Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote hermafrodieten topic

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Het grote hermafrodieten topic

    Ja maar dat die -de plaats waar jij het aantoont- al oranje komen kan vrij normaal zijn. Het zijn ook de eerste die 'uitkomen', ze duiden namelijk als eerste het geslacht aan van je plant, nog voor je echte toppen gaat krijgen. Je moet eens rondneuzen rond de plaats waar het zakje is uitgekomen, kijken of je daar ergens wat van die oranje haartjes ziet. Maar zoals ik het zie zijn de toppen volop in ontwikkeling en zou ik ze/hem niet wegdoen. Hou alles goed in de gaten, snij de balletjes voorzichtig en met natte vingers weg (zo voorkom je dat stuifmeel dat op je vinger komt zich op je toppen nestelt als je jou plant wat aan het bepotelen bent ).

    Greetzzz

    Comment


      Re: Het grote hermafrodieten topic

      Ieder oranje haartje dat ik gevonden heb zit telkens op zo'n zakje in de oksels.

      Rond de plaats waar ik het bloemetje ontdekt heb zie ik nog geen balletjes ofzo, maar ik zal dit
      nu dagelijks goed in de gaten houden.

      Een goeie tip van je om bloemetjes te verwijderen met natte vingers! Zal ik onthouden voor als ik er nog eens zie
      Last edited by SilentBob; 18 June 2011, 19:07.

      Comment


        Re: Het grote hermafrodieten topic

        Dat 'bloemetje' waar jij het over hebt zijn precies die balletjes maar dat balletje is al opengesprongen waardoor het op een bloemetje lijkt. Het stuifmeel is dus al gaan vliegen... Goed in de gaten houden dus, heel je plant welteverstaan. Gewoon wegsnijden die balletjes van zodra je er tegenkomt. De oranje haren op je stam zijn normaal op dit moment van je cyclus.

        Greetzzz

        Comment


          Re: Het grote hermafrodieten topic.

          Heeey iedereen,

          Moet je de manenlijken plantjes echt doden? of kan je ze ook verplaatsten ? en er toch nog wat rookbaars af halen? en vanaf wanneer kan je zien of je met een mannetje of vrouwtje te maken hebt.

          Comment


            Re: Het grote hermafrodieten topic

            Als het een mannelijke plant is zou ik hem weg doen.
            Als het een herma is kan je je oogst wel roken, alleen haal je dan best de zaadjes van tussen je wiet.

            Als je binnen kweekt kan je na 1 a 2 weken op 12/12 voorbloeiverschijnselen zien die je vertellen of je plant mannelijk of vrouwelijk is.
            Als je buiten kweekt kan je de voorbloei zien als de dagen korter worden.

            Ben ook nog maar een beginner, als er iets niet klopt van wat ik zeg mag er mij altijd iemand corrigeren.

            Comment


              Re: Het grote hermafrodieten topic

              Het best is hem idd neerleggen. En ola Silentbob, reclame maken voor het beste festival van Belgie! Den deze is zeker aanwezig
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


                Re: Het grote hermafrodieten topic

                je kunt mannelijke zaaddozen roken , heeft muffere smaak en is lang niet zo krachtig als een vrouwtje (geen echte aanrader).
                hoe doe je dat ? je oogst je mannetje voordat de zaaddozen openen en laat die dan drogen (x aantal zaaddozen zullen wel openen tijdens drogen)
                risico van bijhouden mannetje -> stuifmeel kan zich verspreiden en je sensi(zonder)millia's (zaad) kun je dan vergeten. je hebt dan wel wat eigen zaad.
                't is maar dat je het weet boriis
                is wat off-topic , sry
                greetz
                ph

                Comment


                  Re: Het grote hermafrodieten topic

                  Dankje wel, dan ga ik dat proberen

                  Comment


                    Re: Het grote hermafrodieten topic

                    Is je luchtvochtigheid niet te laag? In groei moet dit zo hoog mogelijk zijn en in bloei tussen 40 en 60 procent.

                    Comment


                      Re: Het grote hermafrodieten topic

                      Heb met belangstelling deze discussie gevolgd. Maar bij min plantje groeit er iets op de bladstengel, zelfs 2x naast elkaar.
                      Weet iemand wat dit is??
                      Vermoed zelf herma.
                      Attached Files

                      Comment


                        Re: Het grote hermafrodieten topic

                        Ik heb 5x Royal Haze Automatic van Royal Queen Seeds.
                        3 daarvan zijn herma's
                        Wat kan ik hier het best mee doen?

                        Comment


                          Re: Het grote hermafrodieten topic

                          Terugsturen. Maar je kunt natuurlijk ook alles af laten bloeien en na de zaadjes verwijderd te hebben, alles oproken! Wel even mailen naar RQS, dat je hier niet tevreden mee bent. Herma's horen niet zomaar te ontstaan als je betaalt voor feminised of regulier. Ze mogen er daar vanuit gaan dat je niet weet hoe je moet kweken, en dat je dus een stabiele soort krijgt bij aankoop. Tenzij je ze zelf herma hebt gemaakt door stress natuurlijk.. Dan is het je eigen schuld.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Re: Het grote hermafrodieten topic

                            zo veel mensen hebben problemen met royal queen zaden echt heel veel hermas dat ligt niet aan hem, zal er nooit zaden bestellen
                            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                            Comment


                              Re: Het grote hermafrodieten topic

                              2012-06-07 16.41.38.jpg2012-06-07 16.42.35.jpg
                              Zijn dit ballekes volgens jullie? is dit een herma/vrouw/man?

                              Comment


                                Re: Het grote hermafrodieten topic

                                Hoy PPP,

                                Het is moeilijk om hierover een uitspraak te formuleren. Een echte close-up van je probleem zou een grote hulp zijn.
                                Ik weet niet met welk fototoestel je werkt maar je kunt macro-foto's (heel dicht ingezoomd) maken door op het bloemetjes icoontje te klikken/kiezen. Anders vind je dit wel terug in je menu.

                                11-macro.jpg

                                Grtz $iR
                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X