Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kan ik al oogsten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kan ik al oogsten?

    Korting op 420shop
    hey beste mensen !

    dit is mijn fruit punch autoflower, ik denk dat ik al kan oogsten maar de plant ziet er ver nog zo goed uit .
    nog even laten staan? heb een foto toevoegd
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Neem hier eens een kijkje. Kun je zelf het beste beoordelen. Is op je foto niet duidelijk...

    Comment


      #3
      Kijk naar de trichomen.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...sten-trichomes

      Comment


        #4
        Precies zaden...

        Comment


        • belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          Vraag me serieus af waar jij zaden ziet zitten

        • Jack Spliff
          Jack Spliff commented
          Editing a comment
          Zou ik ook graag willen weten. Ik heb de foto opgeslagen en ingezoomd...geen zaad te bespeuren.

        #5
        Ik vond het ook maar een rare top inderdaad. Mijn planten moeten nog vier-vijf weken bloeien en mijn toppen zijn al mooi wit. Raar

        Comment


          #6
          Dat ze wit zijn wil nog niet zeggen dat ze klaar zijn dan. Dat kan makkelijk nog vier vijf weken duren hoor en ik zie geen zaden in die top hoor en vind er ook niks vreemd aan
          God was never on your side..

          Comment


            #7
            Je kan de calyxen bijna op 1 hand tellen, ze zijn volledig opgezwollen, je kan ze duidelijk onderscheiden uit de top en er zijn er die de pistel zijn kwijtgespeeld. Als ik hier zo'n top heb dan zitten daar zaden in. De enige plaats waar je duidelijk die opgezwollen calyx mag tegenkomen is in de oksel, de calyxen van de voorbloei. Goeie sensemillia doet zoiets niet, die blijft tot op de allerlaatste moment nieuwe calyxen aanmaken, vandaar ook het broodje aap verhaal dat 80% van de pistels bruin moet zien. Wanneer je zo'n calyx duidelijk in de top kan onderscheiden dan scheelt er iets. Mislukte bestuiving kan ook. Dan zie je mss geen zaden, maar dan gaat de plant stoppen met bloei aanmaken. Dan krijg je een hoop fluff en dat kan ook nog.

            Als je hier niks verkeerd in ziet dan zou ik eens een normaal afgebloeide top van dichtbij gaan bekijken want die ziet er toch effe anders uit. Van de moment dat ik hier in een top zo'n calyx eruit zie piepen dan kan ik er sowieso een zaad beginsel uit pitsen. Zoiets wil ik in mijn top ni zien.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Eens. Op z'n minst verdacht.

              *** even gegoogeld en daar zie ik ook wel wat voorbeelden met vreemde topopbouw.
              Apart ...
              Ben benieuwd.

              Hoe lang bloeien ze al ?
              Minstens 8 weken bloei voor je oogst.

            • belladonna
              belladonna commented
              Editing a comment
              Ik zal dan wel verkeerde bril op hebben maar ik zie het nog niet Help zet is foto van goede top dan als je die heb even als voor beeld zo dat ik verschil kan zien wat je bedoel Beo aub

            #8
            Vanaf dat je een calyx volledig kan onderscheiden dan scheelt er volgens mij iets. Als vergelijking een top uit mway zijn zadenkweek en iets wat ik geoogst heb. Ook in die bovenste calyxen waar je geen zaadje ziet piepen zit een zaadje, zeker weten. En zo ziet de top uit dit topic er dus ook uit.

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


              #9
              Ik zie er geen zaadtoppen in terug hoor. Zijn gewoon goed dikke calyxen.
              Sinds een jaar of 7 maak ik m'n eigen zaden, en die zien er duidelijk anders uit dan dit.

              Ik ken deze dikke zweltoppen wel, da's iets wat goede autoflowers doen. Die nieuwe calyx-aanmaak herken ik niet uit mijn geheugen, ook niet van andere planten die non-af zijn.

              Zaadtoppen persen over het algemeen wel een deel naar buiten, want prima herkenbaar is als zaad:
              DSCF5477.JPG
              Dat is echter niet wat ik hier zie. Hier zie ik gewoon dikke calyxen.
              Komt ook weleens voor, kijk maar:
              DSCF5752.JPG
              Hier had ik graag zaadjes in gevonden, maar het er was geen sprake van bevruchting.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #10
                Buiten dat openbarsten zie ik dus niks verschil met uw zaadtop lr2. Zaadjes moeten ook ergens beginnen. Enfin, ik zei ook dat het precies zaden waren. Zeker weten doe ik dat ook niet, maar ik heb na meer dan 10 jaar wiet kweken enkel die gezwollen calyxen gezien bij herma's e daar zaten zaden in.
                Wat er ook van zij, als je de blaadjes wegknipt blijft er amper iets van over en ze zien er wel bijna klaar uit.

                Comment


                  #11
                  Daar kan ik me in vinden; AF's zijn nauwelijks de moeite waard. Tenminste, niet qua opbrengst. De smaak is steeds beter aan het worden, maar dat telt voor veel mensen niet zo zwaar mee. Voor mij dan weer wel, daarom blijf ik ze zetten.

                  Ik weet ook niet zeker of hier zaad in zou zitten hoor, ik wilde enkel een ander geluid laten horen. Ik zie zulke zwellingen nogal vaak bij autoflowers. De Amnesia AF van Hy-seeds was hierin erg extreem zelfs, dat waren calyxen zo groot als deftige maiskorrels. 10 gram per plant, dat dan weer wel.

                  Zaadtopjes hebben vaak - vind ik zelf - een duidelijk zichtbare witte schede, zo'n week na bevruchting. Ik kan het niet anders verwoorden. Maar als ik die niet zie bij goed ontwikkelde toppen, dan kan ik met enige zekerheid zeggen dat er van bevruchting weinig sprake is. Ik kan er altijd naast zitten natuurlijk! We moeten 't afwachten.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #12
                    Wat ook kon is hier en daar stuifmeel vroeg in de bloei en dan stopt zo'n autoflower wsl al snel met bloeien. Wat er dan van calyxen overschiet kan natuurlijk vol opzwellen, de ruimte is er. Die voorbloei calyxen doen dat ook.

                    Comment


                      #13
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #14
                        Ik heb al is puur zaden geoogst Geen foto's van spijtig genoeg. Bij slechte genetica van autoflowers ben ik der vrij hard van overtuigd dat het kan.

                        Comment

                        Bezig...
                        X