Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kaskweek, wel of geen dakisolatie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Kaskweek, wel of geen dakisolatie?

    Korting op 420shop
    Beste forumbezoekers,
    Ik ga deze zomer voor de 2de keer autoflowers nemen, de zaadjes zijn al ontkiemt. Ik ga ze vandaag of morgen zaaien!
    Maar toch heb ik een brandende vraag.

    In mijn tuin heb ik een kas staan, deze kas is op het dak voorzien van bubbeltjes plastic folie wat functioneert als isolatie.(Meestal hang ik hier met vrienden in het weekend dus vandaar)
    Ik ben van plan om mijn autoflowertjes in deze kas te laten groeien maar, ik weet niet of de isolatie de groei bevorderd of juist tegengaat.

    Het blokkeert namelijk het directe zonlicht, maar tegelijkertijd zorgt het ervoor dat de temperaturen niet te extreem worden en redelijk stabiel blijven.

    Weet iemand of ik de isolatie moet verwijderen, of juist niet?

    Alvast bedankt ik hoop zsm antwoord te ontvangen aangezien mijn zaden al ontkiemt zijn,

    mvg, hallo heren

    #2
    Dat probleem heb ik ook Zonder bescherming word het snel te heet in de kas ik heb kleine kas

    Ik weet niet hoe groot jou kas is maak eens een foto zo dat we mee kunnen kijken misschien kan je een raampje open zetten
    Aan de andere kant de planten hebben zon nodig om te groeien. En hoe meer zon hoe beter

    Gr Bella
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      De kas is iets van 4x4x3, heb wel de mogelijkheid om schuifdeuren open te zetten, in dat geval kan ik de isolatie waarschijnlijk wel weghalen, wordt t alleen wel erg koud daar s'nachts..

      Comment


        #4
        Met zo'n mooie werkeloze kas zou ik er gewone planten in zetten.
        Dat levert 10x zoveel wiet op dan 2-maanden-te-vroeg-geplante-autoflowers.
        Zorg in ieder geval voor zoveel mogelijk licht, en als het eens te koud wordt (onder nul) kun je altijd nog een paar handen hooi over de plantjes gooien.

        Mjah, waar ga je dan nu met vrienden hangen ?
        Als er wiet in de kas staat kun je daar niet meer heen.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          2 maanden te vroeg geplant??
          Ik had ergens gelezen dat je autoflowers kunt planten van maart t/m mei. Het is wel verdacht koud dus misschien heb je gelijk!

          De plantjes staan momenteel binnen achter een groot raam waardoor ze alsnog veel licht en warmte opvangen dus ik vermoed dat het wel goed komt.

          En tja, pas wanneer het weer beter wordt gaan de planten de kas in, en in diezelfde periode kunnen we gerust buiten gaan chillen, dus t'probleem lost zichzelf op.

          Comment


            #6
            Ik lees ook weleens dingen, maar dat maakt ze nog niet betrouwbaar.
            Er zijn bijvoorbeeld twintig websites die zeggen dat je autisme krijgt als je veel frietjes eet. Maar dat is onzin.

            Zaaien doen we bij voorkeur na 15 mei, omdat het dan niet meer vriest.
            Als je zonlicht wilt weren, kun je bijvoorbeeld muggen-gaas (wit) in je kas hangen. Dat ziet er sjiek uit, en blokkeert redelijk wat warmte.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              \Ohh, dat is niet zo heel mooi nieuws.

              Maar Autoflowers kunnen toch het hele jaar door geplant worden?, mits er genoeg warmte en zon is.

              Comment


                #8
                Op dit moment groeit het goed, gewoon in de vensterbank.

                Comment


                  #9
                  Je kunt alles het hele jaar door planten.. Mits de omstandigheden goed zijn. Maar zijn die omstandigheden 'acceptabel' 'beneden de maat' of 'onacceptabel' dan houd je er gewoon geen gezond, leuk plantje aan over.

                  Feit blijft dat de zon in de winter, lente en herfst wat minder fel schijnt, achter glas is dat effect nog erger. Ze lijken het goed te doen in het begin - net als aardappels in een donkere lade - maar na verloop van tijd wordt het effect van lichtgebrek wel duidelijk. Een aardappel in een lade zal verpieteren zodra de zetmeelvoorraad op is, een wietplant doet hetzelfde als zijn lobblaadjes leeg zijn en volledig afhankelijk wordt van wat de bodem en de zon te bieden hebben.

                  Een autoflower die 14 uur licht krijgt, waarvan 3-4 uur zons-opkomst en -ondergang (dus weinig sterk licht), doet het minder goed dan een autoflower die 16 uur licht krijgt met dezelfde opkomst en ondergangstijden. Ze heeft gewoon 2 uur meer energie om mee te werken.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  Bezig...
                  X