Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

    Misschien pech? Geen geduld? Achja gewoon doen wat jij t fijnst vind. Ik zal nooit voorkiemen, zie enkel nadelen.

    Comment


      #17
      Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

      bleek/bleach/natriumhypochloriet moet je absoluut niet doen.
      Da's om zaden te ontsmetten namelijk, maar daar gaan ze superdood van als je ze een minuutje te lang laat badderen. Voor plantjes die steriel moeten blijven is het een uitkomst, maar cannabis hoef je niet steriel te houden.

      Een lepeltje peroxide op een glas water moet de truc doen, anders is het gewoon pech hebben denk ik.
      Te lang in te natte aarde kan funest zijn voor zelfs super gezonde zaden. Die rotten van binnen weg en gaan nooit open. Maar daar kom je pas achter als je ze openbreekt. Ik zou het eerst met peroxide proberen, 2 dagen, en als er dan niets uit komt.. Dan mag je er vanuit gaan dat het niets meer wordt.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #18
        Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

        ik heb velen keren problemn gehad met het ontkiemen van zaden die ik bestel bij azarius....meestal warem ht zaden van barney farm.....ik weet niet aan wie van de twee het aanligt......toevalig alle barney zaden heb ik bij azarius bestelt

        Comment


          #19
          Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

          Heb toevallig vd week ook 3 vd 3 zaden van Barney's niet kunnen ontkiemen.
          na 2 weken in een glas water maar weggegooid.

          De rest van de zaden van andere breeders zijn inmiddels al plant.
          Aan Azarius ligt het niet. Nooit problemen gehad.

          succes met andere zaden !

          grtz !
          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

          Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
          (running)

          Comment


            #20
            Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

            ik heb een mailtje gestuurd naar azarius met de vraag of ik niet de enigste ben die problemen heeft met zaden van barney omdat ik al een paar keren via hun barney zaden heb bestelt, en die paar keren waren een mislukking.....Ik heb geen antwoord terug gekregen.
            ik heb dan maar terug barney zaden bestelt via grasscompany, vorige week hadden ze een korting van 20% op alle zaden....dus heb twee soorten bestelt van liberty haze en red dragon beide pakje van 10.....ben benieuwd.....als het weeral een mislukking is , dan bestel..geen barney zaden meer

            Comment


              #21
              Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

              Wat me opviel aan Barneys is dat ze een van de weinige zaadbanken zijn die hun zaden onder het hoge btw tarief verkopen. Schijnbaar omdat ze het als souvenirs verkopen.
              Veel gestelde vragen over het forum

              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #22
                Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

                Is dat zo? En scheelt dat erg veel dan?
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                Comment


                  #23
                  Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

                  15%

                  Barneys zit in Amsterdam.
                  Waarom bestel je niet rechtstreeks bij hun dan
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #24
                    Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

                    Ja Q, dat is veel hahahaha, dus ipv 6 rekenen ze 21? Best vreemd.
                    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                    Comment


                      #25
                      Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

                      vind spijtig....normaal gezien zou barney bij de top breeders moeten bijhoren......qua qualiteit van zaden bhoort het in mijn mening bij de lage klassen, zelfs greenhouse is niet zo duur en hun kwaliteit van zaden is 10 keren beter die van barney....

                      Comment


                        #26
                        Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

                        No offense, maar problemen met ontkiemen liggen voor 90% bij de kwekers.
                        Ik heb al talloze soorten van Barneys gehad en nooit problemen met ontkiemen.
                        Misschien eens op een andere manier proberen ?

                        Enige probleem wat ik met een paar soorten had is dat ze een paar banaantjes krijgen in de laatste 2 weken als je ze echt goed afbloeit. (helft amber)
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #27
                          Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

                          Klopt meestal ligt het aan de kweker mr.90% vind ik het persoonlijk wat hoog.....als iemand al 10 jaar kweekt, het ontkiemen is altijd ht eerste ding dat je doet...na een tijd kan je vrij weinig verkeerd doen m onkiemen , dan hangt alles af van de kwaliteit van ht zaad
                          Last edited by Faraon; 31 July 2016, 11:14.

                          Comment


                            #28
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #29
                              Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

                              Klopt meestal ligt het aan de kweker mr.90% vind ik het persoonlijk wat hoog.....als iemand al 10 jaar kweekt, het ontkiemen is altijd ht eerste ding dat je doet...na een tijd kan je vrij weinig verkeerd doen m onkiemen , dan hangt alles af van de kwaliteit van ht zaad
                              Niet helemaal mee eens ghehehe.en das uit ervaring, juist diegene die wel weten hoe je moet kiemen schuiven de schuld vaak op de zaadbank.

                              het is maar een plantje neem je verlies en doe het de volgende keer wel weer goed.

                              Comment


                                #30
                                Re: Zaden ontkiemen niet, vervolgstappen?

                                flinstone , verkoop je barney zaden of zo??....want je hebt geen reden om mij tegen te spreken als het om men eigen eravring gaat....en daarbij je weet ook niet wat voor kweker ik ben. Om u een snel tip te geven ik kweek al jaren dus ontkiemen is eigenlijk het minst moeilijk als je ervaring hebt. Je zult mij niets negatiefs horen zeggen over serieus seeds of mr nice terwijl hun zaden niet zooo goedkoop zijnmaar van kwaliteit gesproken zijn het wel toppers.....als je daar iemand hoort zeggen dat hij problemen had met ontkiemen dan is de kans groot dat het een onervaren kweker is, dan kan je zeggen 90% ligt het aan de kweker...Ik heb nog nooit problemen gehad met serieus seeds, mr nice, paradise seeds , sensi, of zelfs sannie maar met barney juist wel....ik heb wat rond gelezen op verschillende forums en imeningen zijn verschillend de stand zou ik zeggen staat op 50/50 mbt barney sommigen zijn vrij negatief daar over en andere wat minder.....dezelfde met royal queen of greenhouse zaden sommigen zijn vrij negatief daar over en andere hebben hebben wat minder problemen. Bij serieus seeds , paradise of me nice Is iedereen er mee eens= toppers....

                                qnq: barney heeft zeker leuke soortjes....dat is ook de reden waarom ik blijf proberen....van degen die het hun wel is gelukt en de kans hebben gekregen om het te roken, hoor ik juist alleen maar postieve dingens zeker van liberty haze...dus ja denk dat ik uw raad ga volgen en rechtstreekt uit hun winkel bestel
                                Last edited by Faraon; 1 August 2016, 14:41.

                                Comment

                                Bezig...
                                X