Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe start eerst tent schoonmaken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe start eerst tent schoonmaken.

    Korting op 420shop
    Hallo ik wil weer opnieuw beginnen met mijn tentje hoe kan ik deze het best schoonmaken ?
    Is Dettol afdoende en hoe kan ik het vat goed schoon maken en mijn irrigatie systeem.
    De vorige keer heb ik het ook met Dettol schoon gemaakt alleen het ik wel last gekregen van witte vlieg helaas
    waardoor ik 2 planten kon weggooien helaas.Kan iemand mij wat advies gegeven ?
    Groeten Benno

    #2
    Hangt erg veel van het materiaal af.
    Dettol werkt niet zo lekker in combinatie met plastics door de geurstoffen die erin zitten. (bedenk daarbij dat je het plastic gaat bestralen met hoog wattage licht elke dag). Groene zeep of afwasmiddel werkt dan beter. Maar goed, de vraag is ook: wat wil je bereiken met het poetsen? Om enkel de wanden op de schonen van vuiligheid, is zeep prima. Als je wilt ontsmetten van beestjes dan kun je net zo goed de tent stofzuigen en dan een keer vochtig spuiten met water, en 1 dag laten draaien en dan 3 weken laten rusten. Alle eitjes komen dan uit, en hebben niets om van te leven.

    Witte vlieg krijg je niet weg door te poetsen, dus daar hoef je het niet voor te doen. Die komt vaak mee in de potgrond, of omdat de tent niet goed dicht is (denk aan de inlaat bijvoorbeeld).
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Bedankt voor je tips.Ik wil de ruimte waar de tent staat de muren met anti detectiefolie afdekken werkt dat ?
      Ik wil al snel beginnen dus ik ga het goed schoon maken met groene zeep en de lekbak doe ik met Dettol.
      Ik ben gisteren begonnen met het ontkiemen liberty haze en pineapple chunk.Ik zal binnenkort wat fotos posten

      groeten Benno

      Comment


        #4
        Belangrijk van het schoonmaken is dat je alles goed na spoelt met water en zorgen dat er geen schoonmaak middelen resten achter blijven

        Comment

        Bezig...
        X