Bladproblemen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Vinnyfarming
    Senior Stoner
    Member
    • May 2017
    • 29

    #1

    Bladproblemen

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal.
    ik ben aan mijn eerste kweekje bezig. 2plantjes purple en 1plantje bubblegum. Ze staan binnen voor de venster in de zon. Bij goed weer staan ze buiten in een serre (in volle zon). Ze zijn nu ongeveer een maandje oud. Ze beginnen vlekjes op de blaadjes te krijgen en de puntjes van de blaadjes worden bruin. Wat kan ik hieraan doen? Please help
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #2
    Dat gebeurt als de plant gewend is aan weinig licht, en dan de volle bak zonlicht krijgt: verbranding.

    Om die reden raad ik af om binnen te beginnen: Je maakt in basis een slappe plant die een soms dodelijke mokerslag krijgt op het moment dat die buiten komt.

    Daar kun je niks aan doen, of twee dingen:
    - De plant in de schaduw laten voor 1 week. Dat helpt misschien.
    - De plant in de volle zon zetten en daar laten. Dan gebeurt het niet elke keer opnieuw.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • Vinnyfarming
      Senior Stoner
      Member
      • May 2017
      • 29

      #3
      Dan heb ik nog een vraagje, wat is de laagste temperatuur dat die plantjes mogen hebben als ze buiten staan? Ze zijn 1maandje.

      Comment

      • Vinnyfarming
        Senior Stoner
        Member
        • May 2017
        • 29

        #4
        Stengeltje zit ook onder de vlekjes
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment

        • Vinnyfarming
          Senior Stoner
          Member
          • May 2017
          • 29

          #5
          Dus ik kan hem gerust buiten in de zon zetten en hij zal niet stuk gaan? Het probleem is dat het de volgende dagen zal regenen en dat hij daarom binnen moet blijven. En daarnaa weer zon en dan weer slecht weer... zal de plant hierdoor stuk gaan?

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            In de helpdesk is een heel speciaal topic over bladproblemen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Vraag je nu werkelijk, of een plant die afkomstig is uit de natuur, tegen de natuur zou kunnen?
              "De plant moet naar binnen." Van wie?

              De laagste temperatuur die ze bij mij doorstaan hebben is -5 graden C.

              De vlekken op de stam lijken me wel problematisch, doet me denken aan schimmel.
              Staan ze niet te nat?
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • Vinnyfarming
                Senior Stoner
                Member
                • May 2017
                • 29

                #8
                Stonden wel ge nat. Ik laat ze nu enkele dagen droog worden. Verdwijnt de schimmel dan vanzelf?

                Comment

                • Stemma
                  Exquisite Grower
                  420 Member
                  • Mar 2014
                  • 7415

                  #9
                  Nee, schimmel tast de plant aan en gaat niet vanzelf weg. Ik zou, hoe jammer ook, dit plantje een staatsbegrafenis geven

                  En waarom in godsnaam vastzetten met een tie-rip?
                  Zo creƫer je een suicidale plant!
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment

                  • Vinnyfarming
                    Senior Stoner
                    Member
                    • May 2017
                    • 29

                    #10
                    Hoe krijg ik de schimmel dan weer weg?

                    Comment

                    • Vinnyfarming
                      Senior Stoner
                      Member
                      • May 2017
                      • 29

                      #11
                      Zou het plantje nog te redden zijn met product tegen schimmel en als ik de tie-rip weg haal?

                      Comment

                      • Stemma
                        Exquisite Grower
                        420 Member
                        • Mar 2014
                        • 7415

                        #12
                        Lees wat kweekverslagen en begin opnieuw
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment

                        Bezig...