Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stekken maken uit toppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekken maken uit toppen

    Korting op 420shop
    Als je je plant getopt hebt, kun je dan van de afgeknipte top een stek maken?? Wortelt dit uberhaupt? Hoeveel tijd verlies je t.o.v. een stek die je maakt op de klassieke manier? Groeit hier een mooie plant uit of wordt het snel een misbaksel??

    #2
    Hoeveel tijd je verliest weet ik niet. Maar het werkt wel. Heb ik al meermaals gedaan. De plantjes die eruit groeiden zagen er niet anders uit.
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment


      #3
      Uit je hoofdtop kan je ook gewoon stekken, heb je wilgenbomen in de buurt staan? maakt niet uit of het knotwilg of treurwilg is, ff flink wat takken afhalen (lengte is bepalend dus kan geen nummer noemen) en er of poeder van maken, of thee van trekken, of in water laten trekken (deze optie duurt 7 dagen) Ook handig voor door de groei heen voor meer opbrengst doordat de complete plant groeit ipv alleen de hoofdtop.
      Heb t zelf ook meerdere malen gemaakt en gebruikt, ik heb het gevoel dat het echt werkt.

      niet alleen voor cannabis maar als stekhulp voor elke plant trouwens
      http://de-gulle-aarde.blogspot.nl/20...tekhulpje.html
      (hier zeggen ze laat de plant wortelen en gebruik dan het water, das een tijdverspilling, die auxine zit ook al in de tak.. vandaar andere opties zoals poeder ervan maken wat je in t water oplost, of gewoon thee ervan trekken, maar let op dat het water niet te warm is, ik weet de exacte temperatuur niet meer maar op een bepaald punt is het slecht. google anders voor de zekerheid even voor je het maakt! )

      hier een (syntetisch?) koopbare versie ervan op ons eigen forum https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...r-wondermiddel


      ook tijdens de groei kan je t blijven geven https://www.rollingstoned.nl/kweek-m...t-door-auxine/ (Ik geloof zelf wel dat dit werkt)


      Zo kan je t stekken in ieder geval gratis versnellen als het goed is, hopelijk heb je er wat aan

      wat is Auxine zelf: https://nl.wikipedia.org/wiki/Auxine
      Last edited by BackYardPlant; 20 February 2017, 18:18.

      Comment


        #4
        harstikke bedankt mannen, daar kan ik wat mee. Hier in de polder staan genoeg wilgen dus ik moet even de knotters voor proberen te zijn...

        Comment


          #5
          Auxine komt voornamelijk uit de wortels en is een celtrekkinghormoon. Celstrekking vindt het meeste plaats in jonge cellen. Dus in elke hoofdtop.
          Stekpoeder is handig, maar gel werkt net zo goed. Zonder hormonen kan het ook prima. Maar om leuk te stekken, moet je plantdeel rond de 5-15cm zijn.
          Alles kleiner dan dat, kan er best eens wat meer tijd overheen gaan. Denk dan aan minstens een maand, ten opzichte van zo'n 14 dagen normaal.

          Auxine breekt gigantisch snel af onder licht. Dat is een kwestie van enkele uren.
          Auxine doseren aan groeiende planten, dat is een domme zet. Je haalt de hele huishouding overhoop, en in de regel geef je nooit een enkel hormoon aan een plant, maar altijd in combinatie met zijn tegenhanger (in dit geval cytokinine). Dat moet in een precieze verhouding (op milligram niveau) dus als je daar mee aan de gang wilt, dan moet je weten wat je doet. Ik kan het afraden, omdat een rekenfout betekent dat je alles kunt weggooien.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            ik heb de tijd voor die stekken, dus dat is geen probleem.

            Comment


              #7
              Als je daar de tijd voor hebt, zou ik zelf liever de plant iets door laten groeien. Die topjes de tijd geven om ongeveer 8cm te worden. Dan lekker stekken. Als je ziet dat ze wortels krijgen, knip je ze boven de 1e node af, en stek je het bovenste gedeelte opnieuw. Een stek van een stek, zoiets.

              Hoe kleiner ze zijn, hoe lager de overlevingskans. Dat betekent in mensentaal: met kleine topjes stekken, zul je vaker moeten proberen dan met grotere topjes. Dat vertaalt zich in vaker snoeien, meer onderhoud, meer teleurstelling, meer materiaal gebruiken.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Ik heb wel tijd voor de stekken, maar niet voor de plant die ik daarna nog in bloei wil zetten. Als ik de top eerst verder moet laten doorgroeien verlies ik daar extra tijd mee. Aan de andere kant is dit eenmalig, zoals je al zegt kun je straks van de stek weer een andere stek trekken.

                Comment

                Bezig...
                X