Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Guerilla kweek, paar vraagjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Guerilla kweek, paar vraagjes

    Korting op 420shop
    Hoi mede levensgenieters
    ik ben van plan om mij dit zomerseizoen bezig te houden met een (low budget, maar geen tijdverspilling) guerilla project!

    de plannen en vragen
    - 2x 10 planten (2 locaties)
    - hoge opbrengst
    - minimaal risico (plantjes laag houden etc.)
    - voeding??? (Graag feedback indien het noodzakelijk is om wel echt te gebruiken)
    - stekken of zaadjes??? Ik heb voorkeur voor zaadjes omdat stekken lastiger te regelen zijn
    - (indien zaadjes) laten ontkiemen in de grond, glas water, of schoteltje?
    - volle grond of speciekuip?
    - voorgroeien of direct in de grond?
    - autoflower of reguliere zaden??

    de dingen die ik graag wel echt wil doen zijn:

    - ik ga regelmatig 3a4 keer per week naar de planten
    - ik wil de planten scroggen (om ze laag te houden en omdat ik uiteraard een hoge opbrengst wil)
    - ik wil eindigen met een zo'n biologisch mogelijk product
    - ik sta open om er van te leren, en dingen uit te proberen (fimmen, kliefen, weet ik het wat allemaal)
    - ik wil graag zo snel mogelijk beginnen
    - en ik wil ook een verslag bijhouden, om eventuele tips te kunnen ontvangen, mocht ik die nodig hebben (vast wel
    Met vriendelijke groet,
    bengetje

    #2
    Scroggen kun je vergeten. Das leuk binnen of op je balkon. Maar guerilla poeh kweet niet

    Guerrilla wil je niet veel zijn ivm ontdekking lijkt me

    Lage planten zijn in het wild kleine planten vaak. Autos blijven vaak kleiner dan reg.

    Toppen kan wel bij reguliere maar beter niet bij auto

    Ik zou voorgroeien vanuit zaad. Maar autoflowers wil je niet overpotten dus of regulier voorgroeien of autos daar planten ...

    Das wat me zo even te binnen schiet.
    Succes



    Comment


      #3
      Dus voorgroeien dmv. Zaadje ontkiemen, potten in klein potje en later de open grond in?, dat zou ik graag anders proberen omdat ik het liefst geen 20 plantjes thuis heb.. Thuis wel risico maar omgeving tussen huis/werk is zeer rustig, dus ontdekking ben ik zo goed als niet bang voor

      Comment


        #4
        Maak er het volgende van:
        de plannen en vragen
        - 2x 10 planten (2 locaties) -> 20 locaties met 1 plant per locatie. Risicospreiding noemen ze dat.
        - hoge opbrengst -> verwacht 0 gram met guerilla. Alles wat je overhoudt is winst.
        - minimaal risico (plantjes laag houden etc.) -> dan moet je binnen in een tent kweken.
        - voeding??? (Graag feedback indien het noodzakelijk is om wel echt te gebruiken) -> niet nodig, wel beter. Ga voor goedkope voeding van het tuincentrum. Voor groente/tomaten is prima.
        - stekken of zaadjes??? Ik heb voorkeur voor zaadjes omdat stekken lastiger te regelen zijn -> zaadjes.
        - (indien zaadjes) laten ontkiemen in de grond, glas water, of schoteltje? -> in de grond
        - volle grond of speciekuip? -> speciekuipen vallen nogal op, denk je niet?
        - voorgroeien of direct in de grond? -> Voorgroeien tot 15 cm en dan de grond in.
        - autoflower of reguliere zaden?? -> 50% regulier, 50% autoflower

        - ik ga regelmatig 3a4 keer per week naar de planten -> eens per maand.
        - ik wil de planten scroggen (om ze laag te houden en omdat ik uiteraard een hoge opbrengst wil) -> nee. Een dikke 'plaat' aan plant gaat opvallen.
        - ik wil eindigen met een zo'n biologisch mogelijk product -> dan moet je het thuis doen, je weet niet wat er komt overwaaien qua gif van boeren in de buurt.
        - ik sta open om er van te leren, en dingen uit te proberen (fimmen, kliefen, weet ik het wat allemaal) -> doe maar niet, want je wilt zoveel mogelijk opbrengst. Dan moet je geen risico nemen.
        - ik wil graag zo snel mogelijk beginnen -> Beginnersfout nummer 1. Begin als je jezelf hebt ingelezen, maak een plan, leg het een week weg, bekijk het opnieuw.

        Paar regels voor guerilla:
        - Begeef je niet op boeren velden / erfjes / locaties die duidelijk in bezit zijn van iemand. Mensen stampen je van het forum - en komen je thuis opzoeken - als je dat doet. Je zegt dan namelijk: ik wil kei veel drugs maar niet de risico's en ik heb er schijt aan, dat iemand anders volledig verantwoordelijk gehouden gaat worden voor mijn drugsbehoefte. Je vernielt er gezinnen mee. Als die mensen opeens hun jachtgeweer van zolder halen en je opwachten, geef ik ze geen ongelijk. Jaarlijks gaan er een stuk of 3 familiebedrijven kapot omdat de politie ergens wiet in een veldje vind en de eigenaar van het veld verantwoordelijk houdt. Zelf wil je dat risico niet nemen, prima, maar zadel een ander er dan ook niet mee op. Elk jaar help ik een maat mee om planten te ruimen van zijn maisveld, soms loopt de schade op tot 5000 euro. Dat is 3 maanden salaris voor die gast.. Die kan 3 maanden per jaar leven van boterhammen met pasta als avondeten, omdat een stel kutjochies de boel uit de klei hebben getrokken. Leuk voor de kinderen ook..
        - Verniel geen gewassen van een ander.
        - Gebruik geen gaas of draad waarin dieren vast kunnen komen te zitten. Ze sleuren je hele planten kapot, en de boswachter die soms best een oogje dicht knijpt (en een topje komt lenen aan het eind) die zal de boel direct omhakken als zijn natuur hinder ondervindt.
        - Slakken gaan een probleem voor je zijn. Denk er vast over na hoe je dit aanpakt.
        - Reken op 100% verloren oogst. Zo is guerilla. Je gooit zaad weg, en je hoopt er wat voor terug te krijgen. Iemand die het ontdekt kan denken: mooi, een ander kweekt hier voor mij. Of: mooi, dit mag niet, ik trek ze uit de grond. Ga daar van uit. Alles wat je overhoudt is mooi meegenomen. Elk jaar hebben we boze forummers die hun oogst niet meer kunnen vinden, die worden boos omdat ze goudbergen verwachtten.

        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              50 zakken potgrond word wel beetje overdreven inderdaad ja haha maar ik lees en lees en lees en uiteindelijk sta ik weer op t zelfde punt omdat de meningen nogal verschillen over bijv. Universele potgrond, dus vandaar mijn vraag, ik probeer het liever gewoon (al faalt het) dan dat ik blijf lezen en het nog niet weet miss beetje kromme manier van denken maar ben ook meer een doener niet echt een denker/lezer dus vandaar mijn topic
              wil de belangrijkste 'feiten' weten en de rest zie ik vanzelf wel, lukt t nu niet dan lukt t morgen wel

              verder wel nog iets gelezen over dat je de voorgegroeide plantjes het best kan poten op t moment dat er regen voorspeld is, klopt dit wel? Ik zou denken als er zon voorspeld word, dat klinkt mij in ieder geval logischer in de oren

              verder nog een vraag over de autoflower lowrider soortjes, zijn dit sterke en geschikte plantjes? En kunnen ze ondanks hun formaat nog wel een leuke/lekkere opbrengst produceren? Ze blijven nogal klein wat (als je t mij vraagt) perfect is voor de guerilla praktijken,...

              beste mede smokers, ik wens jullie een stonede avond!

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Bengetje View Post
                ... plek lijkt me perfect ...
                De plek is perfect als je niet met zakken grond hoeft te slepen.
                (meestal is dat ook overbodig)

                Plantjes zet je buiten bij donker weer.
                Zet je ze in de zon vallen ze meteen flauw, da's een heelveelgemaakte beginnersfout.
                Autoflowers brengen niet veel op. Ze blijven klein en zijn rotgevoelig.
                Je haalt er alleen voordeel uit als je er veel zet.
                Heb je 5 guerillaplekken, zet je er op elke plek 20 bijvoorbeeld.

                Tijd om wat meer topics te lezen ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Ik ben ook van plan om een guerilla kweek te gaan starten dit jaar,
                  ik heb 2 goeie spots waar ik van plan ben om 5 hollands hope (dutch passion) neer te zetten en op de 2e spot wil ik wat verschillende soorten om van alle planten wat ervaring op te doen en ook om het verschil van smaak erin te houden
                  Ik zat eraan te denken om Anesthesia te gaan halen omdat ik gelezen heb dat deze toppen buiten nog erg compact worden.
                  Ben ook van plan om een OG kush soort te gaan halen en het liefst nog een goeie haze soort ik zat zelf te denken aan lemon haze.
                  (allemaal geen autoflowers btw)
                  Tips zijn erg welkom

                  Comment


                    #10
                    Alledrie soorten voor binnen lijkt mij, zeker met compacte toppen die uiterst gevoelig zijn voor toprot. In september heb je praktisch elke morgen dauw, dus een lv van 99%.

                    Comment

                    Bezig...
                    X