Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoflowers op 12:12 licht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    autoflowers op 12:12 licht

    Korting op 420shop
    Beste medekwekertjes

    Ik heb kweekje gedaan met ledpaneeltje van 50 watt maar zoals gevreesd viel de oogst nogal tegen (50 gr droog van 4 plantjes autoflower)
    nu heb ik set gekocht met dimbare ballast 250-660 watt met lamp 400 watt Philips t-pia en Azerwing medium reflector
    maar nu vroeg ik mij af of er mij iemand kan vertellen of je autoflowers ook op 12/12 mag zetten van zodra de bloei begonnen is ivm stroom te sparen eventueel
    want 400 watt aan 12 u toch pak minder dan 18u of scheelt dat veel in opbrengst of mag dat helemaal niet ?
    hopelijk kan iemand mij hiermee helpen
    grt en smoor ze
    john

    #2
    Ik zou mezelf dan sterk afvragen wat het nut van autoflowers is..
    Ze doen het slechter dan reguliere bloeiers onder 12/12, en de groeitijd is voor beide even lang te maken (3-4 weken).

    Het scheelt nogal veel in opbrengst als je AF planten onder 12 uur zet, in plaats van 18.
    In de binnenteelt is het dan ook nogal onpraktisch om AF planten te zetten.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Nee, autoflowers binnen renderen niet. En die son-t kan niet tegen dimmen. Plus een 400 watt lamp en een 600 watt vsa is vragen om problemen. Schaf u maar rap een 600 watt enhanced lamp aan voor je ongelukken doet...

      Comment


        #4
        Voila, eens en eens.
        Geen autoflowers nemen dan, en een andere lamp erin.
        Bij een regelbare EVSA altijd een (voor Evsa geschikte) lamp pakken van het hoogste wattage.
        Succes alvast.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Beste reageerders

          Dank jullie vriendelijk voor de reakties Ik ben alweer wat wijzer geworden
          En welke 600 watt lamp (merk en model) raden jullie mij dan best aan die dimbaar is en goed voor de bloei?

          dank bij voorbaat

          grtjes John

          Comment

          Bezig...
          X