Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hangt mijn lamp te laag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hangt mijn lamp te laag?

    Korting op 420shop
    Hoi JD'ers
    Ze is nu exact 3 weken oud en mijn lamp word wel vrij warm. Ik heb mijn lamp gisteren zon 5 cm hoger gehangen nadat ik dit zag (zie foto)
    Is het de hitte van de lamp of is er hier meer aan de hand?
    Mvg kweekzak
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Wat voor lamp en weke hoogte?
    En als je temperatuurmeter hebt weet je of het te warm is

    Comment


      #3
      witpen een cfl lampje van 20W het hing er zon 6 a 7 cm vanaf en ik weet dat het eigenlijk 1cm per watt moet maar het is een zeer zwak lampje dus ik had besloten om de lamp dichterbij te hangen voor beter resultaat. Hij hangt er nu zo'n 14cm vanaf en het is ong 20-23 graden in mijn tent maar die lamp zelf word wel rond de 40 a 50 graden

      Comment


        #4
        CFL lampen houd je het liefst op maximaal 15cm. Hoe dichter hoe beter, als de temperatuur dat toelaat.
        Je hebt immers een lamp waarbij de bovenste buizen alweer 10 cm verder van de plant af staan, en CFL heeft weinig diepe straling (licht verliest zijn kracht na tientallen cm's).

        Ik zie niets geks aan de plant overigens..
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Zoals LR2 zegt.
          Het beste is om het zo dicht mogelijke erop te houden ivm de diepte straling.
          Zo groei ik voor on der 2x 55watt t-neon en deze hou ik op 5cm van de planten.
          Je plantje is niets mis mee netjes groen, hang de lamp wat lager en maak er een mooie kweek van

          Comment


            #6
            LR2 witpen het is niet erg goed te zien op de fotos maar er zitten 2 gaten in de bladeren die er uit zien alsof ze er in gebrand zijn dus daarom vroeg ik het. Maar bedankt voor jullie hulp ze is verder inderdaad gewoon gezond en ik zal de lamp zo dichtbij mogelijk hangen zonder haar te beschadigen

            Comment


              #7
              Het kan ook komen dat er druppels op het blad terecht zijn gekomen en de druppels als een vergrootglas werkt.

              Comment


                #8
                witpen dat is hier niet het geval want ik kan door de gaten heen kijken

                Comment


                  #9
                  Ik zou me net zo druk maken de plantjes kunnen aardig wat hebben.

                  Comment


                    #10
                    witpen oke thx. Dan is dit opgelost. Maar ik merk dat er ineens 5-10 kleine bruinwitte paddestoelen in mijn aarde groeien sinds de eerste keer dat ik mn plant heb gevoed. Weet je of dit schadelijk is?
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #11
                      Paddenstoelen nooit in mijn aarde gehad.
                      Wat voor aarde is het van de growshop, universele of uit de tuin

                      Comment


                        #12
                        witpen universele bemeste aarde, werd me aangeraden door een van de medewerkers bij praxis die zelf ook kweekt (had ie er bij gezegd ) op bepaalde forums heb ik zelfs gelezen dat dit mogelijk liberty caps aka magic mushrooms zijn. Wat denk jij

                        Comment


                          #13
                          Het zijn geen magic mushrooms, dat kan ik je wel vertellen. Die leven namelijk in gazonnen, met een grasbodem. Nu heb je zo'n 150.000 overige schimmelsoorten om uit te kiezen..
                          In het allerbeste geval is het marasmius oreades, in elk ander geval, is het hooguit een composterende paddestoel. Kan verder geen kwaad, maar het kan er wel op wijzen dat je bodem te nat is geweest.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            LR2 okay thx voor deze info ik zal even de marasmius oreades opzoeken om te kijken of ik overeenkomsten kan vinden.. wat is er precies zo goed/speciaal aan deze fungus?

                            Comment


                            • LR2
                              LR2 commented
                              Editing a comment
                              Marasmius oreades is een van de weinige paddenstoelen die in Nederlandse tuinen voor komt, en ook nog eetbaar is. Nog specialer is zijn vermogen om volledig uit te drogen, en na een regenbui weer tot leven te komen. De meeste schimmels leggen bij droogte het loodje, M. Oreades herstelt zichzelf. Het bevat daarnaast zoetstoffen die in planten niet voor komen, en die wellicht een vervanger voor aspartaam en stevia kunnen zijn. Schimmels maken op zichzelf al gigantisch speciale moleculen die ook gebruikt worden in kankerbestrijding en immunologische aandoeningen in mensen. Zonder er over te twijfelen, denk ik dat schimmels 100x meer potentie hebben om ziektes en aandoeningen te verhelpen dan cannabis. Cannabis is een fijn product, maar het is eigenlijk een doekje tegen het bloeden. Schimmelextracten voorkomen en verhelpen ook daadwerkelijk het bloeden. Het gaat alleen nog een twintigtal jaren duren voor dat onze wetenschappers het eens zijn met de Aziatische (die erom bekend staan om 'wetenschappelijke methoden' nogal ruim te nemen, waardoor in het westen de bevindingen ongeldig verklaard worden, met goed recht overigens).

                            #15
                            Heb ook vraag over mijn lampen
                            plantjes 6 de week in nu vindt dat 1 hoofd top beetje bruine haartjes heeft 600 w lamp hangt ongeveer 60 cm van de plant nu

                            Comment

                            Bezig...
                            X