Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek sinds heel lang :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Die inblaas vergroten zal inderdaad niet veel uitmaken, de ventilatie van de zolder moet beter.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Die inblaas vergroten zal inderdaad niet veel uitmaken, de ventilatie van de zolder moet beter.
      tips om die ventilatie te verbeteren?

      zolder is +/- 60m2, dus vermoed 120m3, zou luchtinblazen met een 100m3 ventilator soelaas brengen ?

      ramen kan ik natuurlijk niet direct toveren



      bijkomend vraagje ... softbox van 1000m3, met gaten van 250 kan je die koppelen aan een opening van 120 zonder debietverlies te hebben?

      Comment


        #33
        Tips voor jouw zolder, euh, i dunno, ik ken de situatie niet heh
        Maar 60m2 moet toch wel netjes stabiel kunnen blijven qua temperatuur mits je de ruimte ventileert dmv roosters bij de ramen of met een actief systeem.
        Idealiter zou je een pijpje op het dak zetten daaronder een slak die je kunt regelen of evt kunt omdraaien als het nodig is.
        Dan kun je lucht naar buiten blazen of van buiten halen.

        Als je zoveel ruimte hebt, zou je ook een grotere tent kunnen neerzetten.
        Hoe groter de ruimte hoe makkelijker het klimaat te beheersen is.
        Je hoeft er niet 6 lampen en 100 plantjes in te zetten natuurlijk, maar in een tentje van 200x300 kun je ook een tafeltje zetten, stoeltje, kweekspulletjes etc..
        Mjah, de noodzaak om de zolder te ventileren blijft natuurlijk.
        Je kunt niet straffeloos vochtige lucht in die ruimte blijven blazen, dat gaat op den duur schimmel veroorzaken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #34
          Ik blaas de lucht weg langs de schouw... vochtig is het hier zeker niet, LV op zolder 40-50

          T probleem dat ik moet oplossen is hier koude lucht op zolder krijgen ... de aanzuiglucht zuig ik natuurlijk wel vanaf zolder. Hoe warmer de zolder hoe warmer de aanzuiglucht

          Actief aanzuigen van buitenlucht met een 300m3 ventilator zou dat een oplossing zijn?

          Comment


            #35
            Zag ineens dit , zou dat nog van het verdrinken zijn?

            Staat nu 4 dagen in 30L pot, zonder voeding en ongeveer 1L water per 2 dagen .... grond voelt goed
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #36
              Dat is van het te nat staan inderdaad.

              Dat de temp zo stabiel is dat is swinters mooi, maar midden in de zomer blijft op elke zolder een uitdaging denk ik.


              !(◎_◎)
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #37
                6 dagen na verpotten naar de grote pot en ik zie onderaan de pot de eerste wortels al tevoorschijn komen.

                De nieuwe bladeren die ontstaan tussen stengel en internode en zich lager bevinden dan waar je gefimd hebt, laat je die zitten of haal je die best weg ... lijkt me hoe ook toch nooit veel licht aan te komen komen later

                @Q​​​​​nQ in je laatste kweekverslag heb je plastic over je potgrond liggen, waarom doe je dat? Voor meer wortels?

                Comment


                  #38
                  Week 3 vd testcase

                  Sinds gisteren heeft probleemplantje 1 een zus, en omdat ik die vorige week uit mijn handen heb laten vallen tijdens het verpotten... noemen we ze probleemplantje 2, 70% van de wortels waren weg .. stom stom i know ... gister leek ze haar 1L POT goed geworteld te hebben dus staat ze nu ook in een 30L pot.

                  pp1 gaat vlot... mijn poging tot fimmen is no 100% juist gebeurd maar krijg voor zover ik kan zien al zeker 2 nieuwe stammen, en denk op 6 uit te komen. (Volgende keer eerst nakijken hoe het moet ... dan doen ... niet andersom)
                  pp2 valt nog niks over te zeggen

                  Grond : Kwekersgrond DCM

                  Voeding: Nog niks
                  water : 1L per 2 dagen


                  Nog 2 zaailingen komende... staan nu 1 week in 1L POT met zaaigrond van DCM, brengt het totaal op 3 purple storm planten en 1 bubba kust

                  Comment


                    #39
                    Filmen op pp1 terug gedaan, hopelijk ditmaal wel goed

                    pp2 heeft zichzelf blijkbaar getopt tijdens het vallen , heb twee gelijke stammen

                    Comment


                      #40
                      Hier nog enkele fotos

                      Pp ​​​​​​1 : groeit heel vlot, enkel het fimmen ben ik ni zeker van of ik dat correct gedaan heb.

                      De dieven zijn er allemaal uit momenteel

                      heb het idee dat ik deze ook sneller had moeten fimmen. Suggesties hoe ik haar in de breedte kan laten groeien? Linkje is ook goed zenne

                      Pp 2 : is blijkbaar met uit mijn hand te vallen ineens getopt. Aangezien hij op de eerste internode al splitst, moet ik ergens op letten bij deze plant? K lees overal dat je het pas mag doen vanaf de derde internode, ben dus liever zeker

                      Intussen staan zaailing 3 en 4 ook in de kast in 11L potten.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 2 photos.

                      Comment


                        #41
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          #42
                          Ff snelle update, gister een zijtak afgescheurd van de stam, proberen vast te kleven

                          deze middag was de tak dood

                          Comment

                          Bezig...
                          X