Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantje zet niet door?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Met stekken zweer ik bij ziplock zakjes. Die vind ik handiger te hanteren. Maar een propagator zou net zo goed moeten werken natuurlijk.

    Probleem is de abrupte verandering voor zaadplanten. Die zijn gewend om met moeite te verdampen, dan wordt die kap weggehaald, en dan drogen ze een dag of twee uit. De tijdswinst lijkt me daar mee teniet gedaan. Dat is te counteren door de kap traag te verwijderen, maar de kans op omvallen enzo.. bah.
    Maar goed, ik ben star in mijn mening. Dat botst soms, hier niet gelukkig. Natuurlijk heeft ieder zijn methode en favoriete werkwijze. Dat die mogelijkheid er is, dat vind ik alleen al een mooi iets. Niet elke plantsoort leent zich daar even makkelijk voor namelijk. Ik heb er teveel verschillends per vierkante meter om me nog druk te maken over LV. Allemaal willen ze wat anders, en dan is het nooit goed.

    Voor beginnende kwekers blijf ik wel adviseren: let er niet teveel op, en schrijf problemen toe aan wat anders. Ze hebben meestal wel wat belangrijkers om aan te denken.
    Ik ben wel nog steeds erg benieuwd naar die LV hype en de oorsprong daarvan. Ik zag het zojuist weer in een topic als advies voorbij komen..
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #17
      Ik ben het met je eens hoor, daarom vond ik het ook een leuke onderwerp. Maar ik ga er verder ook niet op in anders kunnen we uren door gaan. Ik vind het gewoon grappig.
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        #18
        Onder TNeon blijven de plantjes een stuk compacter. Daarnaast is het plantje in het begin ook druk onder de grond druk bezig de wortels te laten groeien, dan gebeurt er boven de grond zeer weinig.

        Als je nu al gaat lopen stressen, wens ik je heel veel sterkte toe de rest van de kweek

        Heel herkenbaar overigens ​​​​​​!
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #19
          filedata/fetch?id=1275521&d=1490954100&type=thumb
          Dit was geen stressen van me hoor. Komt allemaal goed.

          Bedankt voor de antwoorden. Ik leer hier dagelijks.


          nu eens uitzoeken wanneer ik ze kan over planten.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by Hobby Bob; 15 March 2017, 10:57.

          Comment


            #20
            Die zijn er wel al klaar voor hoor. Ik zou ze grotere schoenen geven. Even de bodem laten drogen (ivm gewicht en afbrokkelen, natte bodem trekt de wortels aan gort) en dan in een grotere pot.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #21
              Hoe staan ze er bij Hobby Bob ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Haha ja sorry, misschien had ik hier ook ff een linkje bij moeten zetten. Ik heb een kweek verslagje.

                Fingers crossed en hopen op de dames nu:

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ken-kast/page2

                Comment

                Bezig...
                X