Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem gespot wat moet ik doen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Probleem gespot wat moet ik doen

    Korting op 420shop
    Hey kwekers
    ik heb sind 2 weken plantjes staan nu en ze groeien goed maar bij de grootste worden de puntjes van de groote blaadjes precies " verbrand " uitzien en ze krullen ook Wat kan het probleem zijn en wat kan ik er aan doen ?
    Attached Files

    #2
    Hoeveel water geef je die? Aan de aarde te zien staan ze vrij nat...

    Comment


      #3
      In fijten staan ze altijd in een laag water beneden in de bak en als er geen water inzit of het staat laag dan giet ik er bij en meestel isdat 2 keer per dag ogeveer

      Comment


        #4
        Dat is veel teveel water.
        Als er algen groeien op de grond, dat is nu het geval, dan geef je chronisch teveel water.
        De grond moet bijna droog zijn tot op vingerdiepte voordat je opnieuw water geeft, anders gaan de wortels rotten, dan is het feestje afgelopen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Dus nu infijten gwn uit water zetten en gwn laten " opdrogen " ?

          Comment


            #6
            En moet ik me zorgen maken over die algen ?

            Comment


              #7
              Ofwel geef je ze nu een hele tijd geen water, ofwel kan je ze verpotten met verse potgrond. Normaal is die lichtvochtig. Geen extra water geven na het verpotten, de wortels zijn nu doorweekt en dat mag niet de bedoeling zijn. Je moet ervoor zorgen dat je evenwicht vindt tussen water geven en laten drogen. Soms geef ik 2 of 3 dagen geen water en m'n planten zijn 52 dagen oud. De laatste dagen heb ik wel elke dag water gegeven, maar dat is door de hoge temperaturen. Normaal dan dat water vlugger verdampt. Zo zie je, afhankelijk van de weersomstandigheden, nood van het plantje zelf en droogteniveau van je kweekmedium moet je water geven.

              Van algen weet ik niet veel, maar ik zou ze toch niet in m'n grond willen hebben.

              Comment


                #8
                Oke dankjewel ik volg deze tips zeker op

                Comment


                  #9
                  Hou er wel rekening mee dat de' schade' al te groot kan zijn, maar ik duim voor je!
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment

                  Bezig...
                  X