Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slappe bladeren HELP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Slappe bladeren HELP

    Korting op 420shop
    Hey ik heb het volgende probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen

    mijn sour diesel haar bladeren gaan hangen maar de steeltjes zijn nog wel stevig als je me snapt
    Het plantje staat nog in een pot met potgrond maar het plantje gaat waarneer ik denk dat het tijd is de grond in
    ik gebruik verder geen voeding en probeer zoveel mogelijk regenwater te geven in plaats van kraanwater

    ik moet wel erbij vertellen dat mijn plantje zoals je kan zien in de foto onder 2 burolampen staan zodat ze nog enige vorm van licht krijgen zonder kapot te waaien buiten
    het plantje heeft 2 dagen zo onder dit licht gestaan
    ik kon ze ook hele dagen in de schuur zetten maar dan zouden ze donker staan en in me huis is er nergens plek voor zonder dat me huisgenoten of huisdieren er last van hebben

    ik heb 1 foto van het blad en 1 foto van hoe het stond
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    onder 2 burolampen staan zodat ze nog enige vorm van licht krijgen zonder kapot te waaien buiten
    het plantje heeft 2 dagen zo onder dit licht gestaan
    Daar heb je de oorzaak van het probleem dus..

    Iets diepgaander: je planten maken groeihormonen, die worden afgebroken door fel licht. Als je dat licht wegneemt, is er teveel hormoon, en zal het blad van binnenuit doorgroeien terwijl de buitenkant dat niet doet. Dan trekken ze bol.

    Wind, tsja, als je daar bang voor bent dan ga je een moeilijk jaar tegemoet.. Het zal vast nog eens gaan waaien, misschien wel een paar weken achter elkaar..
    Binnenzetten van planten vind ik zelf onzin; de schade die je voorkomt die breng je nu zelf toe - in een andere vorm misschien - maar de achterstand is hetzelfde.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Daar heb je de oorzaak van het probleem dus..

      Iets diepgaander: je planten maken groeihormonen, die worden afgebroken door fel licht. Als je dat licht wegneemt, is er teveel hormoon, en zal het blad van binnenuit doorgroeien terwijl de buitenkant dat niet doet. Dan trekken ze bol.

      Wind, tsja, als je daar bang voor bent dan ga je een moeilijk jaar tegemoet.. Het zal vast nog eens gaan waaien, misschien wel een paar weken achter elkaar..
      Binnenzetten van planten vind ik zelf onzin; de schade die je voorkomt die breng je nu zelf toe - in een andere vorm misschien - maar de achterstand is hetzelfde.
      Bedoel je dat groeihormenen pas 'verbuikt' worden als er genoeg licht aan te pas komt en dat dit nu niet voldoende is (of het plantje zich al eerst geschikt had naar de zon)?
      Ik leer hier telkens weer iets nieuws bij...
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Nee, precies omgekeerd. De wortel maakt auxine, een celstrekkend hormoon, dat wordt afgebroken door licht. Vandaar dat planten onder een stevige lamp minder strekken dan met een kaarsje. Met kaarslicht (of ander minder sterk licht) krijgt die auxine de overhand omdat het niet geremd wordt. Dat heeft als gevolg dat de cellen ongeremd lekker door kunnen strekken. Bij zaailingen krijg je spaghetti, bij grotere planten krijg je ielige planten met bollend blad en lange stelen.

      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Daar heb je de oorzaak van het probleem dus..

      Iets diepgaander: je planten maken groeihormonen, die worden afgebroken door fel licht. Als je dat licht wegneemt, is er teveel hormoon, en zal het blad van binnenuit doorgroeien terwijl de buitenkant dat niet doet. Dan trekken ze bol.

      Wind, tsja, als je daar bang voor bent dan ga je een moeilijk jaar tegemoet.. Het zal vast nog eens gaan waaien, misschien wel een paar weken achter elkaar..
      Binnenzetten van planten vind ik zelf onzin; de schade die je voorkomt die breng je nu zelf toe - in een andere vorm misschien - maar de achterstand is hetzelfde.
      Bedankt voor het reageren het is niet dat ik er bang voor ben maar ik woon dicht bij de zee en het kan hier echt goed waaien op de dag dat ik ze binnen heb gezet was er code geel opgegeven
      Niet dat dit een goed excuus is ervoor

      Maar als ik ze gwn weer buiten zet dan zou het toch gewoon weer goed moeten komen

      en nogmaals bedankt voor het helpen

      Comment


        #5
        Er als de bliksem mee naar buiten en vanonder die bureaulampjes vandaan Die doen zo goed als niks voor je plant. Misschien kan je buiten een kleine bescherming bouwen voor de te harde windstoten.

        Comment


          #6
          Als je ze buiten zet dan moet het weer goed komen ja.
          Maar ik zou wel gaan kijken of je er iets op kunt verzinnen. De planten laag houden is een goed begin, vastzetten met betongaas kan ook helpen; dan breken de takken niet af.

          Wiet kan ontzettend veerkrachtig en stevig worden, zolang het maar flink wat wind voor de kiezen krijgt. De plant zal vanzelf sterker weefsel gaan maken (denk aan botbreuken, zo werkt het ook met de plant op micro-niveau).
          Met sterke wind heb ik voorgaande jaren steeds de pot verankerd met haringen en wat draad. Dat heeft me in 5 jaar slechts een enkel takje gekost.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #7
            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Als je ze buiten zet dan moet het weer goed komen ja.
            Maar ik zou wel gaan kijken of je er iets op kunt verzinnen. De planten laag houden is een goed begin, vastzetten met betongaas kan ook helpen; dan breken de takken niet af.

            Wiet kan ontzettend veerkrachtig en stevig worden, zolang het maar flink wat wind voor de kiezen krijgt. De plant zal vanzelf sterker weefsel gaan maken (denk aan botbreuken, zo werkt het ook met de plant op micro-niveau).
            Met sterke wind heb ik voorgaande jaren steeds de pot verankerd met haringen en wat draad. Dat heeft me in 5 jaar slechts een enkel takje gekost.
            Hey srry dat ik nog eens stoor
            maar ik heb nog een klein vraagje mocht je het nog zien
            ik heb nu zoon florabest lidl tuinkas
            buiten en de vraag of dit een beetje redelijke kas is is het handiger als ik jongen plantjes en de wat volwassener planten in of uit de kas laat staan

            deze vraag omdat ik nu een kas heb staan in me tuin en ja het is altijd beter als ik iets meer kennis heb zodat ik meer opbrengst heb aan het einde

            Comment


              #8

              Comment


                #9
                Kassen worden snel te heet van binnen, en die waaien nog makkelijker weg dan een losse plant. Met alle gevolgen van dien (bij de buren op kunnen halen bijvoorbeeld).
                Ik ben er geen fan van.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #10
                  Dan denk ik dat ik het weer gewoon in de gaten hou en mocht het hard regen en/of waaien dan zet ik ze in me kas maar ik ga ze niet vertroetellen
                  wil niet teveel als moeder natuur spelen wil het plantje enkel beschermen en het beste geven dat ze nodig heeft
                  maar laatste keer dat het hard waaiden lag alles in me tuin om heb gelukkig me zaailingen nog kunnen reden er is er maar 1 aan het dood gaan die ik nog probeer te reden
                  maar bedankt voor de info
                  en ook voor jou LR2

                  Comment

                  Bezig...
                  X