Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

    Ik heb geen banden met welke zaadbank dan ook. Sorry als mijn post jou in het verkeerde keelgat schiet. succes verder ik zal me verder niet meer bemoeien.

    Comment


      #32
      Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

      Kom op flintstone, zeker geen sorry......we zijn gewoonweg info/meningen aan het uitwisselen.........
      Last edited by Faraon; 1 August 2016, 20:42.

      Comment


        #33
        Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

        Probleem is denk ik, als je bij een winkel als azarius besteldDat soms de zaden al langere rijd in de opslag liggen maar niet juist worden bewaard.Beter dan via de site van de leverancier te bestellen,inplaats van de tussen persoon.GrMrSmoke
        But what does it mean?

        Comment


          #34
          Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

          Dat de zaden soms wat langer in opslag liggen dan bij de zaadbank zelf is logisch, maar dat Azarius de zaden niet juist opslaat is speculatie.
          Ook al is azarius een concurrent van 420shop, moet ik het toch even voor ze opnemen en zeggen dat ik het een nette shop vind.
          Ik ga er vanuit dat menig webshop dat zich zelf serieus neemt de zaden correct opslaat.
          Als je bijv slagroomtaarten of andere bederfelijke producten verkoopt ga je deze toch ook niet buiten de koeling bewaren.
          Veel gestelde vragen over het forum

          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #35
            Ben geen veel-grower, doch mijn laatste 20 zaadjes kwamen ook van Barneys'farm.. 10 red diesels en 10 Tangerine dream.
            In totaal 4 plantjes...Mijn werkwijze was identiek aan de vorige malen dat ik zaadjes ontkiemde...met plagron ontkiembakje.
            Heb nu terug 15 zaadjes besteld... terug van Barneys farm... en ditmaal zal ik met speciaal ontkiembakje met led's werken (propagator), als het nogmaals mislukt heb ik het wel gehad met die firma.
            (en ja ik controleer temperatuur, vochtigheid enzovoort).
            Met andere soorten haalde ik makkelijk een 80 tot 85% ontkieming.

            Comment


              #36
              Na 4 jaar terug gestart met kweekje. 10 zaadjes van Barney's farm... 100% ontkiemd....

              Comment


                #37
                Hello Everybody

                Als onlangs gestarte kweker kiem ik mijn zaadjes tussen opengeknipte koffiefilter
                Onder de kraan houden dat hij doornat is , dan laten afdruipen openvouwen en zaadjes ertussen
                Deze filter tussen twee op elkaar geplaatste borden en na 48u mooi kiempje van een cm en zo planten 1cm diep en aarde benevelen met spuitje onder ledpaneeltje van 50 watt op 10cm hoogte en op dit ogenblik 11/11 mooie planten geworden
                Niet laten weken in water ofzo direct vanin de ijskast tussen de filter
                Waren autoflowers van wietzaadjes.nl maar heeft weinig belang veronderstel ik
                ieder zijn manier natuurlijk maar ik las ergens dat koffiefilters vocht heel goed vasthouden
                ik ontkiem daartussen trouwens mijn zelfgeteelde tomatenzaadjes ook

                grtjes DannyDV

                Comment


                  #38
                  Ik gebruik tegenwoordig altijd deze methode om te ontkiemen.
                  Het fijne hier van is dat ze goed vochtig blijven maar niet onder water. En de wortel groeit gelijk naar onder.
                  Veel gestelde vragen over het forum

                  JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                  420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment

                  Bezig...
                  X