Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote hermafrodieten topic

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3 gefeminiseerde zaden gekocht van RQS.
    ALLE 3 waren hermafrodieten
    Hierbij was dit ook mijn laatste aankoop bij RQS

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Toch jammer, ook voor rqs.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Welke soort was het van rqs? Jammer inderdaad. Heb je mail gestuurd?

    • Hubertus
      Hubertus commented
      Editing a comment
      welke soort was het?

    Ik had bij wietzaadjes.nl o.g kush autoflower besteld. Van de 3 was er bij mij eentje een herma geworden. Wellicht door eigen toedoen vanwege het per ongeluk toppen. De 2e staat mooi in bloei en is bijna zover. De 3e staat net 1,5- 2 weken in bloei. Een behoorlijk verschil dus tussen de 3. Contact opgenomen via de mail en dit uitgelegd. Zonder enig probleem stuurde ze me 2 nieiwe zaden toe. Mocht zelf kiezen uit alle huismerk zaden. Paar dagen later had ik de 2 zaden al binnen. De keuze was chocolope geworden. Al met al een goede leer voor mij en top service van wietzaadjes.nl

    Comment


    • highsky
      highsky commented
      Editing a comment
      ik had hetzelfde voor 3 van de 5 geven herma

    Wesley pipes
    het waren 3 x Green Gelato’s.
    Alle 3 kwamen ze tot herma’s uit helaas.
    Heb ze gemaild (via zamnesia aangekocht) en tot een akkoord gekomen dat ik 3 zaadjes enkel van hun huismerk mocht uitkiezen.

    Comment


      WW van Green House gekocht bij Dutch headshop en 1 van de 5 was een hermafrodiet. Bij de shop ff navraag gedaan hoe dat kwam want dit had ik nog nooit gezien, kende het dus niet omdat ik altijd stekken kocht.
      Dit jaar was er slechts 1 van de 5 ontkiemd en daar heb ik eigen huismerk PP-tjes voor terug gekregen maar net zoals die hermafrodiet waren de niet uitgekomen zaadjes mijn schuld zeiden ze.

      Volgende keer maar ergens anders zaadjes bestellen
      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Zelfs een keer nieuw zaad van zamnesia gekregen, nadat gratis zaadjes niet waren uitgekomen, na mijn uitleg hadden ze ineens geen kritiek meer.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Beter bestel je dan zaden van een ander merk in plaats van een andere verkoper.

      • Boomvalk
        Boomvalk commented
        Editing a comment
        Van de 5 waar dit jaar maar 1 zaadje is van ontkiemd daar moest ik vorige week de top uitknippen vanwege toprot. Vandaag was het droog genoeg om te roken en wat zat er bij in ???? een zaadje !

      OG Kush van RQS hermans, en Blue Gelato #41 van Barneys Farm ook hermans.
      RQS gaf via mail aan dat hun Kush strains erg stabiel zijn. Niks voor terug gekregen dus...
      Barneys niet eens de moeite gedaan om te mailen.
      Sensi seeds heb ik goede ervaringen mee en Humboldt seeds ook!
      It never got weird enough for me.

      Comment


        Royal Queens Seeds >> Auto amnesia = bananen paradijs

        Comment


          Barneys Zkittlez OG Auto

          OG Kush Auto Huismerk Wietzaadjes (van highsky die het hieronder nog even herhaalt)

          Sensi's Skunk#1 feminized
          Last edited by QnQ; 12 October 2020, 21:38.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            5x OG kush autoflower van huismerk wietzaadjes

            3 x herma ik heb contact opgenomen met hun via mail, heb nog geen antwoord.

            UPDATE:

            Wietzaadjes heeft me terug gecontacteerd. Ik krijg geen compensatie of kan geen nieuwe zaadjes kiezen. Dit is dan ook de laatse keer dat ik van hun huismerk koop.
            Attached Files
            Last edited by highsky; 13 October 2020, 10:11.

            Comment


              Beginnend kweker hier, ik had 3x Barneys Farm Glookies (fem) alle 3 herma. Door mijn beperkte ervaring pas in 5de week bloei achter gekomen, sommige mannelijke knoppen stonden al open. Nu is mijn vraag, hoe kan ik het best mijn tentje en kamer waar tentje staat ontsmetten zodat ik zeker ben dat er geen stuifmeel meer hangt?

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Je mag er best wat citronella door doen als je dat lekker vind maar water is al voldoende.

              • danilo3600
                danilo3600 commented
                Editing a comment
                ok, thx voor snelle reactie

              Ik heb hier een Royal Dwarf staan en ik heb dit niet eerder gezien (of gewoon eerder niet tegoei gekeken) ik vind dat het lijkt of ik een herma heb?
              Heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk de foto's te maken
              Attached Files

              Comment


              • Hubertus
                Hubertus commented
                Editing a comment
                Oke, continu dus checken op ballen, thanks voor de tip!

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Als je nog meer planten hebt zou ik deze eruit gooien. Stuifmeel hou je nooit 100% tegen zeker niet als ze nu al meer dan 1-2 ballen showen.

              • Hubertus
                Hubertus commented
                Editing a comment
                heb nog 3 plantjes, dan ga ik gewoon een nieuwe ontkiemen, thanks voor je tip

              Hey, hier ben ik weer met een vraag over mijn herma.
              Is het mogelijk dat ik geen ballen meer vind? Ze staat ook in bloei sinds een tijd en zie bijna niet of ze herma is of niet.
              Mijn vraag is dus, is het mogelijk dat ik toch geen herma heb maar gewoon een vrouwtje?
              Attached Files

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Als je het verdacht vind moet je het weg knippen, simpel zat.
                Op deze foto's is niks te zien, we moeten echt close-ups van de toppen en net onder de toppen hebben.
                Wel een mooie amputatie op die eerste foto, dat zal zeker wat stress opleveren.

                In je vorige post zie ik ook een stuk ijzerdraad ofzo om de stam zitten.
                Dat kan ook stress veroorzaken waardoor ze ballen gaan maken.
                Als je zoiets ziet, kun je het best alle ballen eruit knippen en helemaal niks meer aan de plant doen.
                Geen blaadjes knippen, supergoed opletten met water en voeding want bij het minste geringste zal ze weer ballen maken en als je die mist is het feest in de tent.

                Feit blijft dat het gen erin zit, en dat er gedurende de hele bloei, tot het eind aan toe kans is op ballen.
                Zet ze maar vooraan in de tent dus, want je moet die dagelijks controleren.
                Als het kan de fan niet op deze plant richten. (liefst helemaal geen fan/wind/tocht in de tent als dat mogelijk is)

              Hey Q,
              Ik herinner me zelfs niet dat ik zo lelijk geamputeerd heb. En ik heb inderdaad ijzerdraad om de stam zitten.
              Ik ga goed op de ballen letten en zo weinig mogelijk eraan doen, ik heb ze in een apparte tent staan zonder fan erop, na deze ronde helemaal de tent poetsen dus.
              Dankjewel voor je reactie en uitleg.

              Comment


                Ik ben niet heel zeker en ik ben een grote twijfelaar. Zijn dit 2 mannelijke zaadzakjes? Mijn plantjes komen van feminised autos. Ik ben nu aan eind week 6 van boei
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                Last edited by NewNoobie; 10 July 2022, 23:16.

                Comment


                Een heel goed topic dit ! Hoe meer meldingen van hermas hoe beter.

                Die krengen verpesten gewoon heel je kweek ! Terwijl er wel degelijk zaad gekweekt kan worden dat altijd vrouwelijke planten oplevert! ook in stress situaties !
                Het maken van dergelijk zaad vergt echter meer moeite = meer tijd en kweekruimtes.

                Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door NewNoobie View Post
                Ik ben niet heel zeker en ik ben een grote twijfelaar. Zijn dit 2 mannelijke zaadzakjes? Mijn plantjes komen van feminised autos. Ik ben nu aan eind week 6 van boei
                Inderdaad , dit zijn geen mannelijke bloemen.

                Comment

                Bezig...
                X