Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele blad, kleins af aan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    gele blad, kleins af aan

    Korting op 420shop
    Goedemorgen Medekwekers!

    Ik heb sinds kort een paar plantjes staan voor de vensterbank, een hiervan word nu al geel. Zou dit kunnen omdat ik hem al heb moeten verpotten in zijn groei?

    Of is dit wegens kou, verkeerde water etc?
    Hij staat momenteel in een klein broei kastje die ik zelf gemaakt heb met derest.

    Ik snap dat ik me er niet druk om moet maken, maar wil niet dat het me vaker overkomt, omdat dit slecht kan zijn voor miin begin.

    Groetjes!

    PS: Zou dit op zijn grootte al een tekort aan calcium zijn? Nee toch?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Cocosgrond bevat geen voedingsstoffen en is moeilijk qua wateren; de toplaag kan kurkdroog zijn en de onderlaag zeiknat.
    Maar dat moet ik zelf maar opmaken uit een plaatje, veel meer info geeft je namelijk niet. Dat bemoeilijkt een diagnose.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Staat ie niet te nat ? Zo klein hebben ze vaak nog niet veel water nodig, grond ziet erg vochtig uit..
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Te nat zou het misschien wel kunnen zijn, niet te weten dat ze geel zouden kleuren als er teveel vocht in het aarde zit.
        Verder heb ik er normale potgrond in zitten en een PP wiet zaadje, niks bijzonders.

        Comment


          #5
          PP kan toch een prima wietje opleveren

          Water geven langs de rand van de pot, niet op de plant.
          Ja, en een stukkie minder, maar da's wel duidelijk.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Die aarde vind ik toch aardig veel op cocos lijken. Ik zou als ik jou was de verpakking even controleren; mocht het toch cocos zijn, dan kun je beter nu overstappen op potgrond, in plaats van de hele kweek met problemen blijven zitten.
            Als het echt normale potgrond is, dan moet ik even bij Hans Anders op bezoek
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Die aarde vind ik toch aardig veel op cocos lijken. Ik zou als ik jou was de verpakking even controleren; mocht het toch cocos zijn, dan kun je beter nu overstappen op potgrond, in plaats van de hele kweek met problemen blijven zitten.
              Als het echt normale potgrond is, dan moet ik even bij Hans Anders op bezoek
              Tis normale Potgrond van de Albertheijn
              Dusss? Tijd voor een afspraak? Haha!

              Comment


                #8
                Rij ff naar een growshop om een zak goede aarde te halen. Dit blijft tobben zo

                Comment

                Bezig...
                X