Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantje zet niet door?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantje zet niet door?

    Korting op 420shop

    isschien maak ik me te snel te druk, maar ik hen een tweetal plantjes, die na het ontkiemen nu al 24 uur niets meer doen. Ze zijn 24 uur geleden uit het raamkozijn gegaan de kast in, maar zien er nu nog exact het zelfde uit. Alleen kiemblaadjes.

    Is dat normaal? In de kast is het 28 graden, lv 30 en min temp is 20,8 en lv 33 (snachts)

    vanmorgen zag ik een derde plantje omhoog komen uit de stekgrond, dus die heb ik ook meteen de kast in gezet.

    #2
    filedata/fetch?id=1274697&d=1558296204&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Het zijn geen toverbonen eh
      Veel en lang licht erop en niet verzuipen.

      *ah een foto.
      Je lamp hangt iets te hoog, even niet hoger hangen dan dit.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Lv is wat laag en temp een beetje hoog, maar ik zou me nu nog geen zorgen maken. het is vrij normaal dat plantjes ff stoppen wanneer ze in een nieuw klimaat geplaatst worden.
        wat je kan doen is een doorzichtig plastieken huisje over je plantjes zetten zo krijg je de lv iets hoger bij de plantjes zelf.
        Geef het een dagje of twee en ze normaal gaan ze dan wel al teken geven dat ze doorgaan. foto geeft natuurlijk een duidelijker beeld.


        zien er vrij normaal uit imo. heb je het deksel nog van dat kleine propagator doosje?
        Last edited by okiwiet; 8 March 2017, 11:35. Reden: foto pas na de reactie gezien
        a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

        Comment


          #5
          Foto staat net gepost, zie boven

          Ze staan onder 2x55w T-neon

          De LV krijg ik nu nog niet hoger, maar de temp ga ik zo ff mee klooien, de ven op de uitgang zetten.
          Last edited by Hobby Bob; 8 March 2017, 11:41.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door okiwiet View Post
            zien er vrij normaal uit imo. heb je het deksel nog van dat kleine propagator doosje?
            Ja die heb ik nog, maar als ik die erop zet, wordt het in het erin wel 30-33 graden. De LV knalt dan wel omhoog ja.

            Dat het zo warm wordt is omdat de T-neon er vlak boven moet hangen toch, of kan dat ook hoger in de eerste dagen van die kleintjes?

            Comment


              #7
              Dit is hoe ik zorg voor toch een beetje ventilatie in deze prop bakjes. Het houd de lv hoger en tegelijk warmt het iets minder op.
              Je lamp hoger hangen zou ik niet doen aangezien je plantjes dan gaan sprieten. Maar eenmaal je je fan bovenin de kas hebt hangen zou je temp wel al een deel moeten zakken en dan word het natuurlijk ook minder warm in dat prop bakje.

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.
              a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

              Comment


                #8
                ik heb de kap er overheen gezet en de kast iets open. Nu ff de temp in de gaten houden en dan z.s.m. de ven omhangen.

                Comment


                  #9
                  Daar gaan we weer met die LV..
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    ?
                    Ik weet dat lv niet veel uitmaakt voor een zaadje, maar 30 is niet echt om over naar huis te schrijven en dan die hitte erop...met zo een prop bakje zoals hij heeft kan het simpel en zonder probs iets hoger.
                    Maakt het enkel wat gemakkelijker voor het plantje en zorgt ervoor dat het meer vocht kan benutten om bladeren te maken, eenmaal er wat blad is heeft het voor zaad geen nut meer in tegenstelling tot stekken waar lv nut heeft tot ze goed geworteld zijn.

                    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                    Comment


                      #11
                      Tja LR, ik ben sinds gistermiddag je Rommeltopic aan het doorlezen, pagina 12 van 34 nu en daar vond ik onder andere in, dat een hoge LV je plantje motiveert om vocht op te nemen via het blad en een lage LV je plant motiveert om water op te nemen via de wortels wat wortelgroei stimuleert..

                      Met de wijsheid ben ik o.a. gaan werken.

                      De lv heb ik nu op 40% gekregen, temp 27,2

                      Ik kan niet binnen een uur nog 22 pagina's lezen van je, dus misschien wil je me vertellen wat jouw visie er op is?

                      P.s. machtig topic dat Rommeltopic

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door okiwiet View Post
                        ?
                        Ik weet dat lv niet veel uitmaakt voor een zaadje, maar 30 is niet echt om over naar huis te schrijven en dan die hitte erop...met zo een prop bakje zoals hij heeft kan het simpel en zonder probs iets hoger.
                        Maakt het enkel wat gemakkelijker voor het plantje en zorgt ervoor dat het meer vocht kan benutten om bladeren te maken, eenmaal er wat blad is heeft het voor zaad geen nut meer in tegenstelling tot stekken waar lv nut heeft tot ze goed geworteld zijn.


                        Met een propagator houd je stralingswarmte vast van de lamp. Er is geen luchtverplaatsing, dus in feite ben je je planten aan het bakken alsals
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Duidelijk visie heb je

                          Ik ben hier niet om het tegen te gaan. Ivm stralingwarmte vasthouden...dat is de reden waarom ik die twee luchtsleufjes gemaakt heb in men propbakje. Zodat de fan langs de zijkant er ook een deel door kan blazen, wat miniem is maar tot op heden is het nooit warmer dan 26c geweest in men propbakje. Tenzij het natuurlijk 30c buiten is maar daar is weinig aan te doen en een airco laten draaien doe ik niet

                          Geen idee als er ergens een bijbel bestaat waar enorm veel pagina's aan lv besteed zijn, ik heb gewoon in de loop der jaren ondervonden dat men plantje vanaf zaad iets sneller is met blad aan te maken in een propbakje met iets hogere lv dan als ik het zonder propbakje doe en de lv lager is. Gemiddelde lv waar ik woon is maar 25 omwille van de centrale afzuiging in het gebouw. Vanaf het moment men plantje aan zen eerste 3 vingerige bladjes begint verliest ze ook het propbakje word ze overgeplant en mag ze via de wortel verder naar drinken zoeken.

                          In elk geval ieder zijn manier van kweken en het is voor iedereen een wandeling die we moeten doen om de juiste handelingen machtig te worden. we hebben dan ook niet allemaal hetzelfde klimaat en omstandigheden waarin we kweken. grote van de tent/kamer/microhokje...verlichting...afzuiging...etc etc...

                          Zoals ik eerder ook vermelde, een plantje die 24 uur stilstaat is niks om je zorgen over te maken.. Dit gebeurd bijna altijd in elke kweek, bv bij het overpotten komt het wel geregeld is voor. volkomen normaal dus imo.

                          a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                          Comment


                            #14
                            plantje met container en al wegen en pas weer wateren als ie lichter word wel af en toe met plantenspuit plantje en aarde licht vochtig maken
                            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                            Comment


                              #15
                              Leuke deze discussie van LV. Wat wel handig is van een propagator dat je wel hoge lv kan krijgen als je stekken aan het maken ben!!! Natuurlijk heeft een propagator het voordeel dat je in de begin fase van het zaadje/plantje. Lekker warm binnen is en vooral ook langer warm blijft (als het 's nacht afkoelt) en volgens mij krijgt je dan ook zeker in het beging als je lucht inlaten dicht laat lekker Hoge LV, wat ze helemaal ongeachte wat voor type/merk het plantje is(familie) niet erg vinden.
                              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                              Comment

                              Bezig...
                              X