2 verschillende planten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Honesty
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Sep 2017
    • 6

    #1

    Overige: 2 verschillende planten

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik ben een beginner en hoop hier op deze site veel te leren?
    Ik heb in april een zaadje geplant en heb als het plantje mooie scheutjes begon te krijgen een scheutje geknipt en herplant.
    Nu is dat scheutje al een behoorlijk plantje geworden, maar lijkt totaal niet op de plant waarvan ik het scheutje heb van afgeknipt?
    is dit normaal??
    Alvast bedankt, hoi
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Nope, het is exact dezelfde plant, daarom wordt het ook wel klonen genoemd.
    De groeiwijze zal misschien anders zijn, das logisch, de ene is ouder dan de ander, maar genetisch is de stek een kopie van de moeder/vader.

    Heb je een fotootje ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Honesty
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Sep 2017
      • 6

      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.
      Last edited by Honesty; 15 September 2017, 11:31.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Ik zit dat momenteel op mn gsm te bekijken en achter dit kleine raampje lijkt het er op of er allemaal ballen in die top zitten op de 1e foto. Ik zie ook geen pistils ?


        !(◎_◎)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #5
          Eerste foto is in ieder geval ontzettend bevrucht. Die zal vol zaad zitten.

          Dat de kloon er niet op lijkt, kan altijd komen doordat de omstandigheden niet identiek zijn.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • Honesty
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Sep 2017
            • 6

            #6
            Hey,

            Dank je wel voor de mooie tip !!
            De eerste foto is goed bevrucht en zit vol zaad vertel je me?? Is dit goed of minder goed?
            Hoe zou ik deze plant verder moeten behandelen denk je ?
            Ben precies toch niet slecht bezig voor de eerste keer, hoop ik ?
            Thanks !!

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Op de computer is het niet heel veel beter, maar inderdaad, geen ballen maar zaden.
              Nahja, 't is allebei niet goed als je wiet wilde oogsten.

              Had je een man in de buurt staan, of heb je alleen deze plant, want dan heeft het misschien zichzelf bestoven, of woon je naast een hennepveld ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Honesty
                Stekje
                Nieuw Lid
                • Sep 2017
                • 6

                #8
                Dat was mijn eerste zaadje (plant) !!
                Moet ik deze plant nu gewoon nog verder laten bloeien?
                Gaat deze dan veel zaadjes geven en wanneer is deze plant dan klaar, denk je ?

                Heb andere foto miss iets duidelijker??
                Attached Files

                Comment

                • LR2
                  Mother of all Growers
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2011
                  • 8552

                  #9
                  Ik zie dat alle calyxen (die druppelvormige dingen) bevrucht zijn. Dus het enige wat je straks met je toppen kan, is hasj maken.
                  De zaadjes zijn onbruikbaar helaas, omdat herma-genen vaak doorgegeven worden. Dat betekent dat je volgende keer hetzelfde overkomt.

                  Moet je die plant verder laten bloeien? Ik zou het zelf niet doen. Wanneer is ze klaar? Nouja, eh.. De wiet is per definitie onrookbaar; met zaadjes, hoe klein ook, smaakt alle wiet naar verbrande pinda's. Om die zaadjes eruit te plukken, kost je een uur per jointje.

                  Hermafroditisme wordt getriggert door wisselende donker-uren. Dus als je nachten niet helemaal donker zijn, of als je rare chemicalien op je plant gaat spuiten. Wietplanten hebben niet een super strak regime nodig, maar als je ze de ene dag binnen zet en lang wakker blijft met de lampen aan, en de andere dag buiten laat staan en het is vroeg donker, dan raken ze uit hun ritme en dit is het gevolg..
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  • Honesty
                    Stekje
                    Nieuw Lid
                    • Sep 2017
                    • 6

                    #10
                    Die plant staat buiten en is van april tot nu september nog geen cm verplaatst !!

                    Comment

                    • LR2
                      Mother of all Growers
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2011
                      • 8552

                      #11
                      Komt het zaadje dan toevallig uit een wietzakje, en vriend die niet weet wat het is, of van Royal Queen seeds?
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment

                      • Honesty
                        Stekje
                        Nieuw Lid
                        • Sep 2017
                        • 6

                        #12
                        idd uit een wietzakje !!

                        Comment

                        Bezig...