Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote hermafrodieten topic

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Het grote hermafrodieten topic

    Omdat dit topic ook bedoelt is om veel te leren over herma,s of door stress geworden herma,s, vraag ik me al heel lang af:

    Nadat een vrouwelijke plant, die door stress een herma werd en zichzelf bestoven heeft, en je daarna alle stuifmeelballetjes verwijderd hebt, groeien er dan nog nieuwe kelken met stampers????

    Zodat in de hoop de nieuwe topjes over de bevruchte topjes heen groeien.

    Of worden er dan gewoon niet tot bijna geen nieuwe topjes aangemaakt??

    Comment


      Re: Het grote hermafrodieten topic

      De plant heeft als doel zichzelf voort te planten. Vaak sterft ze hoe dan ook nadat de zaden rijp zijn, of de zaden rijpen nooit.

      Maar het ding met herma's is: dat gaat er niet zomaar meer uit. Dus als er nieuwe bloei komt, zal die ook herma zijn.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        Re: Het grote hermafrodieten topic

        Ik vraag mij eig.af,waarom blijven ze dat verkopen die hermashit
        Er moet toch iets aan te doen zijn,want andere femin seeds zijn zo stabiel of wat

        Comment


          Re: Het grote hermafrodieten topic

          Elke gewone vrouwelijke plant, kan een herma worden b.v door lichtstress of zilverwater, dus ja alleen een genetische herma is shit, als het goed is maakt een door stress geworden herma dus ook alleen maar vrouwelijke gefermenteerde zaden, dus een goudmijn.

          Ik ben zelf in het bezit van een door stress geworden herma, dit was niet mijn bedoeling maar had me tijdens het verduisteren gewoon te vaak verslapen, 4 x per week kreeg ze enorme lichtstress en de 12/12 tijden zijn erg vaak verschoven dit is voor mede kwekers met hetzelfde probleem dan ook mooi om te weten wat het verloop van zo,n plant word, ook door in het begin pokon voedingskegels gegeven te hebben heeft ze veel voeding stress gehad.

          Na het weg halen van alle stuifmeel ballen, en een tweede inspectie, maakte ze geen nieuwe meer aan.
          Het aantal zaden zijn al bepaald 99% vrouwelijk, en er worden nu nog steeds nieuwe meeldraden of stampers aangemaakt en kelken die zijn dus ook niet bevrucht, en de toppen worden als maar dikker, ik moet nu nog 3 weken maar er zit al behoorlijk wat rookbare wiet in terra floris en atami B,cuzz pk 20-32 toppen booster zorgen ook duidelijk voor een flinke toppen ontwikkeling.

          Ik ga het verloop van de plant dan ook posten omdat ik er weinig over kon vinden, de plant is tevens getopt 6 x gekropt gediefd en word nog gekliefd ik heb hoge verwachtingen qua hoe de plant zich nu ontwikkeld.
          Ook bom en bom vol heldere trichomen de blaadjes naast de toppen zijn gewoon wit

          Comment


            Re: Het grote hermafrodieten topic

            Hoi,

            Ik heb binnen 2 autofem plantjes staan (big northern 5weken oud en nefertiti 3weken)
            De Nefertiti vertoont aan 1 vertakking mannelijk zaad..
            Voor de rest allemaal vrouwelijk,
            Wat raden jullie aan? (ps, is mn allereerste kweek ooit)
            -weg ermee?
            -Ergens ver uit de buurt zetten(buiten)
            -stuifmeelballen verwijderen?(zoals ik hierboven las)
            -Iemand die ze wil voor zaad?
            -don't know!

            Zou graag iets afhalen van men big northern... dus laten staan is geen optie

            En ik lees hier ook vaak dat dit wss door stress komt...
            Wat is voor een plant stress?
            Ik kom er af en toe aan en verdraai ze (kwestie dat de ventilator niet altijd dezelfde hoek blaast)..
            Last edited by Patsr; 18 September 2015, 08:54. Reden: stressvraag
            _________
            1e kweek: Autofem BigNorthern & Autofem Nefertiti
            2e kweek: (fem?) 6x WW

            Comment


              Re: Het grote hermafrodieten topic

              Elke gewone vrouwelijke plant, kan een herma worden b.v door lichtstress of zilverwater, dus ja alleen een genetische herma is shit, als het goed is maakt een door stress geworden herma dus ook alleen maar vrouwelijke gefermenteerde zaden, dus een goudmijn.
              Das geen goudmijn das herma kenmerken versterken. Echt fem zaad maakt men van een mutant die door deze mutatie helemaal geen herma door stress kan worden omdat deze geen geberaline kan aanmaken. Deze forceert men dan door gebberaline extern toe te voegen.
              Je kruist dan met vrouwelijk stuifmeel waarbij het gen gebberaline aanmaken (wat voor de hermabloei kan zorgen) afwezig is. Enkel uit een mutant (1 op de 100.00 gemiddeld) krijg je 100 % vrouwelijk en 100% herma vrij zaad.

              Wat jij doet is juist de herma tendens verdubbelen.
              Als je een gestreste herma zich zelf laat bestuiven bestuif je idd met vrouwelijk stuifmeel maar je vererft dus ook het kenmerk "door stress ga ik hermabloei maken"dubbeldik door en verankerd dit dan ook nog genetisch. Das dus zeker geen goudmijn maar de zaak verkloten en strains minderwaardig maken, prutser. Door mensen zoals jij die wel de klok horen luiden maar de klepel niet weten te vinden worden vele mooie genen verkloot. Stop daar eens mee.
              Last edited by FlintStoned; 18 September 2015, 08:48.

              Comment


                Re: Het grote hermafrodieten topic

                Jullie mogen nog eens wat vernemen over Royal Queen Seeds !

                5x Amnesia Haze ,stonden 60 dagen in groei ,dan vandaag 5 weken erbij op 12/12 en wat brengen
                ze mij ?

                Hermafrodieten juplaaaa keeej !!!

                Van de 5 die ik heb ,vertonen er 3 volle bak herma's op de lagere branches ,soms tot het midden ,leuk ...

                Pistels die veel te vroeg bruin worden bij de drie die het hebben ,dikke shit joh !!!

                Je kan wel denken dat ik 'een beetje' VEEL pist off ben nu op die kerels !!!

                Geen antwoord meer op email ,nog op chat op Fb ,mooie manier van zaken doen zo ,niet !?

                En die heb ik in mijn project zitten moet je maar weten ,ik ga die er gewoon uitgooien denk ik ...

                En een vervangend bedrijf zoeken die hun plaats kan innemen want ik ga echt geen RQS meer zetten nu ,
                naast andere ken je het ,ik heb dik geluk dat het niet op m'n andere planten over is gegaan dat stuifmeel
                van die herma's ,enkel de drie die het hebben vertonen te snel bruine pistels.

                De andere gelukkig (nog) niet ...

                Comment


                  Re: Het grote hermafrodieten topic

                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...076#post554076

                  Comment


                    Re: Het grote hermafrodieten topic

                    Ik ben er bang voor Pothead, dat je toch een bult zaad gaat vinden. Stuifmeel in droge omstandigheden blijft dwarrelen in je hok tot zeker 2 weken.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      Re: Het grote hermafrodieten topic

                      Ja ik zei het net nog ,hoop dat die drie gewoon de andere 10 niet gaan bevrucht hebben !!!
                      Dan heb ik overal zaad in zitten ,leuk !
                      Moet wel zeggen ,tis alleen vanonder ,en alleen bij die drie ,en de zakjes waren nog niet open gegaan
                      volgens ik het zag ,k'heb dan ook 'heel' voorzichtig geweest bij het afsnijden van de onderste takken
                      waar het op zat.
                      Natuurlijk 'iets' vliegt er natuurlijk wel eens af of uit bij dat klusje dus ja ???? (was heel miniem)
                      Zet ik beter eens een raam open even ?
                      KUT KUT KUT - kom echt zot gasten ,gene zever ...
                      De vroegste gaan er binnen 3 of max 4 weken uit ,de amnesia's en de super silver haze moeten langste
                      staan en das nog dik 6 - 8 weken ... man ,man ,man :p

                      Comment


                        Re: Het grote hermafrodieten topic

                        Ik heb de huidige ronde voor het eerst naast mijn hps, 2 led lampen opgehangen. Heb een opstelling van 5 planten en de buitenste 4 vertonen nu (eind week3) allemaal herma verschijnselen. Nu is mijn theorie dat de stress is veroorzaakt doordat ik ivm de extra warmte van de leds de temperaturen buiten de kweektent fors heb laten zakken. En dat hierdoor de lucht rondom de smartpots te laag was door de koude instroom. (op tophoogte is de temperatuur constant tussen de 20 en 27 graden geweest). Dit zou gelijk verklaren waarom de middelste plant ongedeerd is gebleven. iemand een idee of dit een goede gedachte is? Dit was tot een week geleden mijn mooiste kweek tot nog toe en wil dit dus echt uitsluiten voor de volgende keer. bvb dank

                        Comment


                          Re: Het grote hermafrodieten topic

                          Als de wortelzone onder de 18 graden komt heeft dat wel effect, maar eerder dat ze stil gaan qua ontwikkeling.
                          Misschien als ze al herma-gevoelig waren dat het heeft meegeholpen ?
                          Wat voor plantjes had je, en van welke zaadmaker ?
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            Re: Het grote hermafrodieten topic

                            Nu komt het ,zeg ook niet RQS aub

                            Comment


                              Re: Het grote hermafrodieten topic

                              Dank voor de reactie. Nee, het waren ultimate's van dutch passion. 3e ronde dat ik er mee kweek. 1e ronde ondanks zware voeding/ph problemen geen hermas, 2e ronde 1 van de 12 wel. toevallig wel net de plant die naast de lucht inlaat stond (dutch passion heeft me toen 3 zaden naar keus aangeboden overigens dus met hun klantenservice zit het wel goed). maar nu dus 4 van de 5. ben wel wat agressiever aan het toppen en lollypoppen geweest, wellicht dat dit een rol heeft gespeeld. Of evt de wisseling van led tijdens het voorgroeien naar alleen hps, naar hybride (led/hps). Alles zag er wel echt super gezond uit deze ronde. Ik heb nu de leds maar weg gehaald om niet te veel stroom meer te verspillen aan deze kweek en heb de balletjes zo veel mogelijk weg gehaald. maar sommige zaten echt in de top zelf dus dus er zit vast nog het een en ander. Ik hou mijn hart vast. wellicht dat ik er nog een lekkere hasj aan over houd

                              Comment


                                Re: Het grote hermafrodieten topic

                                iemand een idee of dit een goede gedachte is? Dit was tot een week geleden mijn mooiste kweek tot nog toe en wil dit dus echt uitsluiten voor de volgende keer. bvb dank
                                Zoals QnQ al aangeeft zit je daar goed met je conclusie.

                                Comment

                                Bezig...
                                X