Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Azarius propagator pro : Kiemproblematiek en eerste dagen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Azarius propagator pro : Kiemproblematiek en eerste dagen...

Korting op 420shop
    Beste growers,
    Na mijn laatste kweekje in 2012 toch nog eens herbegonnen...
    Mijn slechtste punt is echter het ontkiemen van de zaadjes en vervolg : Ik ontkiemde 15 gefeminiseerde zaadjes (LSD, Barney's farm) in de goedkope Azarius propagator pro. Dit is een klein kiembakje met spongepots en 6 led-lampjes.
    Van mijn 15 zaadjes heb ik uiteindelijk 12 plantjes... maar ontkiemden van dag 3 tot en met dag 7.
    Alles overgeplant in potjes met stekaarde, zo diep mogelijk, doch heb nu wel 6 "lange plantjes" (strekkers???) en 6 korte plantjes... nog steeds met 2 blaadjes.
    Na het overplanten gaan ze bij mij voor een 3 tal dagen onder neon om dan in de Bonanza terecht te komen, met 2 x 600 HPS.
    Vraag is nu : Wat doe ik met die 6 cm lange plantjes... lange witte stengel en 2 blaadjes... tegenover de 2 3 cm plantjes met 2 blaadjes.
    Kunnen de "iets te lange" plantjes nog uitgroeien tot volwaardige wietplanten... of was mijn overpotten te laat?
    Hartelijk dank voor uw adviezen.
    (Bij aankoop van mijn 15 zaadjes kreeg ik omwille van een actie 12 zaadjes gratis... White widow die 2 weken korter bloeit... dus ik kan mij een fout permitteren met de LSD plantjes,
    kiem gewoon de White widow nog uit...)
    Last edited by Ikaros5959; 31st August 2017, 18:48.

Propagators zijn onzin, ze doen meer kwaad dan goed. Ze geven te weinig licht om de planten klein te houden.

De 6cm planten zullen prima uitgroeien zodra ze voldoende licht krijgen. Eventueel zou je ze met ijzerdraad (later) wat kunnen afbuigen zodat het bladerdek overal even hoog is.

Veel succes!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Heb je geen foto?
      Als het strekken onder de lobblaadjes bevind kan je het plantje nog iets dieper in de aarde zetten. Tot net onder de lobblaadjes.
      is het strekken boven de lobblaadjes kan je inderdaad verstevigen met stokje of draadje.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
      Bezig...
      X