Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloei lijkt gestopt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bloei lijkt gestopt

    Korting op 420shop
    Hey allemaal!

    Ben nieuw op dit forum en heb een vraagje voor jullie

    Ik heb op 3 April voor de eerste keer een wietplantje gezet. Namelijk een critical + 2.0. ik laat de plant buiten groeien. De plant heeft tijdens de groei zo goed als geen problemen gekend behalve dat er af en toe een lichte schimmelvorm op de aarde te merken was. (Ik vermoed door de vochtigheid)Deze schraapte ik er dan gewoon af en gaf de plant dan iets minder water. De plant is nu al zo'n 60cm hoog.

    De plant vertoond sinds 1,5 week kleine haartjes van de bloei. Sinds kort (1 week) plaats ik de plant ook in een kweektent van 2m hoog. Omdat de plant de haartjes kreeg zet ik hem al 4 dagen op 12/12. ( Gewoon in een kast in mijn kamer)
    Ik geef de plant al vanaf het begin volgende voeding (gevonden op een forum): 85%potgrond, 10% perliet en 5% voeding (gesteentemeel, kalk, beendermeel, mest)

    Nu heb ik echter het gevoel dat er geen knoppen worden gevormd en dat de haartjes bruin beginnen uit te slaan. Is er iets mis met men plant of doe ik iets fout? Of ben ik gewoon te ongeduldig?

    Alle tips en info zijn welkom

    Alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    De bloei is niet gestopt omdat die nooit begonnen is..
    Wat je zag en ziet, zijn voorbloei haren. Die komen automatisch op de plant zodra ze volwassen is. Meestal de 5e node ongeveer.
    Nu ben je gaan verduisteren, dus dat betekent dat ze over 21 dagen ongeveer, pas echte bloei gaan vertonen. Daarna mag je nog 8 weken, elke dag, slepen met je plant, helaas is dat zo met verduisteren..
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Enorm bedankt voor de info LR2!

      Dus als ik het goed begrijp moet ik gewoon blijven doen wat ik al deed voor nog zo'n 70 dagen ong?

      Is het dan onverstandig geweest van mij om al te verduisteren of kan dit niet zoveel kwaad? Kan ik eventueel weer even stoppen met het verduisteren of is dit nu te laat?

      Comment


        #4
        Je kunt inderdaad nog 70-90 (misschien wel 100) dagen zo door gaan. Maar dat moet stipt op tijd, elke dag. Voor een uurtje speling is geen plaats. Daarnaast moet de boel pikkedonker zijn. Kun je niet aan die eisen voldoen, dan kun je de plant beter buiten laten staan en wachten tot de dagen vanzelf korter worden.
        Critical is een vrij vroege soort, dus die kan redelijk vroeg in het jaar klaar zijn.

        Zelf zou ik de 2-3 weken stilstand die het verduisteren veroorzaakt voor lief nemen, en stoppen met verduisteren. Je houdt op het eind van de rit dan toch meer plant over, en een flinkere oogst. Daarnaast bespaar je jezelf zo ontzettend veel moeite en gedoe. 4 dagen 12/12 is zo erg nog niet, als je op een dag of 10 had gezeten, dan was de weg terug wat langer..
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Dat is fijn om te horen! Bedankt voor alle info, hier ben ik heel veel mee. Ik ga er voor kiezen om het verduisteren te stoppen, dit lijkt mij het verstandigst.

          Comment


            #6
            's Avonds om een uur of acht naar binnen, en volgende morgen naar buiten.
            21:00 tot 09:00 zou ook nog kunnen. Da's meestal wel haalbaar, als je niet buiten de deur slaapt.

            Met nog 2-3 maanden groeien gaat ze wel groot worden
            Daarom inspelend zou je ze nog kunnen overzetten in een grotere pot of kuip.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X