Plant met raar gedrag, wat kan ik doen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • RSlover
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Apr 2017
    • 14

    #1

    Plant met raar gedrag, wat kan ik doen?

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    Ik wou deze zomer voor de eerste keer een AF kweken in de serre. Tot enkele maanden terug is alles goed verlopen en de plant zag er tot de dag van vandaag zeer gezond uit. Toen de plant begonnen was met bloeien merkte ik dat de plant ook bleef groeien met als gevolg dat ik lange takken heb met weinig bloemen op. Hoe kan ik de plant doen stoppen met groeien en ze zich meer laten focussen op bloeien? de bloeiperiodeis nu iets langer als 1maand aan de gang. Foto's in blijage.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • belladonna
    Guru of all Growers
    Lucky Member
    • Aug 2008
    • 10674

    #2
    Je kan een plant niks laten doen , een plant trek zijn eigen plan geloof me het komt goed
    God was never on your side..

    Comment

    • beowulf
      Exquisite Grower
      MemberLucky Member
      • Nov 2008
      • 6495

      #3
      Nee dat komt niet goed, ik zie alleen enkelvingerige bladeren. Wat bedoel je met tot enkele maanden geleden ging alles goed? Een autoflower is in drie maanden afgebloeid. Ik gok dat je een non autoflower begonnen bent die door de korte dagen direct in bloei is gegaan en vervolgens gerevegged is met de lente. Dat is eentje om weg te gooien.

      Comment

      • RSlover
        Plantje
        Nieuw Lid
        • Apr 2017
        • 14

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
        Nee dat komt niet goed, ik zie alleen enkelvingerige bladeren. Wat bedoel je met tot enkele maanden geleden ging alles goed? Een autoflower is in drie maanden afgebloeid. Ik gok dat je een non autoflower begonnen bent die door de korte dagen direct in bloei is gegaan en vervolgens gerevegged is met de lente. Dat is eentje om weg te gooien.
        Dat dacht ik ook eerst, maar dan vraag ik me ook af: hoe komt het dan dat ze blijft pistils aanmaken? En heb ook een nieuwe van dezelfde soort uitgekiemd en deze waren ook al heel vroeg in bloei.. spijtig genoeg mannetjes maar dat volstond voor mij om te besluiten dat het een AF soort was..

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #5
          Mazar autoflowers willen nog weleens zulke topgroei hebben.
          Deze structuur is vrij normaal bij een lichtgebrek, maar kan ook genetisch veroorzaakt worden.
          Soorten die diep sativa zijn, zoals dr. Grinspoon kunnen zulke topgroei krijgen.

          Maar nu, wat doe je er aan? Daar heb ik geen antwoord op helaas. Het lijkt dat je gewoon een pech ronde hebt. In een hoge uitzondering zou je kunnen proberen de boel te koesteren met 6-bap. Dat is een hormoon dat er voor zorgt dat de plant meer de breedte in gaat, in plaats van de hoogte. Maar op dit stadium gaat dat weinig verschil maken ben ik bang.

          Als dit reveg zou zijn, dan zou die nu inmiddels afgelopen moeten zijn; mijn bloeiende planten zijn reeds in groei nadat ze even gebloeid hebben deze lente.
          Zelf zou ik ze nog een week laten staan, en dan ergens in een hoekje gooien. Misschien komt er nog wat aan, maar reken daar liever niet op.
          Stuur wel een mailtje naar de fabrikant, met foto's en uitleg over hoe je ze behandeld hebt. Dan heb je wel recht op een kleine vergoeding in mijn ogen; je hebt immers niet gekregen wat er beloofd is, een plant die rookbare wiet levert.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • RSlover
            Plantje
            Nieuw Lid
            • Apr 2017
            • 14

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door LR2
            Mazar autoflowers willen nog weleens zulke topgroei hebben.
            Deze structuur is vrij normaal bij een lichtgebrek, maar kan ook genetisch veroorzaakt worden.
            Soorten die diep sativa zijn, zoals dr. Grinspoon kunnen zulke topgroei krijgen.

            Maar nu, wat doe je er aan? Daar heb ik geen antwoord op helaas. Het lijkt dat je gewoon een pech ronde hebt. In een hoge uitzondering zou je kunnen proberen de boel te koesteren met 6-bap. Dat is een hormoon dat er voor zorgt dat de plant meer de breedte in gaat, in plaats van de hoogte. Maar op dit stadium gaat dat weinig verschil maken ben ik bang.

            Als dit reveg zou zijn, dan zou die nu inmiddels afgelopen moeten zijn; mijn bloeiende planten zijn reeds in groei nadat ze even gebloeid hebben deze lente.
            Zelf zou ik ze nog een week laten staan, en dan ergens in een hoekje gooien. Misschien komt er nog wat aan, maar reken daar liever niet op.
            Stuur wel een mailtje naar de fabrikant, met foto's en uitleg over hoe je ze behandeld hebt. Dan heb je wel recht op een kleine vergoeding in mijn ogen; je hebt immers niet gekregen wat er beloofd is, een plant die rookbare wiet levert.
            Bedankt voor je nuttige antwoord! Het beste wat ik nu kan doen is dus gewoon afwachten tot wanneer de pistils bruin worden en nadien zie ik wel ..

            Comment

            • belladonna
              Guru of all Growers
              Lucky Member
              • Aug 2008
              • 10674

              #7
              Das nu juist wat ik zei
              God was never on your side..

              Comment

              • beowulf
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 6495

                #8
                Als er mannetjes tussen zaten is het wel heel wsl geen autoflower. De autoflower zaden van azarius zijn bv allemaal feminised. De kans dat je reguliere autoflowers gekocht hebt is heel klein. Welke soort van welke zaadbank? Ik blijf bij reveg en weggooien.

                Comment

                • RSlover
                  Plantje
                  Nieuw Lid
                  • Apr 2017
                  • 14

                  #9
                  zelfde plant 1 week later, staat vaak in de zon nu, ziet dit er beter al beter uit?
                  en btw zaadjes komen van een misoogst door bevruchte kweek van vriend... dusja
                  Attached Files

                  Comment

                  • beowulf
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2008
                    • 6495

                    #10
                    Dan is die zeker om weg te gooien.

                    Comment

                    Bezig...