Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP ! Wie kan mij advies geven ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HELP ! Wie kan mij advies geven ?

    Korting op 420shop
    Ik ben nu met mijn 5de kweek bezig en heb steeds hetzelfde probleem.
    Ik kweek in een tent , 4 potten 10 liter en LEDlampen
    Ik heb 3 soorten aarde al geprobeerd , 2 voedingslijnen .
    's Nachts belicht en overdag belicht.
    Steeds krijgen de jonge planten tussen de 3- 6 weken het volgende:
    - eerst worden de bladeren wat geler.
    -Dan ontstaat er een bruin puntje aan het uiteinde van het blad .
    -Langzaam wordt dit puntje groter , grijs/bruin.
    -En vervolgens het hele blad, wordt dan slap en droogt in.
    Ik weet niet wat er aan de hand is . Wie kan mij advies geven
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    #2
    Het lijkt op de foto of hij staat te verdrogen, maar aangezien je van die mooie blumatmeters hebt staan kan ik dat niet voorstellen. Ik gok erop dat je nu al alle groeivoeding die je mag geven meegeeft aan je water.


    Zomaar wat vragen. Hoeveel water geef je? wat is de temp? PH van je water gecheckt? Hoe geef je water? Voeding? Welke? Hoeveel? Hoevaak? Wat is je lichtschema? Welke lamp gebruik je? Wat voor planten staan er?
    En neem ook een foto van je hele tent. Zo kunnen we niet veel zeggen.
    Last edited by Ronthebudman; 12 April 2017, 09:16.

    Comment


      #3
      Jah, ik heb ook wel wat meer info nodig dan dit.

      Probeer het de eerste 6 weken eens zonder voeding.

      Wat heb je precies gegeven en hoe vaak en hoe veel ?
      Welke grond staan ze op ?
      Waarmee pas je de pH aan ?
      Welke pH meter heb je ?
      Welke stand hou je aan op de tensiometer ?
      Heb je de tensio wel op mbar staan ? (niet op kPa of Psi)
      Welke led heb je, hoe ver hangtie precies boven de planten ?
      Waarom post je niet in de helpdesk ?

      5x hetzelfde probleem, ghehe...
      En dan nog denken dat wietkwekers niet eigenwijs zijn.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        fijn dat jullie me willen helpen. Ik heb nu even geen tijd maar geef morgen of overmorgen op alle vragen een antwoord.
        Super bedankt voor de aandacht ?
        Ik lees : "Waarom post je niet in de helpdesk ?" Kan ik beter dus daar mijn verhaal kwijt ?

        Comment


          #5
          je kan er ook lezen.
          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

          Comment


            #6
            Hier komen dan (eindelijk) de antwoorden op de vragen :
            Ik heb nu 4 x Northern light en vorige sessies waren vooral superskunks.(allen feminized)
            Ik heb als grondsoorten geprobeerd de Batmix, all-mix en gebruik nu een combi van batmix en all-mix.
            Ik gebruik 10 liter potten ( 4 stuks in een tent van 90 x 90 cm). Potten zijn zwart en hebben onderin gaten en staan in een schaal.
            Ik heb de tensiometer tussen de 50 ( na water geven) en 150 staan

            Bij de start stonden de tensios gemiddeld op 80
            Na 1,5 week en na bewaterd : Ik gebruik de Canna lijn.
            Heb ongeveer 300 cc per plant gegeven : helft boven in de pot en de andere helft in het schaaltje onder de pot
            Heb Rhizotonic en Cannazym en Terra Vega volgens het schema aangehouden van Canna Terra.
            PH heb ik niet aangepast Ph was ca 6.3
            EC was 1.7 ( en ben bang dat dit te hoog is ??? voor de jonge plantjes van .. weken)
            weer 1, 5 week later bewaterd met Rhizotonic en Cannazym en Terra Vega volgens het schema
            (wat opvallend was dat 2 dagen later een plant (die nog niet bruin was , binnen een dag bruin werd: dus vermoeden van overbemesting lijkt juist ??)

            Ik had 2 x ledlamp 180W Spectrabox Pro-IV. Voor 2 weken geleden ging hier een lamp van stuk en heb als tweede een KIND 500 K3 L300 LED lamp er bij.
            Afstand nog steeds op 60 cm
            Temperatuur is savonds 19 graden en overdag 27 (een dag 31 geweest waarna ik de de lucht inblaas direct van buiten heb genomen , voorheen gebruikte ik binnenlucht voor de inblaas.
            Luchtvochtigheid tussen de 40 en 60 %

            Hopelijk zien jullie mijn probleem
            PS : de fotos die gepost had : deze zijn niet allemaal van mijn laatste kweek maar geven wel het probleem aan wat ik steeds heb
            Last edited by robje; 15 April 2017, 18:57. Reden: PS : de fotos die gepost had : deze zijn niet allemaal van mijn laatste kweek maar geven wel het probleem aan wat ik steed heb

            Comment


              #7
              Druk je de bodem aan, als je de potten vult of als je de planten poot?

              Ik zie zulke problemen ook ontstaan bij mijn eigen planten als de bodem te compact is. De bladeren krijgen symptomen van zowel uitdroging, als verzuipen. Omdat er te weinig zuurstof in de potten komt.
              Vaak verhelpen wormen dat probleem voor een deel, maar meestal moet ik dan een volledige aanpassing doen aan de bodemsamenstelling (meer luchtig substraat nemen).

              Edit: en inderdaad, je voedt te vroeg al te stevig. Ze staan in batmix/allmix, daar zit genoeg in voor tenminste 6 weken. Daarna zou je mondjesmaat moeten voeden. Dat is ontzettend weinig, weet ik. Maar zo is het nu eenmaal. Als je netjes voedt, gaat een fles toch gauw twee of drie rondes mee.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Als je op grond kweekt en je gebruikt Promix van Plagron in combinatie van Alga grow en Alga bloom. Dan hoef je al niet met een ph meter te werken. In de meeste voeding zit al ph min.Promix is totaal niet voorbemest. Ik zelf vind dat heel fijn. Nu weet ik namelijk wel wat de dames binnen krijgen. Ik doe liever zelf bepalen wat ze aan voeding binnen krijgen. En als je met een led lamp draait kun je het beste je voeding met 25% verhogen.

                Comment


                  #9
                  Beste Rob. Ik kweek ook met led. Mijn lampen zijn ook 300 watt uitstraal. Maar ik heb ze op 40 cm hoogte hangen.

                  Comment

                  Bezig...
                  X