Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Basis vraagjes waar ik niet direct antwoord vind?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Basis vraagjes waar ik niet direct antwoord vind?

    Korting op 420shop
    Hoewel ik al enkele jaren ervaring heb met buitenkweek, ben ik van plan volgende week ergens te starten met een eerste binnenkweek.
    Ik heb mij een 90x90x185 tent gekocht met bijhorende mars hydro 480 LED verlichting.

    Zaad heb ik nog niet. Ik heb wel een winkel waar ik altijd bestelde, maar als jullie zelf tips hebben, schiet maar af. Ik wil een makkelijke plant die veel opbrengt.

    Vanaf wanneer zet je de zaadjes onder de lamp? Of doe ik dat direct vanaf zaad als ze nog in het keukenpapier liggen te ontkiemen?
    Wanneer zet je ze dan best in de potten en welke aarde gebruik ik best?
    Moet er nadien nog aarde gewisseld worden, of kan je steeds in de zelfde pot verder werken door gewoon het nodige voedsel toe te dienen nadien?

    Ziezo, dit zijn mijn korte vraagjes waar ik duidelijkheid zou over willen zodat ik de juiste start maakt. Buitenkweek was zoveel makkelijker precies. Zaadje ontkiemen, de grond in en de rest gebeurde vanzelf.

    #2
    Ik denk oprecht dat je alle vragen beantwoord krijgt door de eerste post van ongeveer 1 kweekverslag door te lezen uit de binnensectie.
    Kun je daar eens kijken?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Hoi hoi. Iedereen doet het op zijn manier. Respect voor iedereen. Je had wat vragen. Ik heb zelf een tentje. Ik zet er 5 planten in in potten van 16 liter. Ik gebruik als aarde Pro-Mix van Plagron. Dit is hele goede aarde maar er zit helemaal geen voeding in. Ik ontkiem de zaadjes en als ze dat zijn plant ik ze gelijk in de 16 liter potten. Ik ga niet lopen pielen met over potten. Ik zelf gebruik ook de voedingslijn van Plagron. Zodra ze boven de grond komen gaat de lamp aan. Ik gebruik 2 led lampen van 300 watt. Het voordeel van onbemeste grond is voor mij dat ik weet wat mijn plantje binnen krijgt. Je moet je wat voeding betreft ff orienteren wat t beste bij je past. En op elke voeding staat de verhouding aan gegeven. Dus je moet ook verschillende maatbekerjes en pipet hebben om je voeding mee af te meten. Mijn ervaring met led is wel dat je 25-30 % meer voeding moet geven dan de verhouding die op de verpakking staat. Wat ook heel belangrijk is dat je afgezogen lucht uit de tent direct naar buiten wordt afgevoerd. Als je dat niet doet blijft dezelfde lucht in de ruimte en kun je een vocht probleem in je tentje krijgen. Zo kun je schimmel en top rot krijgen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      Bezig...
      X