Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek in een Bonanza G-Leds 560 Kweekkast .

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Hey aiightt .


    Een beetje uitleg van de situatie .

    Ik heb direct uw goede raad opgevolgd , en het lijkt me totaal logisch dat ik deze stappen moet nemen .
    Meer licht minder strek in de plant !
    Geen ondersteuning ,dat de plant er zelf maar voor werkt , en sterker wordt !
    De strek is gekomen ,omdat ze de eerste week van hun bestaan zonder lamp licht hebben doorstaan ,
    omdat de kweekkast nog niet in orde was in verband met de deuren .

    Ik heb wel een ventilator , maar geen clipfan , maar een tafelmodel dat langs onder de wind laat waaien .
    Het enige wat ik niet snap is hoe ik de temperatuur moet regelen in de kast als de lamp brand want op
    het moment is 21:30 u en het is 27 graden in de kast en 24 graden bij de plant en een luchtvochtigheid van 50% ??

    Een vraag over het verpotten van de plantjes .
    Dus ik kan de plant 6 a 7 cm diep in de grond planten tot aan het loddlad ?
    Dus ben ik misschien beter dat ik deze week de plantjes verpot naar hun 15 l pot .
    Om er meer controle over te hebben , in verband met de strek van de plant ?

    Warmte regelen ? Luchtvochtigheid regelen ? In een gesloten kast ! Help hoe ??


    Nog eens bedankt voor de goede raad ,



    M.V.G. Yazou

    Comment


      #17
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #18
        Ik had niet goed gekeken je hebt een afzuiger.

        Comment


          #19
          Hallo allemaal .

          Hier de info over de lamp die ik gevonden heb !


          Specificaties

          1.G-LEDS 560W Led kweeklamp
          2.LED Power: 560W
          3.Votage: 100-240V
          3.Afmeting: 500x300x100mm
          4.CE / RoHS keurmerk

          Details

          Model: G-LEDS 560W
          Licht bron: LEDs
          Type LED lamp: Groei en bloei
          Instelbare kleuren: Rood / Blauw / Wit.
          Aantal LEDs: 160
          LED licht straal: 90 graden
          Input Voltage: 100-240V
          Merk LEDs: Osram & Cree
          Brand Name: G-LEDS 560 By Uniteck
          Keurmerk: CE en RoHS
          Verwachte levens duur LEDs: 50,000 uren
          Garantie: 1 jaar
          Afmeting: 500x300x100mm
          Netto gewicht: 7.6KG

          Comment


            #20
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #21
              Warmte regelen is niet zo moeilijk. Je moet gewoon je afzuiger laten draaien. Heb je een fan contol? En de luchtvochtigheid regelen is ook niet zo moeilijk. Je moet zorgen dat de uitlaat van je afzuiger de lucht naar buiten blaast. Niet in de ruimte waar je kast staat. Zolang de lucht in je ruimte blijft circuleren blijft het vocht wat uit je kast komt ook weer terug komen in je kast.
              En de rede dat ik naar het verbruik van je led lamp vroeg omdat ik in je lijstje een timer met relais heb staan. Heb je niet nodig.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 4 photos.

              Comment


                #22
                Hallo allemaal .


                Ik heb me een Plagron terra box .
                1 groei week2 groei weken3 groei weken4 groei weken5 groei weken6 groei weken7 groei weken8 groei weken
                6 bloei weken7 bloei weken8 bloei weken9 bloei weken10 bloei weken11 bloei weken12 bloei weken
                hoeveelheid voedingswater

                liters
                gallons
                growmix.
                terra bloom.
                UNIVERSAL
                power roots.
                pure zym.
                green sensation.
                EC
                - - - 5ml 5ml 5ml 4ml 5ml 5ml 5ml 5ml alleen water
                1ml 1ml 1ml 1ml 1ml 1ml - - - - - alleen water
                1ml 1ml 1ml 1ml 1ml 1ml - - - - - alleen water
                - - - - - - 1ml 1ml 1ml 1ml 1ml alleen water
                0.7 0.7 0.7 1.9 1.9 1.9 1.9 2.1 2.2 2.2 2.2
                Dit Grow Schedule is samengesteld voor binnenkweek en verschillende soorten bloem- en vruchtdragende planten startend met een jonge plant zoals een ge

                De duur van de aangegeven periode is afhankelijk van het soort plant. Alle aangegeven doseringen zijn indicatief en afhankelijk van de conditie van de plant.



                pH: 5,5 - 7,0


                M.V.G. Yazou

                Comment


                  #23
                  Thank voor de info Yazou. Heb ff zitten koekeloeren. Wat ik mis in de specificatie is het verbruik per uur. Ik gebruik zelf 2 ledlampen van 300 watt uitstraal met een verbruik van 80 watt per uur per lamp. Is 160 watt per uur. Daarvoor heb ik geen dure timer met relais nodig. Ik gebruik een cheap ass timer van de bouwmarkt. Ziet er verder goed uit je lamp. En je stelde ook de vraag van kan ik ze in een keer in een grote pot zetten. Ja hoor geen probleem. Ik doe dat zelf ook. Je moet allen zorgen dat je goede aarde hebt van structuur.

                  Comment


                    #24
                    Fan control ? Drie standen , stand 1 , stand 2 en stand uit !
                    Hij blaast de afgezogen lucht langs boven uit en de verse lucht inlaten (4 stuks)
                    zijn aan de onderzijde van de kast .
                    De timer is voor de leds aan en uit te laten gaan .

                    Mooie plantjes heb je staan Stagger Lee !!!!


                    M.V.G. Yazou

                    Comment


                      #25
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #26
                        Goei spul van plagron. Ik geef je een tip mee Yazou. Als je onder led kweekt moet je meer voeding geven per liter water. Dit kan oplopen tot 25-30%. Dus dat is wel iets wat je in de gaten moet houden. Succes.

                        Comment


                          #27
                          De aarde is Plagron Batmix .
                          Plagron Batmix is een organische meststof wat de smaak en geur verbeterd. Doordat er perliet en diverse vezels in zitten, is Plagron Batmix luchtig en beschikt over de juiste hoeveelheid zuurstof. Bat Guano oftewel vleermuizenmest is de belangrijkste toevoeging aan Batmix aarde van Plagron. Batmix bevat mest voor de eerste zes weken en extra fosfor en kalium.

                          Gebruik Plagron Batmix in combinatie met Plagron groeivoeding Plagron Alga Grow met Alga Bloom en Plagron Green Sensation om een optimaal eindresultaat te krijgen.

                          Voor gebruik doorspoelen met water om de direct opneembare voedingsstoffen uit te spoelen. Afhankelijk van de conditie van de plant is extra voeding nodig na circa zes weken.



                          Comment


                            #28
                            Dus ik mag mij planten begraven tot 1 cm onder het lobblad , dus 6 cm van de stam mag onder de grond
                            als ik het goed begrijp .


                            Yazou

                            Comment


                              #29
                              Ik zag je timer zitten. Bij mij zit de afzuiging gewoon in t stopkontakt. Met een fan control. Draait 24 uur. Maar niet op vol vermogen. Is ook niet nodig bij mij.

                              Comment


                                #30
                                In mijn kast zit de afzuiging ook gewoon in het stopcontact en draait ook
                                24 uur , het enige dat aan de timer hangt is de verlichting .
                                Heb ik dan eigenlijk ook een fan controller nodig ??
                                Hoe werkt dat dan zo een fan controller ??

                                M.V.G. Yazou

                                Comment

                                Bezig...
                                X