Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snelgroeiende plant voor wietolie met een hoog CBD gehalte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Snelgroeiende plant voor wietolie met een hoog CBD gehalte

    Korting op 420shop
    Goedendag iedereen,

    Ik ben Willy, 23 jaar, nieuw hier en van plan binnenkort voor de eerste keer een 5tal plantjes te gaan kweken.
    Dit met als doel om CBD olie te maken, waarvoor het THC-gehalte van minder belang is (deze olie is voor medicinaal gebruik voor mn ma).
    Momenteel hebben we nog een flesje CBD/THC olie via via en ik heb nog een nieuw flesje besteld via SNSH.eu maar wil eigenlijk zo spoedig mogelijk eigen olie gaan maken ivm de kosten (en uit interesse).

    Nu ben ik op zoek naar een geschikte soort plant en hoop dat er iemand is die mij een goede soort kan aanraden (ik heb al het een en ander op het forum gelezen onder ''mediwiet'')
    De belangrijkste punten zijn:

    1) Dat de planten in de achtertuin (dus buiten) kunnen groeien
    2) Dat de planten snel groeien, bij voorkeur binnen 3 maanden
    3) Dat de planten een hoog percentage CBD bevatten.
    4) Dat de planten nu nog geplant kunnen worden

    Met wat basis zoekwerk ben ik zelf terecht gekomen bij de MED GOM 1.0 autoflower van dutch-headshop.
    Waarschijnlijk zijn er planten die geschikter zijn, alleen weet ik zelf niet exact waarop ik dan moet letten.

    Daarom hoop ik dat iemand nog een soort kan aanraden met als het kan natuurlijk een reden waarom die plant dan geschikter is.

    vriendelijke groet,
    Willy



    #2
    Je bent te laat, heb je iig nog een hele winter om over volgend jaar na te denken..
    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

    Comment


      #3
      Nu nog beginnen? Binnen dan, buiten niet meer

      Comment


        #4
        Ik heb de Med Gom1 van Grass o Matic 2 jaar geleden gekweekt, kleine plant erg veel blad en veel ot, vond het geen succes. Daarnaast kunnen de hoog CBD soorten niet garanderen welk % CBD en %THC erin zitten. Dus dat blijft een gok. Voor buiten ben je inderdaad aan de late kant, als je niet gefrustreerd raakt van een mislukte oogst dan kan je het nog proberen. Als je buiten een kas tot je beschikking hebt stijgen je kansen. Ik zou in ieder geval niet met autoflowers aan de gang gaan, deze zijn over het algemeen rotgevoeliger dan 'gewone' planten.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          A dat is een tegenvaller, ik had gehoopt dat ik nog net op tijd zou zijn.
          Ik heb ook een serre waarin ik een paar redelijke potten kwijtkan, ik denk dat dit dan de beste optie is.
          Proberen wil ik het namelijk nog wel, mocht het dan niet goed aflopen dan heb ik in ieder geval alvast wat ervaring kunnen opdoen (alhoewel ik alsnog wel hoop op een beetje opbrengst).

          De Med Gom1 van Grass o Matic lijkt dus niet ideaal, is er een andere plant die jullie wel kunnen aanraden (bij voorkeur 1 die vlot groeit)?

          Comment


            #6
            Qua Autoflowers had ik vorig jaar CBD industrial auto plant en Stress Killer van RQS beiden rotvrij afgebloeid in de zomer maar met een kleine opbrengst van 4 tot 6 gram per plant. Van de cbd rijke planten waren hier grotere opbrengers buiten (gewone planten) en met weinig rot waren CBD bomb van Bomb Seeds, Hurkle (regulier) van TGA, Therapy van de CBD crew en Royal Medic van RQS. Omdat de niet autoflowers begin/midden september in bloei zullen gaan zal je met een niet autoflower nu ongeveer net zo snel klaar zijn als met een autoflower. Zoek dan wel een soort met een korte bloeitijd van een week of 7. Dit kan je op seedfinder.eu checken.
            ​​​​​​
            Er zijn inmiddels veel meer CBD rijke soorten dus je hebt het voor het uitzoeken
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Als je nu regulier bloeiende zaden koopt, zullen die zich gedragen als autoflowers omdat de dagen zo snel korter worden. In een serre of kas kun je zo toch nog wel lekker oogsten als je de beestjes in bedwang kunt houden. Een flesje preventieve neemolie is wel op zijn plaats.

              Alle planten groeien vlot als ze de juiste zorg krijgen. Dus dat hangt volledig van jezelf af.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Bedankt voor de info en het meedenken. Ik heb de CBD Critical Mass zaadjes uiteindelijk gekozen en ga die wanneer ze binnen zijn zsm planten.
                Tegen de tijd dat de plantjes beginnen te groeien maak ik daar waarschijnlijk ook een topic/post voor aan, zodat ik wat foto's kan delen en wie weet nog wel goede tips kan ontvangen

                gr willy

                Comment

                Bezig...
                X