Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn deze toppen oogstrijp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zijn deze toppen oogstrijp?

    Korting op 420shop
    Hallo, ik heb diverse topics doorgelezen en weet al weer veel meer.
    Onderstaande foto's zijn mijn eerste kweek, de vraag is of deze toppen oogstrijp zijn?

    1)

    29-4-2017.JPG

    2)

    29-4-2017-1.JPG

    3)

    29-4-2017-2.JPG

    Tot slot nog een overzichtsfoto van mijn kweekruimte met de planten erin.

    SAM_0365.JPG

    Graag zinvolle reacties.


    #2
    Bekijk de trichomen met een microscoopje dat is gewoon weg de enige manier er iets zinnigs van te zeggen.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        HEMA en andere hobbywinkeltjes (action e.d.) verkopen ook lensjes voor je telefoon met circa 40x vergroting. Die zijn wellicht handig in de toekomst. Die kosten om en nabij de 6 euro.

        Op het blote oog zou ik zeggen dat de toppen best nog wat mogen zwellen, maar als je bladeren al zo ver heengegaan zijn, dan weet ik niet of dat nog zin heeft. Dan zul je het een aantal weken moeten volgen, en wanneer de zwelling niet meer plaatsvindt kun je de boel omhalen.
        Geef ze nog een weekje, en dan kun je hakken. Kan ook vandaag al.. Wat jij wilt. Met deze foto's is er helaas weinig van te zeggen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Dank je wel voor de reactie,
          de planten zijn eind februari in bloei gegaan, dat is nu 9 weken.
          Sommige vormen nog steeds nieuwe haartjes en zijn dus nog niet klaar.
          De bovenste 3 zijn het verst in hun ontwikkeling.

          Ik kijk 't nog een weekje aan.

          Trouwens, bedankt voor de tip over het lensje, ik wist niet eens dat die dingen bestonden.
          Dat gaat me goed van pas komen.

          Comment


            #6
            Planten kunnen soms in 'dubbelbloei' gaan, dan ontstaan er opnieuw plukken pistels, maar dit zegt niet dat je plant nog niet geoogst kan worden. Je ziet dan in de nieuwe bloei clear trichomen verschijnen, terwijl in de 'eerdere' bloet trichomen al amber kleuren.
            Als je vaped kun je een plukje verse wiet proberen

            Weet dat tijdens het drogen de trichomen nog iets doorkleuren.

            Je kan natuurlijk ook in etappes oogsten, bijv. Elke 2 dagen een plant, dan merk je vanzelf welk oogst moment voor jou het beste is.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              En op je gsm heb je apps die macro's maken ook. Kan je duidelijk de kleur van de trichomes mee bekijken. Je kan het zelfs met het blote oog zien. Maar op foto is dat onmogelijk te zeggen. Al lijkt de meerderheid al klaar.


              Hoe werkt de zoekfunctie op het nieuwe forum? Tis dat we dit elke week wel is posten...

              Comment


                #8
                wietje ziet er goed uit,kap de helft en laat de rest nog weekje staan,dan weet je wanneer je de volgende keer moet oogsten,maar zo te zien is het al goed rookbaar
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #9
                  Sorry voor een herhaling van dit topic, ik heb veel gelezen maar kan onmogelijk alles lezen.
                  En ik ben een beetje onzeker over het juiste tijdstip van oogsten, dat is een bijkomende factor.
                  Verder snap ik best dat anderen moe worden van steeds maar dezelfde antwoorden herhalen.

                  Ik vaporize de wiet en ik lees dat je ook verse, ongedroogde wiet kunt vapen.
                  Is dat niet gevaarlijk, alle voedingswater in de top verdampt dan ook mee, dat lijkt me niet echt de bedoeling maar ik kan me vergissen.

                  Dat van dat herhaaldelijk doorbloeien merk ik ook.
                  Een week geleden dacht ik dat er een klaar was om te oogsten en toen kwamen er weer nieuwe haartjes.
                  Ik zal ook die plant eens grondig bekijken.

                  Dat van in etappes oogsten vind ik een prima idee, daar had ik nog niet aan gedacht.
                  Op die manier kan ik inderdaad leren wat de beste tijd voor mij is om te oogsten.

                  Inmiddels ben ik online op zoek gegaan naar een microscoop en er zijn kleine, handige zakmicroscopen te koop voor niet al teveel geld.
                  Ik zoek daar wel een goede, betrouwbare uit met als alternatief dat lensje van de Hema achter de hand.

                  Hartelijk dank voor de antwoorden, het geeft me een wat zekerder gevoel over het geheel.
                  Er hangt veel van af voor mij, de reguliere medische wereld wil niet meewerken met het voorschrijven van cannabis voor psychische problemen/ziekten.
                  En daar heb ik mee te maken, wiet met een opwekkende, ontspannende high werkt bij mij prima op de zeer depressieve perioden in m'n leven.
                  Van anti-depressiva wordt ik zo hyper als de pest dus daar ben ik jaren geleden al mee gestopt.
                  En, als ik echt hyper wordt is wiet waar je heftig bodystoned van wordt ook een uitkomst, gelukkig heb ik dat soort perioden niet vaak meer, da's namelijk nog veel heftiger dan erg somber zijn.
                  Last edited by Kastanje57; 29 April 2017, 17:20.

                  Comment


                    #10
                    Ik zou hem kappen!

                    Comment


                      #11
                      Ik heb een paar kleine topjes na een paar dagen in het donker heel voorzichtig in de magnetron gedroogd.
                      Telkens 10 sec aan en dan een tijdje wachten en weer 10 sec enz.
                      De wiet is goed, precies zoals ik het hebben wilde.

                      Natuurlijk, de smaak is nog niet okay maar dat komt wel na voldoende droging.
                      Maar scherp is het helemaal niet, bitterzoet en dat gaat enkel nog beter worden richting zoetbitter.

                      Hartelijk dank voor alle hulp en wijze raad die ik hier gekregen heb.
                      Ik ben een gelukkig en tevreden mens.

                      Comment


                        #12
                        Mooi resultaat Kastanje, goed gelukt!

                        3d1a615c0ca1a579afbdb01b3d2ffe8a_smiley-face-emotions-clip-art-thumbs-up-emoji-clipart_512-430.jpeg
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment

                        Bezig...
                        X