Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste zaadje voor kiloplant.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beste zaadje voor kiloplant.

    Korting op 420shop
    hallo allemaal,
    Ik ben van plan volgend zomer een paar planten in volle grond te zetten en daar een flinke hoeveelheid wiet van af te halen. weet iemand wat voor soort zaadje ik hier het best voor kan gebruiken. het is wel op eigen terrein dus over beschutting maak ik me geen zorgen. Ik ga er van uit dat het het beste is om de plantjes eerst op te kweken in potjes en dan de grond in te doen. wat vinden jullie hier van?
    Mvg. SpaceG

    #2
    Ik vind het getuigen van lef dat je de vraag durft te stellen.
    Vrijwel elke niet-autoflower kan kilo's produceren. Dan heb je de keuze uit circa 40.000 soortjes.
    Welke is dan de beste?
    Die vraag probeert de wereld al bijna 30 jaar te beantwoorden, en het is nog niemand gelukt. Er zijn wel topics over buitenplanten op het forum, daar zou je eens doorheen kunnen bladeren. Of kijken wat anderen zetten, en hoe die presteren. Ook hun technieken kun je gewoon afkijken, het is geen rocket science.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Een kilo knaller buiten in de volle grond
      das nie zo moelijk ik had er 2
      alleen 1 kreeg ballen
      en de ander kon toch niet zo goed tegen dit klimaat als geadverteerd
      en had na 4 weken bloei zoveel last van meeldauw en toprot dat ze vroegtijdig is om gegaan
      die wietplant groot laten worden is dus niet zo moelijk
      schimmel en rot vrij laten Afbloeien
      tja das een zaak van veel lezen en proberen
      zoals LR2 al zegt keuze genoeg

      Comment


        #4
        't Ligt inderdaad meer aan de methode dan aan de genetica. En let ook, als ge een boom hebt, hoe gaat ge het rot er uit knippen 3m hoog?
        Ik heb eens een verslag van iemand gezien en die trok zijn plant naar de grond. Die groeide verticaal. Ik zou dat al als 1 adviseren.
        2. begin heel vroeg met voorgroeien en kies genetica dat veel voeding aan kan. Geef ze voldoende reserves in de groei mee en zorgt dat ze veel weerstand heeft opgebouwd om een sterke bloei te voorzien. (Kaliumkorrels zijn daar heel goed voor.)
        Begin ergens in januari met voorgroeien onder de TL en sterk ze met wortelstim en een ventilator. Plant telkens tijdig over. Eerst klein potje, wortel stim en groeivoeding. Dan potje met supplementen en mineraal bijvoeden, ook met wortelstim. Weer overpotten.
        Ik zou in januari ook al uw grond bewerken buiten en de plant in volle grond plaatsen.
        Misschien dat je wel dichtbij de kilo komt, maar je zal ze moeten buigen en de zijscheuten moeten begeleiden met binddraad eventueel. Een plant met 5 maanden voorgroei die buiten gaat zal wel weten te produceren. Je kan ook vroeger beginnen?

        Als je ze niet wil buigen kan je ze blijven toppen zodat ze de breedte in gaat.

        Maak het uzelf gewoon gemakkelijk en koop kant en klare grond. Begin met zaai en stekgrond, dan growmix en eindigen in de volle grond. Als je met kaliumkorrels gaat werken zal de plant een sterke weerstand opbouwen en dikke vruchten produceren. Maar je moet zeker ook stikstof, fosfor en mgo enzo voorzien he. Daarom zou ik zeker mineraal bijvoeden de hele cyclus zodat ze niets tekort zal komen.

        Je moet die supplementen er in spitten en later als je bijvult inharken en nat maken.
        Ook zou ik slangen in de grond rechtstreeks naar de wortel verwerken en via die slangen mijn waterbeurten met voeding geven. Anders gaat er veel verloren aan de oppervlakte.
        Last edited by Organisch; 6 October 2017, 09:27.

        Comment


          #5
          Heel erg bedankt voor de reactie's allemaal, ik begin met sparen en koop dan binnenkort een paar lampjes en een ventilator. Ik denk dat ik binnenkort al bezig ga me met de grond bemesten. We hebben paarden en koeien dus mest genoeg. Ook heb ik de canna terra Flores bestelt en geef dit als wortelstimulant

          Mvg. SpaceG

          Comment


            #6
            Als je in de volle grond kweekt hoef je niet perse kosten te maken.
            Gewoon half mei beginnen, en meteen in de volle grond zaaien.
            De juiste genetica telt wel mee als het om weerstand gaat.
            Daarvoor kun je niet op de verkopers af gaan, die zetten overal bij dat een plant resistent is.
            Da's ook een vaag begrip en er zijn makkelijk oorzaken aan te wijzen voor als zo'n plant dan totaal niet resistent blijkt.

            Juist dat voorkweken en veel te vroeg beginnen zorgt vaak voor problemen.
            Onder 3 spaarlampjes kun je geen 4 maanden voorgroeien. Je moet echt denken aan een serieuze setup.
            Dan kweekt men vaak voor op een verkeerd lichtschema bijv.
            Begin mei is het van 6 tot 21 licht. Slim zou dan zijn om de lamp ook van 6 tot 21 uur aan te zetten.
            De verhuizing van binnen naar buiten krijgen ze ook altijd een klap van.
            Zeker als je in de volle grond kweekt moeten ze naar buiten bij donker, beetje nat weer, juist niet als de zon schijnt.

            * Terra Flores moet je niet in de groei geven.
            Is ook veel te duur. Als je bomen van 3 meter kweekt heb je voor elke plant minstens een liter nodig.
            Waarom zou je dat kopen,als je tussen de bergen koeie- en paardemest woont ?
            Als jullie ook nog kippen hebben, dan ben je al zo'n beetje klaar.
            Drainage is ook iets om over na te denken. We hebben net een grotendeels natte zomer achter de rug.
            Planten moeten de hele dag directe zon hebben, vruchtbare waterdoorlatende grond en niet teveel beschut.

            Inderdaad, tijd zat, best ga je de komende maanden wat kweekverslagen door spitten, buitenkweek natuurlijk, en bij de guerilla staan ook veel handige tips.

            Koop de zaden pas op 't laatst, dan heb je zoveel mogelijk kennis vergaard.

            Voila, mijn kijk er op, vanaf de andere kant.
            Alleen om duidelijk te maken dat je niet veel hoeft te investeren en lang voorgroeien niet noodzakelijk is.

            Succes.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Ik zou eerst verhuizen naar Spanje, of op zijn minst het zuiden van Frankrijk.

              Comment

              Bezig...
              X