproduct blijft de vraag
                      (vandaar dat ik niet graag gefeminiseerde herma zaden zaai )
                      HOE MOET IK ONTKIEMEN
                      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                      Comment


                        #12
                        Re: Genetisch bepaald?

                        Waarom zou iemand dit genetisch modificeren als het nadelig voor de plant zou zijn? Het fotosynthese oppervlak blijft gewoon hetzelfde dus het hindert de plant niet.
                        Dit is een typische mutatie wat geen nadeel, maar ook geen voordeel aan de plant geeft. Niks aan de hand dus.

                        Comment


                          #13
                          Re: Genetisch bepaald?

                          ik zal 'n ander voorbeeld geven
                          op deze aardbol leven stammen die binnen de familie leven en voortplanten
                          je krijgt hierdoor inteelt/genetische afwijkingen
                          deze afwijkingen kunnen van goed maar ook kwaadaardige of belastende aard zijn voor deze persoon (en).
                          de ene krijgt 4 tenen en de ander afwijkingen in huid of andere lichaamsdelen

                          zo ook met planten
                          teveel inteelt en gerommel zorgt voor slechte genetica.
                          dit zal in de toekomst veel vaker te zien zijn verwacht gezien iedereen maar ligt te kloten met zaadkweekjes zonder dat ze weten wat ze doen!
                          HOE MOET IK ONTKIEMEN
                          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                          Comment


                            #14
                            Re: Genetisch bepaald?

                            Terugkruisen noemen ze dat toch ?
                            Volgens seedfinder komt deze, via Serious seeds van TH seeds, en als ik zo wat foto's zoek op teh interwebz kom ik deze bladafwijking verder niet tegen.
                            Dusse...kom er maar in Ferry, wat heb je gedaan met deze batch, heb je dat zakje naast de magnetron gelegd ofzo ? psychedelicO_O.gif
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Genetisch bepaald?

                              Ik heb nog niks gehoord dus misschien dat ze nog wat aan het verzinnen zijn

                              Comment

                              Bezig...
                              X