Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower vraagjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower vraagjes

    Korting op 420shop
    Ik heb een paar auto's staan, die week negen in gegaan zijn. Nog niet klaar om te oogsten, maar misschien wel voor het volgende:

    Ze staan op Allmix van Plagron en hebben nog nooit voeding bij gehad. Het blad is mooi groen en geeft geen tekenen van ondervoeding. Is het wel een optie om de plant een klein beetje biologische moestuin voeding te geven voor misschien een laatste duwtje naar de toppen?

    Vraag twee: is het gebruikelijk of wenselijk om de grote bladeren eraf te knippen, zodat alles naar de toppen gaat? Ik denk dat de plant nog een 1,5 week te gaan heeft.

    #2
    Pics ervan:

    IMG_4718.JPGIMG_4721.JPGIMG_4720.JPG

    Comment


      #3
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        De trichomes weet ik van ja. Ben toch ook benieuwd naar de voordelen van het weghalen dan. De twee kanten van het verhaal zeg maar.

        Iemand?

        Comment


          #5
          Als ik buitenkweek dan laat ik elk gezond blad eraan. Nu bij m'n eerste binnenkweek heb ik de onderste bladeren onder het scrognet wel verwijderd. Die bladeren vangen geen licht meer omdat je de plantjes horizontaal laat groeien. Als ik merk dat een blad amper licht ontvangt, dan gaat die eraf. Mijn logische redenering is dat als je plant energie moet steken in een blad dat geen licht ontvangt, dit nutteloos is. Goed, bladeren zorgen ook voor het ademen van de plant, dus verwijderen van bladeren gebeurt hier wel in evenwicht.
          Bij buitenplanten valt het licht heel anders, meer verdeeld over de hele plant. Daar hebben praktisch alle bladeren evenveel licht, ook afhankelijk van de strain weliswaar.

          Comment


            #6
            Elk blad wekt een surplus aan energie op, anders werpt de plant het zelf af. Planten zijn razend efficient voor zichzelf. Energievreters die niks opleveren, sterven vanzelf.
            Blad weghalen staat gelijk aan gaten slaan in een benzinetank van een auto. Je gaat wellicht iets harder rijden omdat je minder benzinegewicht in je tank hebt, maar uiteindelijk sta je na 10km stil. Op een volle tank kom je tot Frankrijk.

            Blad is niet enkel een zonnepaneel, maar ook een opslaglocatie voor zetmeel en suikers. Een reserve. Als je blad weg haalt, waar moet die energie voor die toppen vandaan komen dan? Het is correct dat de toppen dan meer blad gaan produceren, waardoor ze dikker lijken. Maar in feite blijft de top achter ten opzichte van ongeknipte planten. Je zult enkel meer bladeren in je toppen gaan vinden, dat draagt wel bij aan het gewicht maar niet aan de smaak.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Een plant steekt geen energie in zen blad, maar haalt er energie uit. Als de bladeren onderaan de scrog geen licht opvangen dan gaan ze vergelen en sterven ze af. En dat vergelen is het laatste beetje energie eruit halen dat ze kan. En dan valt het vanzelf af. Er is geen enkele reden om blad te verwijderen.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                Een plant steekt geen energie in zen blad, maar haalt er energie uit. Als de bladeren onderaan de scrog geen licht opvangen dan gaan ze vergelen en sterven ze af. En dat vergelen is het laatste beetje energie eruit halen dat ze kan. En dan valt het vanzelf af. Er is geen enkele reden om blad te verwijderen.
                Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Dat noemen ze Groene Vingers toch?

                Hoe langer je kweekt hoe beter je weet hoe de plant reageert op je handelingen. Gezond blad weghalen is een slecht idee. Dat doet de plant vanzelf aan het eind van de gehele kweekfase. Dood blad moet eraf.

                Veel gestelde vragen over het forum
                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL
                "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                Comment


                  #9
                  Dank voor de reacties heren! Het blad blijft waar het is. De toppen groeien nog, dus de plant blijft nog gewoon staan.

                  Comment

                  Bezig...
                  X