Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

strek voorkomen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    strek voorkomen

    Korting op 420shop
    Verse zaailingen die binnen voor het raam teveel warmte en te weinig licht krijgen, zullen lang en iel worden en kun je in de meeste gevallen in je groene bak gooien. Soms proberen mensen nog met stokjes de boel overeind te houden, maar eigenlijk is het gewoon een kansloze onderneming als er teveel strek heeft opgetreden.

    Dit jaar wil ik een paar mensen helpen die voor het eerst een buitenkweek gaan doen voor medische doeleinden. Echter ik ben een binnenkweker dus het is een gevalletje de lamme leert de blinde lopen.

    De eerste bedreiging die ik voel aankomen is strek. Als ik zelf ontkiem, zorg ik dat ik mijn kweekled of TL-balkjes boven de plantjes hang. Echter wil ik die mensen niet opzadelen met de aankoop van allerlei meuk.

    Kortom, wat zijn jullie low-budget tips om geen strekproblemen te krijgen?

    Mijn voorlopige idee is om de propagator buiten te zetten, zodat de temperatuur niet te hoog wordt en de zon goed bij de zaailingen kan komen. Nog meer hardcore is uberhaupt geen prop te gebruiken, maar met het rare weer momenteel zie ik dat eigenlijk niet zo zitten.

    #2
    Je begint op de verkeerde voet als je 't mij vraagt.
    Je wilt binnen beginnen, dat hoeft helemaal niet. Maar dan moet je wachten tot eind april, begin mei. De planten halen dan alsnog makkelijk 2,5 meter hoogte (en breedte) voor de herfst.
    Waarom zou je dan eerder beginnen? Ik doe het zelf omdat ik het grappig vind, ik kan de zaden missen en het verlies boeit me totaal niet. Er is geen medicijn of voorraad van afhankelijk. Ik doe het uit luxe.

    Als je die luxe niet hebt, waarom dan vroeg beginnen achter een raam? Wacht een maandje, en je planten krijgen de volle klap zon. Propagator is dan enkel tegen de vogels, maar een stuk gaas werkt net zo goed.

    Een andere budgetoplossing is 6-bap. Die remt auxine. Maar dat kost wel een tientje, en drie weken wachten op chinese post. Ongeveer net zo lang als wachten tot het lekker weer is buiten.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Ik vind strek niet zo groot probleem wat mer aarde in de pot en de trek is weg
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Waarom moeilijk doen als het simpel kan... thanx LR2... gewoon geduld hebben dus

        Comment


          #5
          belladonna een beetje strek kun je inderdaad mooi wegwerken, maar teveel is zonde van je inspanning...

          Comment


            #6
            Sonde lol een plant kent het woord sonde niet
            God was never on your side..

            Comment

            Bezig...
            X