Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help!!!!! aub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    help!!!!! aub

    Korting op 420shop
    Hi Gasten.

    Kan iemand mij aub helpen ik heb een plant staan, maar die heb ik blijkbaar te vroeg geplant
    nu wil ik hier een kloon van maken omdat het echtwel een goede plant is.
    Maar hoe doe ik dit in vredesnaam en waneer is de beste tijd om mijn plant te klonen zodat ik hem
    dit jaar nog kan kweken.
    Daarbij heb ik nog iets van 15 uitgekomen zaadjes staan en heb ik er nog 12 liggen.
    Iemand hier toevallig advies over? ik heb ze in mijn zakken met wiet gevonden en ze komen uit
    mag ik er dan van uitgaan dat het planten zijn waar ik iets aan heb?
    Alvast bedankt guys.

    #2
    Welkom, heb je ene bericht even verwijderd en deze aangepast

    Tja gevonden zaadjes zijn toch leuk om mee te experimenteren.
    Lees even dit topic door over zonuren.
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      kan je ons wat meer over de plant vertellen?

      is die in de groei of in de bloei?
      in de bloei gaat stekken namelijk wel moeilijk

      de 2e vraag is, is het wel een sterk plantje? als je een stekje maakt van een plant die niet heel sterk is omdat ze bijvoorbeeld te vroeg is gezaaid en dus niet fatsoenlijk licht heeft, krijg je vaak slechte planten uit de stekken. Daarom is dit ook af te raden

      Als je er nu 15 uitgekomen hebt staan, hoe wil je die kwijt, en waar?

      Hou er rekening mee dat ze minimaal 14 uur licht per dag nodig hebben om te groeien, wanneer dat precies is kan je in de link hierboven (zonuren) terug vinden.

      ik zou die 12 die je hebt bewaren, maar even, is het willekeurig zaad? want dan niet.

      voor nog geen tientje heb je een zaadje waarvan je precies weet wat het is, lijkt dat je niet verstandiger dan al je tijd en energie steken in een zaadje wat zomaar hermafrodiet zou kunnen zijn, of zelfs mannelijk.
      Als het je echt puur gaat om wat kunnen roken, dan raadt ik streng aan gewoon eens in een zadenwinkel te kijken (bijvoorbeeld hier https://420shop.nl/wietzaden.html ) let er wel op dat je dan gefeminiseerde zaden haalt, hier komen alleen vrouwtjes uit (dit is vooral aan het begin erg makkelijk, als je later je wat meer in cannabis wil verdiepen wat ik zelf wel erg leuk vind om te doen, dan worden reguliere zaden pas interessant)

      zaadjes die je tussen je wiet vind zijn vaak of per ongeluk erin gekomen (kans is klein) door een mannetje wat er nog stond (nogmaals, kans is klein) hier kan fatsoenlijk zaad uit komen. Kan. dit zal wel regulier zijn, er komen dus zowel mannetjes als vrouwtjes uit. De mannetjes zorgen weer voor toppen vol zaad ipv wiet. Wil je dus niet hebben.

      Ze kunnen ook zijn ontstaan doordat er een herma in het hok zat, dan weet je vrijwel zeker dat het nutteloos zaad is, want ongeveer 75% als t niet meer is van de nakomelingen zal ook herma zijn (en dus zowel mannelijk als vrouwelijk, waardoor je toppen vol zaad krijgt, nutteloos dus)

      de laatste optie is dat de plant zichzelf wilde laten voortbestaan en toen ze doorhad dat het seizoen bijna voorbij was heeft ze zelf mannelijke bloemen aangemaakt en zichzelf hiermee bestoven. Oftewel Inteelt zaad, ik heb hier geen ervaring mee hoewel ik wel nog 4 van dit soort zaadjes heb liggen (van mn eigen plant, waardoor ik zeker weet dat het op deze manier is ontstaan). Mij is echter afgeraden deze te gebruiken ivm inteelt. of dat echt waar is kan ik je niet vertellen

      De meeste dingen die je je afvraagt kan je trouwens gewoon hier op het forum vinden


      Last edited by BackYardPlant; 17 February 2017, 00:02.

      Comment


        #4
        als je een stekje maakt van een plant die niet heel sterk is omdat ze bijvoorbeeld te vroeg is gezaaid en dus niet fatsoenlijk licht heeft, krijg je vaak slechte planten uit de stekken. Daarom is dit ook af te raden
        Helemaal niet. Ik heb bere-sterke planten uit klote stekken die uit verzwakte bloeiende moeders komen.

        Gevonden zaad = herma tenzij het tegendeel bewezen is. Voor dat tegendeel ben je 3 maanden verder, daar moet je geen energie in willen stoppen.

        Ook niet vergeten: stuifmeel kan ver reizen. Hoe weet je zeker Backyardplant, dat mijn stuifmeel (regio randje limburg) niet bij jou in de buurt van randje gelderland is beland? Heb je de mannelijke bloei gezien op je dame?
        Pas op met aangeven dat je dingen zeker weet. Mensen nemen dat graag over, en vertellen dan dat ze zelf ook dingen zeker weten. Ik ken een stel gabbers dat nog steeds heilig overtuigd is dat ze cola proeven als ze hun wiet de laatste weken cola geven.. Dat fabeltje bestaat al sinds 1995 en blijft in stand omdat ze verkondigen dat ze het zeker weten. Elke keer dat ze daarop aangesproken worden, verwijzen ze naar info uit een kwekersbijbel uit 1995 die ze zelf geschreven hebben. "Het staat geschreven, dus het is de waarheid."

        mag ik er dan van uitgaan dat het planten zijn waar ik iets aan heb?
        Nee. Je mag er vanuit gaan dat je er niks aan hebt, dat is beter voor jezelf en zo krijg je geen teleurstellingen. Kan goed zijn dat je enkel mannen overhoud, of enkel hermafrodieten.. Die kans is groter dan de kans op een leuke dame.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          LR2- hier herhalen ze meermaals om planten (planten algemeen, niet specifiek cannabis) alleen te stekken als er geen bloemen aan zitten
          http://tuinieren.cafe1904.nl/HoeStekken.htmaflex010 daadwerkelijk een bloeiende plant heeft op het moment door te vroeg zaaien, hoe is die niet om gevallen van al het strekken? En hoe houdt die de toppen? Of staat ie binnen onder licht, want dan kan je hem gewoon reveggen, toch (Ja tenzei het een autoflower is maar of je dan zoveel aan stekken hebt... Al helemaal al in de bloei.....)? Maar wat is het probleem als die binnen staat, waarom is het te vroeg?
          Last edited by BackYardPlant; 17 February 2017, 01:58.

          Comment


            #6
            Denken jullie dat we hem nog terug zien?

            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


            • BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              dat niet, maar ja wie weet, dan vind ik het geen probleem om mee te denken hoor ^-^

            #7
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #8
              Hoe stekken etc werkt, weet ik gelukkig wel, gezien dat gewoon een planten ding is en niet cannabis specifiek. Dat je eenzaadlobbigen niet kan stekken kwam ik 5 jaar geleden achter toen ik een palm boom probeerde te stekken, dat werkt niet.... (Iedereen leert zo op z'n eigen manier, toch)
              http://www.groentennieuws.nl/artikel...ver-anthocyaan De meeste planten (of in ieder geval heel veel) hebben Anthocyaan. Cannabis ook, echter wanneer zij dit aan beginnen te maken, bij cannabis dus als ze in de bloei gaan, dan stopt de plant met chlorofyl (bladgroen https://nl.wikipedia.org/wiki/Bladgroenhttps://sensiseeds.com/nl/blog/waard...annabis-paars/

              T feit dat ze de verkleuring liet zien betekend dat ze doorhad dat ze aan t einde van d'r tijd was gezien ze bijna geen bladgroen meer had, ik maakte er geen link mee met herma-trigger zijn hoor :p

              Last edited by BackYardPlant; 19 February 2017, 00:10.

              Comment


                #9
                Boys om te beginnen enorm bedankt voor de reacties.
                Ik heb nu een plant staan die als een tiet groeit veel vertakkingen heeft.
                Zelfs nieuwe takken aan de takken vormt ik heb hem nu getopt.
                Is mijn vraag nog niet helemaal beantwoord.
                Ze groeien als gekken met schudbladen zo groot als mijn hand.
                En jullie vertellen me dat ik ze moet weggooien.
                Heeft iemand een korte begrijpelijke uitleg en sorry ben echt de grootste leek hier.
                Alvast bedankt

                Comment


                  #10
                  Je vraag is al beantwoord kerel. En hoe.
                  Ad usum proprium!

                  Comment


                    #11
                    Het antwoord is al gegeven.
                    -Je weet niet wat voor zaad je hebt.
                    -Je moet er niet te veel van verwachten.
                    -Je moet je zelf de vraag stellen of je de gok wilt nemen om er tijd en geld in te steken. Het kan nml. zo zijn dat je een mannetje / herma krijgt.

                    Plaats eens een foto. Als ze er zo mooi op staan mag je ze ook wel eens showen
                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment


                      #12
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #13
                        Dit is een stek die ik zelf ghetto gefixed heb.
                        Dat wil zeggen tak afgesneden bij de stam bijknippen en snijden.
                        En dan gewoon de potgrond in dus zonder speciale stekvoeding of bakjes.
                        Gewoon knip en steek in de grond er groeie nu gewoon wortels aan.
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          #14
                          Hoe weet je dat er wortelgroei is ? Je bent toch niet die stek uit de grond aan het trekken ?

                          Anyway, als je nu die stek in de bloei zet weet je ook het geslacht van de moederplant, dan weet je ook of het zin heeft om die af te bloeien.
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #15
                            Kort en begrijpelijk:
                            Wiet komt voor als: man, vrouw, manwijf/wijfman.
                            Als je zaadjes uit een top haalt, en er is geen man bij geweest (kwekers voor shops e.d. halen mannen weg) dan heeft er een manwijf tussen gestaan.
                            Kinderen van manwijven, zijn in zo'n 90% van de gevallen, ook manwijven. Manwijven maken bloemen, met daarin super veel zaden.
                            Rol eens een joint met 2 vermalen pinda's. Rook die op. Denk aan die smaak, daarom willen we geen zaden in onze wiet. Daarom willen we zuivere vrouwen.
                            Wat jij hebt staan, heeft 10% kans om zuivere vrouw of man te zijn (da's 5% per geslacht!) en 90% kans om manwijf te zijn.
                            Kortom: je hebt 5% kans op een vrouw, maar nog geen enkele garantie voor een goede oogst.

                            Daarom raden we aan: gooi ze weg, want je verspilt waarschijnlijk heel veel moeite.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            Bezig...
                            X