Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help zo snel mogelijk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help zo snel mogelijk

    Korting op 420shop
    Hey ik zal het ff kort houden want ik denk niet dat hier veel info aan te pas komt

    ik wou vandaag me plantje in de vaste grond zetten met een maat maar dit liep niet helemaal goed volgens mij

    ik had me maat gevraagt of hij me wou helpen overpotten van het plantje en hij gebruikte zijn handen als een soort schep om het plantje van zijn wortels te scheuren

    nu staat het plantje wel in de grond maar alle bladeren hangen

    is er iets wat ik nu kan doen om het plantje te reden?

    #2
    Hey Marley,

    ik heb dit voor je gevonden:

    Comment


      #3
      Dank je voor de hulp maar het gaat bij mij om een grotere plant waar de wortels gewoon zijn afgescheurd met overpotten

      de foto is al wel wat ouder dan dat het plantje is
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        In de schaduw zetten tot ze het weer op eigen kracht kan. Veel meer is er niet aan te doen.
        PK13-14 kan nu juist de overdosis zijn die de wortels niet kunnen gebruiken; er is een wond, dus water met een hogere zoutconcentratie dan in de plant, zal er voor zorgen dat die wond niet gauw dichtgaat en de plant water zal blijven verliezen. Dat heeft soms wortelrot tot gevolg, dan is het einde verhaal.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
          In de schaduw zetten tot ze het weer op eigen kracht kan. Veel meer is er niet aan te doen.
          PK13-14 kan nu juist de overdosis zijn die de wortels niet kunnen gebruiken; er is een wond, dus water met een hogere zoutconcentratie dan in de plant, zal er voor zorgen dat die wond niet gauw dichtgaat en de plant water zal blijven verliezen. Dat heeft soms wortelrot tot gevolg, dan is het einde verhaal.
          Ja srry dat ik het zeg maar dit is dan echt kut heb een open grote tuin en het plantje staat mooi in het midden ervan zonder schaduw of wat dan ook
          dan moet ik maar wat zien te maken denk ik
          Toch alsnog bedankt

          Comment


            #6
            Als ze vandaag in de zon overleefd heeft, dan is er geen schaduw meer nodig denk ik. Meestal is het herstel vrij snel, en aftakeling ook. Als ze nu niet slap hangt, dan zou ik het lekker zo laten. Anders zou ik toch iets proberen te bedenken om wat schaduw te krijgen, een stuk muggengaas bijvoorbeeld. Kost niet veel, maar het filtert aardig wat licht.
            Ik ging er vanuit dat ze in een pot stond, tenminste, overpotten doe ik meestal van de ene naar de andere pot. Dan zijn ze vaak wel te verplaatsen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Als ze vandaag in de zon overleefd heeft, dan is er geen schaduw meer nodig denk ik. Meestal is het herstel vrij snel, en aftakeling ook. Als ze nu niet slap hangt, dan zou ik het lekker zo laten. Anders zou ik toch iets proberen te bedenken om wat schaduw te krijgen, een stuk muggengaas bijvoorbeeld. Kost niet veel, maar het filtert aardig wat licht.
              Ik ging er vanuit dat ze in een pot stond, tenminste, overpotten doe ik meestal van de ene naar de andere pot. Dan zijn ze vaak wel te verplaatsen.
              Ja ze stond in een pot maar ik wou der vandaag in de volle grond zetten wat ze nu ook staat
              maar ze hing wel erg na het incident
              maar ik heb net even gekeken en ze staat weer helemaal mooi rechtop al is de kleur wel wat meer aan de matte kant

              bedankt voor de hulp
              Ik zal mocht er nog wat gebeuren met het plantje het jullie wel laten weten maar ik verwacht het niet


              Comment


                #8
                Als je maar een handje wortels meer overhoudt nu dan zou ik toch best nog een reserve zetten want anders gaat ze nu gewoon bladeren leeg trekken en dat is het dan zo'n beetje. Ook al hangen de bladeren niet meer. Was ook maar een vreemde manier om de plant uit de pot te halen...

                Comment


                  #9
                  Nooit meer doen overpotten als de zon schijn beter vroeg in de avond doen als de zon weg en volgende dag is ze weer bekomen hersteld
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    LR2 hey ik hoop dat je me weer kan helpen met me plantje
                    ze leeft nog wel maar trekt nu ind alle bladeren leeg
                    ik moet het plantje ook 2 soms 3 x per dag water geven omdat hij anders gaat hangen

                    ook zitten er nicotine kleurige vlekken op 1 blad de rest is gewoon groen behalve onderin daar zijn al 2 bladeren helemaal leeg getrokken en eraf gevallen
                    Attached Files
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #11
                      Het klassieke 'de wortels zijn beschadigd dus nu moet ik extra watergeven' idee. Niet schrikken; ik deed het ook, kon m'n plant weggooien. Dat water geven moet niet. Die wortels moeten de kans krijgen om zich te herstellen.. Als je ze dan verzuipt, dan gaan ze simpelweg rotten.

                      Bij flinke beschadiging aan de wortels, verlies je wat blad, misschien een groeiende punt of 12, maar de plant overleeft het wel. Hangen hoort er dan bij; de plant heeft even geen kracht om water op te nemen, en zal nieuwe wortels gaan maken.Tenzij je ze verzuipt.
                      Wortelrot ligt nu echt op de loer. Als dat toeslaat, dan kun je het niet stoppen. Het is nu kiezen of delen: hele plant weg, of een deel. Water blijven geven, of afwachten en normaal behandelen.
                      Neem je verlies voor lief, en maak het niet groter, dat is mijn advies. Water geven doe je pas als de grond droog is tot op wijsvinger diepte. De plant gaat hangen, de plant verliest wat blad, maar dat is beter dan de hele plant kwijt zijn, toch?

                      Het vergelende blad en de vlekken zijn een teken van verzuipschade.
                      Blijf goed opletten dat er langs de stam geen slijmerigheid ontstaat, dat wijst op rot.
                      Vanaf nu, normaal water schema hanteren. Laat die plant het zelf maar oplossen, daar zijn ze voor gebouwd.
                      Ga er vanuit dat er wat plantdelen kapot gaan, dat hoort er gewoon bij. Ze herstelt zich wel op termijn, zolang je haar niet over het randje helpt door te blijven wateren.

                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        @LR2
                        Bedankt voor de info anders had ik waarschijnlijk voor wortelrot gezorgd waar ik zelf ook al een beetje bang voor was

                        Ik heb trouwens ook gezien dat het volgende week alleen maar gaat regen waar ik woon
                        de app die ik gebruik is al sinds het ontkiemen toch wel accuraat
                        Maar zal ik een afdakje gaan bouwen of een zeil of iets dergelijks dan op de aarde leggen zodat ik zelf haar water kan geven op de dagen dat het nodig is aangezien ze in de volle grond staat en verplaatsen is nu geen optie meer

                        Comment


                          #13
                          Doe dat nou gewoon niet; met een zeil voorkom je verdamping, je maakt daarnaast de ideale omstandigheden voor schimmels en rot, en je bakt de grond omdat hete lucht niet weg kan. Al helemaal op een zwakke plant. Zeil kan kapot waaien, sleurt de hele plant mee; nog minder wortels. Of soms afgebroken takken.
                          Laat die plant lekker met rust. Gewoon, echt, niks aan doen.
                          Ik snap het enthousiasme en de goede bedoelingen, echt.. Maar het is geen kind van 3 maanden dat constant aandacht nodig heeft. Het is een plant, die leeft in een tempo dat ontzettend traag voor ons lijkt. Daar is geduld voor nodig. Spreek met jezelf af dat je nog eens 5 dagen wacht voordat je een oplossing gaat uitvoeren. Doe dat ook. En je zult zien dat het erg vaak niet nodig is om in te grijpen.

                          Maak het jezelf gemakkelijk; die plant moet zichzelf redden. Het is echt zo simpel. In de natuur gaat dat al miljoenen jaren goed. Heb een beetje vertrouwen
                          Wortelrot hoeft er maar 1 keer in te schieten, en je plant is weg. Dat gaat gebeuren, of misschien niet, daar kun je nu niets meer aan veranderen behalve afwachten. Dat zul je moeten accepteren, of de plant nu al wegdoen, dat scheelt zorgen. Continu ingrijpen is geen kweken meer, maar een dwangneurose. Dat moet je zo snel mogelijk afleren, anders zit je te zenuwpezen tot oktober. Neem dat alsjeblieft van me aan, ik ken genoeg kwekers die zulke zomers hebben, en die hebben er echt geen plezier van. Ik kan me voorstellen dat je er nu ook elke dag kopzorgen over hebt, da's de verkeerde instelling.

                          Onthoud deze legendarische uitspraak uit een wietfilm:
                          - "Sir, how did you grow these amazing plants?"
                          "I didn't do shit, this is a fucking plant, it grows itself."


                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            LR2

                            Comment


                              #15
                              Ik ken het probleem
                              Maar, zoals met kinderen; ze worden ooit groot, en dan moeten ze het zelf oplossen!

                              Ik ben wel benieuwd hoe het er over een week uit ziet. Lijkt me leuk om dan effe een fototje voorbij te zien komen.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X