Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hangende blaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Mischien beetje Wortelstimulator geven . zo ook kunnen werken en meer licht (watt)

    Comment


      #17
      Die staat wel degelijk te nat.

      Hydro maakt gebruik van een eb en vloed systeem; vol laten lopen en leeg laten lopen. De cohesiekracht van water zorgt er dan voor dat er iets meer water wordt weggetrokken uit de grond dan bij normaal water geven; een badputje loopt ook sneller leeg als er een vortex ontstaat, het water trekt zichzelf letterlijk de afvoer in. Bij hydrokweek is dat net zo, daarnaast wordt er gewaterd tot de grond nat is, en niet volledig verzopen - als het goed is. De toplaag kan dan nog droog zijn, en op die manier restvocht aantrekken en verdampen. Dan ontstaat er een redelijk luchtige bodem, mits die niet aangedrukt wordt (zoals op de foto's te zien lijkt). Daardoor blijft in de hydrokweek de boel redelijk in balans, maar in losse potten niet.

      Deze cocos is waarschijnlijk gaan schimmelen, en die schimmel is op de wortel geslagen. Dit plantje leeft overmorgen niet meer denk ik.
      Cocos is gewoon een lastig medium om op te kweken. Ik blijf er van weg, behalve als ik schimmels wil kweken; oesterzwam en andere houtlovers gaan er hartstikke goed op. Dat zijn toevallig ook schimmels die planten graag aantasten; ze leven van vezels en cellulose.

      Het kan ook goed een pH probleem zijn; cocos heeft geen buffer.
      Maar aan de staat van het plantje te zien, lijkt het me niet super belangrijk om nu nog een oorzaak te vinden. Want ik denk niet dat ze het gaat halen. Het is zinvoller om er een goede les uit te trekken denk ik. Dat stemt wat positiever
      Last edited by LR2; 29 May 2017, 19:48. Reden: adhesie/cohesiekracht
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #18
        Heb jaren gekweekt op kokosgrond en ben bang dat het daaraan ligt...
        Deze grond kan zout bevatten en had het zelfde resultaat wat ik hier zie...
        Denk dat er onvoldoende wortels gevormd worden en het plantje zich niet lekker voelt!
        Ben daarom overgestapt op goedkope potgrond van de Jumbo, tijdens de bloei wat voeding erbij werkt prima!
        Bij deze een foto en denk ( helaas) dat jij hier ook mee te kampen hebt, hier een oude foto na vijf weken groei...
        Na ruim tien weken was de groei gelijk gebleven dus maar gestopt, heel jammer en sterkte......
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Last edited by Ipie; 30 May 2017, 07:52.

        Comment


          #19
          Als je cocos eerst goed schoon spoelt heb je dit niet zo snel.

          Emmer met 10L cocos, dat zet je een dag onder water met H2O2 (35% 2ml/L) en daarna uitlekken
          Dan gooi je er 2-3 emmers water met pH5.5//EC0.8 doorheen.
          De laatste liter water die eruit lekt vang je op en meet je de pH en EC van.
          Als die ongeveer gelijk zijn aan wat je erin gooit is je cocos klaar.

          Tja cocos zou ik ook niet aanraden voor beginners. Het is niet zo simpel als gewone aarde.
          En inderdaad..even opnieuw beginnen.

          (handschoentjes aan en veilig werken. Waterstofperoxide 35% is een agressief goedje)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X