Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke zaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke zaden

    Korting op 420shop
    Beste vrienden heb me Bedacht dat ik misschien toch uit zaad ga kweken iemand suggesties goede zaden watvoor welke?? Goede opbrengste etc

    #2
    Re: Welke zaden

    LOL doe even Googel cannabis zaden Offfffffffff lees even op het forum bij kweek verslagen
    God was never on your side..

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Welke zaden

        Waar gaat je voorkeur naar uit indica, sativa, hybride variaties.
        Of wil je een bepaald effect ?
        Welke middelen staan tot je beschikking, ruimtematen, lamp, aarde etc.
        Wil je een kort bloeier of heb je alle tijd?

        Geef jij antwoord, dan zoek ik op seedfinder voor je.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Welke zaden

          Hoi stemma ik ga kweken vanuit een tent sj dr120 120 180 met een 600w lamp kan hem evt dimmen naar 400w op Cocos gaan voor de smaak maar ook een mooie opbrengst

          Comment


            #6
            Re: Welke zaden

            Dan zou ik voor aardbeien gaan. Kun je toch op zeker een kilo per maand rekenen.

            Maar effe zonder gein, je wilt dus voor de smaak gaan. Want de opbrengst hangt af van hoe je wilt kweken. Dan moeten wij voor jou kiezen wat je lekker vind, of hoe had je je dat voorgesteld?
            Ga naar de shop, koop daar een wietje, kijk of die bevalt, zo ja, dan koop je zaadjes van die soort en hoop je dat de smaak hetzelfde is.
            Iedere soort is even makkelijk, iedere soort brengt nagenoeg evenveel op. Bij sativa's zoals haze-soorten, zul je wel wat meer buig en knakwerk moeten doen, maar dat is het enige lastige denk ik.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Welke zaden

              Ik sluit mij aan bij LR2.

              Als je niet eens kan aangeven of je voor high of stoned wil gaan ?

              Wil je regular of fem zaden ?

              Oke, les 1

              Je tent is 1.80 hoog met een 600 w lamp.
              Dat houdt in dat je max 1 meter over houd voor poten plant.
              Want zeg maar dat je armatuur 20 cm hoogte inneemt en je moet je lamp op 60 cm van je plant afhouden dus dat neemt al 80 cm (minstens) in beslag.

              Hoe groot neem je je potten ? Ik heb geen ervaring op cocos, ik ga voor aarde. Grote pot aarde buffert goed, ik weet niet hoe dat met cocos werkt.

              Stel dat je een pot van 20 a 30 cm hoog hebt, graag hoge potten dan heb je meer ruimte voor je wortel. Dan hou je 70 of 80 cm over voor je plant, tenzij je wil gaan knakken en buigen.
              Qua hoogte kom je dan op een indica of hybride(indica/sativa) uit.

              Iedereen wil graag een megaoogst, maar daarvoor heb je ervaring nodig of heel veel mazzel. Onder 600 w moet je als beginner toch wel 150 gram kunnen halen, gaat alles goed dan zal je 300 tot 400 gram halen, alleen een mazzelpik haalt gelijk 1 op 1.

              Heb je nog aanvullingen Secret Jardin ?

              Hier alvast een suggestie...

              http://en.seedfinder.eu/strain-info/...review/indoor/
              Last edited by Stemma; 6 September 2015, 16:58.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: Welke zaden

                Oorspronkelijk geplaatst door Secret jardin View Post
                Beste vrienden heb me Bedacht dat ik misschien toch uit zaad ga kweken iemand suggesties goede zaden watvoor welke?? Goede opbrengste etc
                Last edited by FlintStoned; 10 September 2015, 08:20.

                Comment


                  #9
                  Re: Welke zaden

                  Dankjewel flint top info

                  Comment


                    #10
                    Re: Welke zaden

                    http://en.seedfinder.eu/

                    Snuffel hier maar eens rond, als je alle strain info en de verslagen en info van de gelinkte zaadbanken gelezen hebt ben je 3 jaar verder, snap je.

                    Comment


                      #11
                      Re: Welke zaden

                      Los van de discussie of je nu al beslist hebt over indica/Sativa, high of stoned, hoog of lage opbrengst... welke lampen (zonlicht kan ook iets als je tijd hebt) vraag ik mij af waarom er zo'n enorme prijsverschillen zijn tussen zelfde soorten... White widow van 29 euro voor 10 zaden tot 99 euro voor 10 zaden (Barneys farm). Mogelijks zijn dit op en top presterende F1 toch weet iemand hier meer over? (ik spreek hier over White Widow gefeminiseerd...)

                      Comment


                        #12
                        Re: Welke zaden

                        Mogelijks zijn dit op en top presterende F1 toch weet iemand hier meer over? (ik spreek hier over White Widow gefeminiseerd...)
                        "F1" (De "F" staat voor filius, het Latijnse woord voor zoon.)
                        staat dus voor de eerste nakomeling van twee inteeltlijnen na kruisbestuiving. Een f1 generatie is doorgaans vrij homogeen, Alle planten zien er het zelfde uit echter De volgende generatie F2 kan een heel wisselende fenotype en kwaliteit geven.

                        Een nadeel voor ons is dus dat je dus het zaad van de hybriden niet verder kunt gebruiken voor zelf zaden te maken
                        Voor de zaadbank is dat juist gunstig, je moet immers telken weer bbij hun nieuwe f1 zaden kopen. Ze hebben zo een soort monopoly en kunnen de prijs zelf bepalen. Zaadvaste rassen, landstrains kun je wel zelf zaden en nieuwe kruisingen mee maken maar die worden helaas door bovengenoemde en overal maar die pest ruderalis inkruisen zeer schaars.

                        De zaadbanken doen dus in feite het zelfde als wat monsanto doet.

                        Comment


                          #13
                          Re: Welke zaden

                          Dat begrijp ik perfect... ken ook Monsanto en hun greep op de VS wat o.a. Maiszaad betreft... doch waarom die prijsverschillen....???? DAT is de vraag????

                          Comment


                            #14
                            Re: Welke zaden

                            ALs je ergens een mopoly op hebt kan je met de prijstang lekker aan de gang ja. Het is daardoor niet van betere kwaliteit, zou eerder het omgedraaide beweren.

                            N.B. Monsanto is niet enkel in de vs bezig hoor, alleen hoor je daar weinig van in het nieuws daar moet je echt naar zoeken.

                            TTIP-verdrag
                            In Nederland kunnen we het nu nog tegenhouden door te protesteren, maar nu komt er een ander probleem om de hoek kijken, namelijk het TTIP-handelsverdrag.
                            Als het handelsverdrag eenmaal geaccepteerd is, krijgen bedrijven als Monsanto direct toegang tot de Europese markt. Regels binnen een land over internationaal handelen komen te vervallen, en vervolgens bepaalt het Amerikaanse TTIP-verdragsoevereiniteit in Nederland, waardoor Nederland langzaam verandert in een ondemocratisch land, waarbij de bevolking steeds minder te zeggen heeft en de grote bedrijven steeds meer.
                            De manifestaties die in Nederland plaatsvonden waren vooral gericht tegen het TTIP-handelsverdrag. Het verdrag kent al veel tegenstanders in Europa, maar nog niet genoeg om een grote verandering te weeg te brengen.
                            Media in Nederland bleef stil
                            Nederlandse mainstream media bleven opmerkelijk stil over de protesten die gister in binnen- en buitenland plaatsvonden. Het Algemeen Dagblad kwam met een zwak artikel over de protesten, zonder er inhoudelijk op in te gaan. Het RTL-nieuws kwam nagenoeg met exact hetzelfde artikel. De laatste keer dat de NOS iets over MonsantoTTIP-verdragMonsanto vormen een direct gevaar voor de gezondheid van de Nederlandse samenleving. Gepaard met de grote gezondheidsrisico’s zullen enkel grote (Amerikaanse) bedrijven kunnen profiteren van het verdrag.
                            Bron
                            Last edited by FlintStoned; 16 September 2015, 16:13.

                            Comment

                            Bezig...
                            X