Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote hermafrodieten topic

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Het grote hermafrodieten topic

    alvast bedankt voor de reactie, ik hoop dat je gelijk hebt zou jammer zijn van het plantje !

    Comment


      Re: Het grote hermafrodieten topic

      Mocht je toch twijfelen als het mar een enkel (verdacht) balletje is knijp je hem een keer samen, zo heb je hem al gecastreerd voordat hij vruchtbaar is. En zo leer je er vanzelf mee omgaan als dat een paar keer hebt gedaan dan herken je ze vanzelf.

      Comment


        Re: Het grote hermafrodieten topic.

        Is dit een hermafrodiet ? Bij 3 van mijn planten zie ik iets van dikke blaadjes of platte balletjes . Ik heb ze eraf geknepen. Bij deze pineapple express autoflower komen er iets van oranje haartjes uit, ik heb hem dus gelijk uit de tent gehaald. Omdat hij nogal gestrekt was heb ik hem gisteravond geknakt, daar kunnen die haartjes niet oranje van kleuren ? Kan ik deze plant beter weggooien ?

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Vond dit plaatje, vrouwelijk dus ?male-female.jpg
        Attached Files
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          Re: Het grote hermafrodieten topic

          Dat zijn calyxen dat je bedoelt, de vrouwelijke zaadzakjes waar haartjes uitkomen. Is niets herma aan.
          Bij voorbloei zie je daar het eerst tekenen van vrouwelijkheid.

          Comment


            Re: Het grote hermafrodieten topic

            Bedankt Shiva ! Ik had nog nooit van een calyx bij een wiet plant gehoord, ik ben gelukkig weer wijzer geworden
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              Re: Het grote hermafrodieten topic

              Ik had vorig jaar mijn eerste kweek, 3 autoflower feminized van Barneys Farm, type Sin Tra Bajo. Ik heb bio buiten gekweekt in potten. 1 plant was herma geworden, dat merkte ik pas bij het oogsten. Het waren maar 8 zaadjes die ik vond. Deze plant had het zwaar te verduren gehad, ik had als test geprobeerd hem te spoelen (nutteloos), en daarna moest hij nog drogen waardoor hij ook nog 2 weken langer heeft gestaan dan de andere 2. Dus ik denk een stress-reactie.

              Comment


                Re: Het grote hermafrodieten topic

                dat zou wel eens goed zo kunnen zijn ja
                ....door de stress

                Comment


                  Re: Het grote hermafrodieten topic

                  foto(1).jpg Jammer genoeg net tussen mn drogende toppen gekeken en ik vond een zaadje ! ,
                  Het betreft hier een 60 day wonder van DNA genetics het is overigens wel het enige zaadje wat ik tussen mn toppen vond !


                  Nou had ik een vraagje als ik dit zaadje plant is er 75% kans dat het een herma is ,
                  Maar dan komen er toch weer toppen aan en zaad of niet ?

                  Comment


                    Re: Het grote hermafrodieten topic

                    Ik heb ook een herma zaadje geplant onder een 600w lamp! Ding bloeit gewoon als een malle[emoji16]!!

                    Comment


                      Re: Het grote hermafrodieten topic

                      De kans dat je van zaad van een herma weer een herma krijgt is zeer groot YoungGrower.
                      Gratis hermazaadjes bij elke kweek lijkt handig, alleen zit je altijd met zaad tussen je wiet.
                      Bovendien zijn plantjes die zaden dragen wat minder potent qua thc.
                      Maar als je daar geen bezwaar tegen hebt kun je dat gewoon kweken.
                      Op Jamaica doen ze dat al jaren.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        Re: Het grote hermafrodieten topic

                        Alright thanks voor de tip ik ga het zaadje mooi bewaren voor volgend jaar ligt nu lekker in de frigo

                        Comment


                          Re: Het grote hermafrodieten topic

                          Ik heb onlangs mijn eerste kweekje met succes (dacht ik) afgerond, alhoewel ik iets meer oogst verwacht had.

                          AF Sweet Mango van Green House, en WW die er gratis bij was. Er zitten echter vrij veel zaadjes in sommige toppen van de Sweet Mango. De eerste weken heb ik steeds gecontroleerd op mannelijke kenmerken echter erna niet meer, op de Sweet Mango kan ik niks van mannelijke kenmerken vinden, echter op de WW (die nog langer moest staan) zie ik nu deze dingen hangen...

                          WP_20140923_003.jpg
                          Last edited by jessedp; 23 September 2014, 02:07.

                          Comment


                            Re: Het grote hermafrodieten topic

                            Dat zijn banaantjes, helmhokjes die je herma uit een calyx laat groeien. Deze kunnen idd de rest bestuiven.

                            Comment


                              Re: Het grote hermafrodieten topic

                              Bedankt voor je reactie FlintStoned...

                              Als ik alles goed gelezen en begrepen heb, dan zijn de zaadjes die ik uit de Sweet Mango haal wel bruikbaar (en feminized) aangezien deze dus bevrucht zijn door een ander (herma) vrouwtje?

                              Comment


                                Re: Het grote hermafrodieten topic

                                al bij al klinken die herma's toch niet zulke monsters wiet en toppen aaneen zouden ze nu nog evenveel toppen en ballen maken als een voledige man en vrouwlike plant

                                Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

                                Comment

                                Bezig...
                                X